Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Dades i cultura

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

TALLER

Dades i cultura

23 oct 2019 10:00-14:00   Sala d'actes del Museu Dr. Melcior Colet

 

L'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics, com a continuació de la sessió del dia 26 de juny sobre Màrqueting relacional i desenvolupament de públics en cultura i del taller del dia 28 de juny de Disseny d'un pla de desenvolupament de públics, organitza aquesta nou taller pràctic de Dades i cultura.

 

Les dades són el petroli del segle XXI, també en cultura. El taller consisteix en una aproximació a les causes d’aquest fenomen i un estudi del potencial que pot tenir, concretament, en cultura. Durant el taller explicarem el procés per convertir dades en coneixement i repassarem les dades, les eines i els recursos necessaris per fer-ho amb un exercici pràctic a partir de situacions reals presentades pels assistents o de casos de bones pràctiques reals.

 

Objectius

 

  • Donar a conèixer l’ecosistema analític i de dades dels projectes culturals i les seves possibilitats, les fonts de dades, les eines i les metodologies per processar-les i analitzar-les.
  • Entendre el procés analític de convertir dades en coneixement i saber dur-lo a terme en casos reals.

 

Taller adreçat a responsables de públics, màrqueting i de comunicació de les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de tots els àmbits (arts escèniques, música, sector editorial, arts visuals, sector audiovisual i de vídeojocs)

 

Taller per a 20 persones màxim. Només s’admetrà la inscripció d’una persona per empresa o entitat

 

Programa

 

  1. 1. Per què vivim envoltats de dades, per què les necessitem també en cultura
  2.  
  3. 2. Impacte de les dades en la gestió cultural
  4. Repàs dels àmbits principals en què un projecte cultural pot utilitzar les dades:
  5.  
  • Avaluació del projecte.
  • Desenvolupament d’audiències.
  • Optimització d’ingressos i recursos.
  • Millora de l’estratègia de continguts.
  • Presa de decisions.

 

  1. Procés analític, de les dades al coneixement
  2.  
  • Un gran volum de dades ens pot ofegar. Les dades en si no aporten valor, cal destil·lar-les i convertir-les en coneixement, cal fer-se les preguntes adequades i dissenyar correctament el procés que ens donarà les respostes necessàries.
  • Analytics Canvas, una metodologia per guiar el procés cap al coneixement.

 

  1. Eines d’anàlisi
  2.  
  • Repassarem l’ecosistema d’eines necessàries en tot el procés, des de la captació de les dades fins a l’obtenció de coneixement: ticketing, Excel i els seus connectors (plug-ins), Google Analytics, eines de monitoratge de xarxes socials i campanyes de correu electrònic i eines d’intel·ligència empresarial (bussines intelligence) genèriques o específiques, com ara teknedata.

 

  1. Preguntes i mètriques clau
  2.  
  • Identificarem preguntes que tot projecte cultural s’hauria de fer i quines mètriques ens han d’ajudar a respondre-les. Ho farem col·lectivament, amb tots els participants, a partir de les seves pròpies inquietuds i casos reals.
  • Farem un exercici pràctic i col·laboratiu utilitzant Analytics Canvas.

 

  1. Bones pràctiques
  2.  
  • Estudiarem casos reals i bones pràctiques a patir de l’experiència de teknecultura.

 

  1. Consideracions legals
  2.  
  • Repassarem breument el Reglament general de protecció de dades (RGPD) i les consideracions ètiques més enllà d’aquest reglament.

 

  1. Consideracions finals i bibliografia
  2.  
  • Donarem materials amb què els assistents podran aprofundir en els continguts, especialment per anar més enllà tècnicament i aprendre a utilitzar les eines.

 

 

 

Formadors

 

 

 

Ferran López

CEO i fundador de TekneCultura i TekneData .   

Ponent, assessor i formador en diversos cursos al respecte per la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya o l'Ajuntament de Girona.

Assessor de màrqueting i anàlisi de dades per a Gran Teatre del Liceu, Teatre Victòria, Teatre Poliorama, Festival Temporada Alta, Teatre Nacional de Catalunya o Auditorio de Zaragoza, entre d'altres.

Assessor de màrqueting en el desenvolupament de l'aplicació CRM sobre plataforma Salesforce per al sistema de ticketing Codetickets.

 

 

 

 

Andreu Garrido

Soci i consultor en Teknecultura, empresa especialitzada en l'anàlisi de dades i desenvolupament d'estratègies de màrqueting 'Data-driven decision', un enfocament innovador per al sector cultural i gràcies al qual seguim aprenent dia a dia.

Ha participat en l'Estudi de Públics del Teatre Lliure (2015), el Disseny i Implementació d'un sistema d'indicadors integral per a la Fira de Tàrrega o l'Institut Ramon Llull, a la Implementació d'un nou model de màrqueting, patrocini i mecenatge per al Teatre principal de Palma, o l'Elaboració del Mapa dels estudis de públics culturals a Catalunya

 

 

 

 

 

 

Carles Ponce

Soci i coordinador a Teknecultura . Expert en estratègia, implementació i avaluació de continguts (serveis d’email màrqueting, analítica web i data diggest) i responsable de seguretat de dades a Teknecultura i Teknedata.  

Responsable d’implementació i avaluació de continguts per al Club Català de Cultura TR3SC, Teatre L’Atlàntida de Vic o Festival Daltabaix, entre d’altres. Responsable d’estratègia i implementació email màrqueting per al Festival Grec – Festival de Barcelona en les edicions de 2017 i 2018.

Ha realitzat formacions en email màrqueting per a diferents projectes culturals com Mostra d’Igualada, Fira Mediterrània de Manresa, Ibercàmera, Fira Tàrrega, Bitò Produccions o Palma Feria de Teatro en el Sur. 

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?