Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Caixa d’eines digitals. Coneix el teu públic!

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Caixa d'eines digitals (Part 1)

Caixa d'eines digitals (Part 2)

Caixa d'eines digitals (Part 3)

Caixa d'eines digitals (Part 5)

Caixa d'eines digitals (Part 6)

Caixa d'eines digitals (Part 7)

Caixa d'eines digitals (Part 8)

Caixa d'eines digitals (Part 9)

Caixa d'eines digitals (Part 10)

Caixa d'eines digitals (Part 4)

DIGITAL MEDIA

JORNADA

Caixa d’eines digitals. Coneix el teu públic!

9 jun 2016 09:15-16:00   Canòdrom - Parc de Recerca Creativa

Torna la segona edició de Caixa d’eines digitals, dins el marc del Digital Juny, un programa impulsat pel Departament de Cultura que agrupa els millors esdeveniments de cada disciplina i vol afavorir una xarxa d’intercanvi entre els professionals de la cultura digital.

 

El fet digital és novament el protagonista d’una jornada en què les tecnologies es posen al servei de la cultura per interactuar amb els públics. L’ecosistema digital es modifica, creix i s’expandeix, i també la creació de projectes tecnològics desenvolupats per afavorir la relació amb les persones.

 

En aquesta jornada actualitzarem el paradigma digital amb Nuria Oliver, que pronostica un futur inaudit per al mòbil; sacsejarem una xarxa social com Twitter, que tot just ha fet deu anys, a partir d’un projecte personal de Miquel del Pozo, i presentarem sis empreses digitals, versàtils en el tractament de les audiències culturals o en altres maneres de captar l’atenció dels públic.

 

L’objectiu d’aquest any no és només comunicar-nos amb els públics, sinó també conèixer-los. Les eines digitals donen l’opció de disposar de dades per saber com són i què volen. Jugar, preguntar, compartir, fer pensar o sentir són accions mesurables gràcies a les possibilitats de la tecnologia, i ajuden a enriquir la relació simbiòtica que es produeix entre els professionals del sector cultural i els públics finals. 

 

Sessió adreçada a responsables de públics, màrqueting i de comunicació de les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de tots els àmbits (arts escèniques, música, sector editorial, arts visuals, sector audiovisual i de vídeojocs).

 

Programa

 

09.15 - 09.30 h   Registre i inscripcions

09.30 - 09.45 h

 

Obertura de la sessió, a càrrec de Xavier Díaz, director de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC)

09.45 - 10.30 h

 

 

 

 

«El mòbil muda de pell», a càrrec de Nuria Oliver.

La Nuria Oliver és directora científica a Telefónica I+D. És enginyera superior en telecomunicacions per la Universitat Politècnica de Madrid i doctora en intel·ligència perceptual pel Massachusetts Institute of Technology(MIT).

10.30 - 11.15 h 

 

 

 

 

 

«Les xarxes socials, la impremta del segle xxi», a càrrec de Miquel del Pozo Puig

 En Miquel del Pozo Puig és arquitecte i historiador de l’art. Combina l’exercici professional de l’arquitectura al seu despatx, MENDEZDELPOZO | ARQUITECTOS, amb la difusió de la història de l’art per mitjà del projecte #MA140 a Twitter i també a la ràdio, com a col·laborador del programa La ventana de la Cadena SER.

11.15 - 11.30 h  Torn obert de preguntes
11.30 - 12.00 h  Descans

12.00 - 14.00 h 

 

 

 

 

Presentació, en format pitching, de sis projectes de l’entorn digital.

 

Moderadores: Sílvia Duran, directora de l’Àrea de Públics, i Marisol López, directora de l’Àrea de Cultura Digital de l’ICEC

 

 

Domestic Data Streamers

Domestic Data Streamers és un equip de desenvolupadors de Barcelona que s’ha fixat com a repte transformar dades crues en sistemes interactius i experiències. Amb bagatge en mitjans digitals i en disseny d’interacció, treballen entre els límits de l’art, la ciència i la sociologia per generar nous llenguatges de dades. L’equip es va formar l’octubre de 2013 i d’aleshores ençà ha creat instal·lacions per a diversos museus i institucions, incloent-hi el CCCB, el Disseny Hub Barcelona o el SWAB.

 

Axel Gasulla

Llicenciat en psicologia, especialitzat en psicologia social i de les organitzacions. Màster en direcció de persones. Es dedica a transformar comportaments en números per entendre’ls, preveure’ls i modificar-los, generant eines que treballen transversalment amb l’art, el disseny, la ciència i la tecnologia

 

 

Clubberize

Clubberize és un servei de promoció d'esdeveniments de música en viu, que permet la comunicació i interacció dels organitzadors i artistes amb els assistents per tal de dinamitzar la seva vivència durant l'esdeveniment, així com analitzar en detall l'audiència, el seu comportament i perfil, per tal de poder optimitzar les estratègies de comunicació ifidelització.

 

Bernat Llana

Enginyer Informàtic de formació, apassionat de la música i les noves tecnologies. Fundador de Clubberize, que neix de la unió de les seves dues passions, per mitigar la problemàtica de la comunicació i promoció dins del món de la música electrònica, modernitzant els actuals processos.

 

 

Eventis

Eventis integra web, aplicacions i entrades en una única aplicació, que evoluciona i millora contínuament gràcies als suggeriments dels usuaris. Eventis s’adreça a festivals, sales de concerts, teatres, companyies, fires i institucions.

 

Jordi Camps

Jordi Camps és soci fundador d’Eventis i de La Mantis Disseny i Internet, empresa amb més de 15 anys de trajectòria en la realització de projectes de disseny gràfic i desenvolupament web.

 

 

RateNow

RateNow recull feedback en temps real del públic per mitjà de qüestionaris digitals en pantalles tàctils que s’ubiquen en punts estratègics de l’establiment. RateNow parteix de la premissa que a les persones els agrada donar la seva opinió... si els ho poses molt fàcil! Amb aquest objectiu, RateNow ha desenvolupat qüestionaris de satisfacció molt visuals, ràpids i fàcils de completar ―l’antítesi de l’avorrida enquesta en paper―, per captar un gran volum de valoracions, comentaris i correus electrònics de les persones assistents. Ja confien en RateNow empreses i institucions com el Barça, Cinesa, la Filmoteca, CaixaForum, el Museu Marítim, Asepeyo, el centre comercial Glòries o Pedralbes Centre.

 

Albert Esplugas

CEO de RateNow, llicenciat en comunicació audiovisual per la Universitat Pompeu Fabra. Va treballar a Londres a la consultora d’innovació Mintel, on es va especialitzar en màrqueting i estudis de mercat. Quan va tornar a Barcelona va endegar una petita empresa d’estudis de mercat, i el 2014 va cofundar RateNow juntament amb tres socis més.

 

 

Ullastret 3D i VR

Recreació en 3D de l’antiga ciutat ibèrica d’Ullastret construïda amb el programa de creació de videojocs Unreal Engine 4. Amb la recent aparició de les ulleres de realitat virtual literalment es pot caminar pels seus carrers i entrar a les seves cases. Una tècnica (construcció 3D + experiència de realitat virtual) que obre nous camins expressius  a totes les disciplines de la cultura.

 

Albert Burzon

Director Creatiu de l’estudi Burzon*Comenge especialitzat en motion graphics i multimèdia. Autor de la producció audiovisual en el multipremiat mapping #taüll1123. Autor de la recreació 3D de la ciutat d’Ullastret.

 

Robert Embodas

Enginyer Industrial Mecànic. Project Manager de Visyon, empresa especialitzada en           creació d’experiències immersives. Han adaptat Ullastret 3D a les ulleres HTC Vive.

 
 

Tekstum

Tekstum és una empresa emergent (start-up) nascuda a Barcelona que ofereix informació qualitativa del mercat del llibre als diversos agents del sector editorial per mitjà d’un algoritme propi basat en tecnologia de dades massives (big data) i intel·ligència artificial que permet descobrir els sentiments, les emocions i les sensacions que una obra transmet als seus lectors. Duen a terme una anàlisi científica dels comentaris, les opinions i les ressenyes que fan els lectors en plataformes literàries, blogs i xarxes  socials. 

 

Marc Santandreu

Marc Santandreu és fundador i CEO de l’empresa emergent (start-up) Tekstum. Economista i periodista de formació, va treballar a l’editorial nord-americana Author Solutions abans de començar el seu projecte actual d’emprenedoria. Anteriorment va treballar vuit anys en una entintat financera i va exercir com a periodista en diversos mitjans de comunicació, com ara Bloomberg News. 

 

14.00h - 15.00h.

 

Dinar de networking a peu dret entre els conferenciants, els projectes presentats i els assistents a la sessió.
15.00h - 16.00h. Visita guiada al Canòdrom - Parc de Recerca Creativa.

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?