SEMINARI /
UPDATE MEDIA #2 Tendències de la indústria cultural. Models de negoci, distribució, finançament i difusió
Aquesta sessió és una actualizació dels continguts presentats en la passada edició de l'Update Media del més de març i una presentació de les noves tendències que estan a punt d'arribar.
OBJECTIUS
-
Conèixer el context actual de la indústria cultural sota la influència d'Internet i de les noves tecnologies, així com preveure tendències de futur.
-
Conèixer els nous models de negoci, finançament, distribució i difusió de la indústria cultural en aquest context. Entendre com aplicar-los i optimitzar-los.
-
Obtenir coneixements sobre el web 3.0 i la seva aplicació a la indústria cultural.
HORARI I ESPAI
Divendres 9 de novembre, de 9:00 h a 14:30 h.
Auditori CERC. Pati Manning. C. Montalegre, 7. 08001 Barcelona
PONENT
Eduard F. Vinyamata. Llicenciat en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, amb estudis de psicologia social a la Universitat de Harvard i la Universitat de Nova York. Va iniciar la seva carrera professional a la productora Gestmusic Endemol. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya, Esade Business School i SAE Institute).
Àlex Solà. Llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, amb estudis de televisió i cinema a la NBC News School, la Universitat de Nova York i la New York Film Academy. Va iniciar la seva carrera en diferents programes de Catalunya Ràdio, El Terrat, la XAL i COMRàdio i va impulsar i coordinar Cine.cat. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya) i amb col•laboracions a COMRàdio i la Fundació Escacc.
08:45h-09:00h. Recepció /inscripcions
9:00 h - 9:45 h. Revisió de tendències i novetats
* Breus
-
Decadència de Facebook
-
Casa i cotxe connectats
-
El llibre electrònic (e-book) supera la tapa dura als EUA
-
Comerç mòbil
-
Segones pantalles
-
Kickstarter a Europa
* L'era contextual
* Coca-Cola i Content 2020
-
Supremacia del Transmedia Storytelling
9:45 h - 10:30 h. Internet social: YouTube
* Possibilitats a YouTube
-
Xarxa social més adequada per a empreses culturals
* Futur de YouTube
-
La nova televisió per cable
* Tour de funcionament
-
Com monetitzar la presència a YouTube
-
Casos d'èxit
-
Promoció de llibres i continguts educatius
10.30h - 11.00h. Pausa
11:00 h - 11:45 h Tendència destacada: La generació dels creadors i la percepció de propietat (ownership)
* Canvi demogràfic que afecta la Llei de l'1%
-
Es dispara el volum de creadors = disrupció
* El debat de la propietat
11:45 h - 12:30 h. Aplicació tecnològica pràctica: Build a Music App
* Importància de la plataforma mòbil
* Crear una App Musical en directe
-
Tour guiat, sense picar una línia de codi
12:30 h -14:45 h. (PAUSA DE 15 MINUTS)
12:45 h - 13:30 h. Màrqueting digital - Cognició aplicada: els 6 principis cognitius
13:30 h - 14:15h. Projecció del proper trimestre
* A tocar del sostre de l'streaming
* Revolució local dels llibres electrònics (e-books)
* Audience Funding
|