Servei de desenvolupament empresarial

Màrqueting i comunicació


SEMINARI /
UPDATE MEDIA #2 Tendències de la indústria cultural. Models de negoci, distribució, finançament i difusió


Aquesta sessió és una actualizació dels continguts presentats en la passada edició de l'Update Media del més de març i una presentació de les noves tendències que estan a punt d'arribar.

OBJECTIUS

  • Conèixer el context actual de la indústria cultural sota la influència d'Internet i de les noves tecnologies, així com preveure tendències de futur.
  • Conèixer els nous models de negoci, finançament, distribució i difusió de la indústria cultural en aquest context. Entendre com aplicar-los i optimitzar-los.
  • Obtenir coneixements sobre el web 3.0 i la seva aplicació a la indústria cultural.


HORARI I ESPAI
Divendres 9 de novembre, de 9:00 h  a 14:30 h.

Auditori CERC. Pati Manning. C. Montalegre, 7. 08001 Barcelona

PONENT
Eduard F. Vinyamata. Llicenciat en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, amb estudis de psicologia social a la Universitat de Harvard i la Universitat de Nova York. Va iniciar la seva carrera professional a la productora Gestmusic Endemol. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya, Esade Business School i SAE Institute).

Àlex Solà. Llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, amb estudis de televisió i cinema a la NBC News School, la Universitat de Nova York i la New York Film Academy. Va iniciar la seva carrera en diferents programes de Catalunya Ràdio, El Terrat, la XAL i COMRàdio i va impulsar i coordinar Cine.cat. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya) i amb col•laboracions a COMRàdio i la Fundació Escacc.




08:45h-09:00h. Recepció /inscripcions

9:00 h - 9:45 h. Revisió de tendències i novetats

* Breus

  • Decadència de Facebook
  • Casa i cotxe connectats
  • El llibre electrònic (e-book) supera la tapa dura als EUA
  • Comerç mòbil
  • Segones pantalles
  • Kickstarter a Europa

* L'era contextual

  • Descripció i casos

* Coca-Cola i Content 2020

  • Supremacia del Transmedia Storytelling

9:45 h - 10:30 h. Internet social: YouTube

* Possibilitats a YouTube

  • Xarxa social més adequada per a empreses culturals

* Futur de YouTube

  • La nova televisió per cable

* Tour de funcionament

  • Com monetitzar la presència a YouTube
  • Casos d'èxit
  • Promoció de llibres i continguts educatius

10.30h - 11.00h. Pausa


11:00 h - 11:45 h  Tendència destacada: La generació dels creadors i la percepció de propietat (ownership)

* Canvi demogràfic que afecta la Llei de l'1%

  • Es dispara el volum de creadors = disrupció

* El debat de la propietat

11:45 h - 12:30 h. Aplicació tecnològica pràctica: Build a Music App

* Importància de la plataforma mòbil

  • Casos d'èxit en música

* Crear una App Musical en directe

  • Tour guiat, sense picar una línia de codi

12:30 h -14:45 h. (PAUSA DE 15 MINUTS)

12:45 h - 13:30 h. Màrqueting digital - Cognició aplicada: els 6 principis cognitius

13:30 h - 14:15h.  Projecció del proper trimestre

* A tocar del sostre de l'streaming
* Revolució local dels llibres electrònics (e-books)
* Audience Funding


 

COMPARTEIX-HO  Compartir al Facebook Compartir al Twitter
Generalitat de Catalunya - Servei de desenvolupament empresarial

.

.