MATERIALS DE L'ACTIVITAT
Material de la sessióTendències digitals-2 (1/2) from sdeicec on Vimeo.
Tendències digitals (2) Primera part
Tendències digitals-2 (2/2) from sdeicec on Vimeo.
Tendències digitals (2) Segona part
L’ICEC, de la mà de l’SDE i l’Àrea de Cultura Digital, i en col·laboració amb Grup Lavinia, organitza la segona sessió del Tendències Digitals, amb l'objectiu d'explicar les principals tendències del món de la cultura, la comunicació i la tecnologia.
Explicarem les tecnologies emergents, observarem el comportament dels usuaris i projectarem com serà la indústria de la creació i el consum cultural a mig termini, perquè els assistents puguin alinear-hi els seus projectes. Il·lustrarem també sessió amb casos d'estudi que poden inspirar els creadors de contingut i els diversos agents del sector i potser crear sinèrgies inesperades.
Tendències Digitals tindrà periodicitat al llarg de l’any per tal d'actualitzar continguts. Després d’una primera sessió al mes març, tancarem la temporada a la tardor.
OBJECTIUS
Sessió adreçada a professionals dels sectors cultural i creatiu.
PROGRAMA
17.15 - 17.30 h Inscripcions
17.30 - 19.30 h Tendències Digitals (2), a càrrec d'Àlex Solà, periodista i part de l'equip
de Creació i Desenvolupament de Continguts de Lavinia Audiovisual.
CONTINGUTS
Les sessions de Tendències Digitals inclouen tres temes centrals, amb connexions i sinergies entre ells i amb exemples pràctics, que desenvoluparem segons el seu impacte en la indústria cultural i de creació de continguts
1) Temps de vídeo
Seguim el fil de l'Internet post-textual obert a la primera sessió per parlar del vídeo com a format de referència a Internet. Repassem els diversos formats -vídeos efímers, vídeo-posts, directes- i apuntem quin sentit donar a cadascun per dissenyar un contingut o una estratègia de comunicació.
2) Deep Fake News
A l'època de les notícies falses, arriba un nou fenomen més preocupant: les mentides profundes o Deep Fake News, que afecten directament l'àmbit audiovisual. Manipular àudio i vídeo per viralitzar enganys amb aparença real pot ser un repte pel periodisme però també un nou terreny en la creació de continguts.
3) Intel·ligència Artificial
Després de parlar de com la Web 4.0 dona llum als assistents de veu, anem fins a la següent etapa: la Intel·ligència Artificial. En el món de la cultura, noves generacions de robots podran fer feines tradicionalment humanes i, fins i tot, crear continguts originals. Així, hi ha qui anuncia que la IA pot ser un corrent artístic del segle XXI.
#tendigitals18
PONENT
Àlex Solà
Periodista de formació, ha fet de guionista i col·laborador en diversos mitjans de comunicació (Catalunya Ràdio, RAC1 o Betevé). Ha treballat en la creació de continguts per a diferents marques (Moritz, Mazda, Ayuda en Acción) des de diverses productores i agències, a més de fer consultoria de noves tecnologies per a altres empreses i institucions (Mango, Nestlé o UOC). Actualment dirigeix el portal d’informació satírica benegre.cat i forma part de l’equip de Creació i Desenvolupament de Continguts de Lavinia Productora.