Màrqueting i comunicació
NO BUSQUIS MARQUES, CREA’N UNA!
L’OBJECTIU DE les jornades és proporcionar les eines bàsiques necessàries de màrqueting, comunicació i economia per desenvolupar models de negoci sostenibles i rendibles reduint les opcions de risc, i generar indústria cultural potent i competent internacionalment.
SESSIÓ ADREÇADA especialment a gestors/ores de festivals culturals o que tinguin el projecte de realitzar-ne un, així com a empreses del sector cultural i creatiu en general amb experiència en gestió cultural.
Format
Taller pràctic de dos dies de durada.
Dimecres 20/05/2015
9.30 - 14 h
Registre d’inscripcions a les 9.20 h
PROGRAMA
9.30 - 11.30 h
Breu introducció al màrqueting
Bases del màrqueting
Posicionament de producte
Tipus de consumidors
Màrqueting el 2015
De Woodstock i Canes al Tomorrowland, el Sensation i l’Arenal
Màrqueting 3.0
El valor del teu producte i com pots fer que el món el conegui
11.30 - 13 h
Per què comuniques?
Objectius de la comunicació:
Finançament:
Venda d’entrades
Valor de marca
Posicionament en el mercat
Patrocinadors
Institucions
Line extensions
Creació de territoris
Reducció de costos (contractació i col·laboradors)
Comuniques bé?
Mesurar la comunicació:
ROI
Valoració del clipping
Impacte
Sempre es comunica igual (primer any i any 18)?
El cas de la comunicació i els patrocinadors:
Preu per impacte
Canvis de brífing
Amb qui parles?
Els perills del DIY
El copy
La distància entre crear i comunicar
13 - 14 h. Fòrum obert sobre la relació entre màrqueting i comunicació
Pressions dels patrocinadors
De l’storytelling a la trucada promocional
Overpromise a col·laboradors
Casos d’èxit i catàstrofes diverses
Dijous 21/05/2015
10 - 13 h. El cas pràctic: In-Edit
L’estratègia empresarial d’In-Edit com a reflex de la campanya de màrqueting o a l’inrevés
— Moda
— Beat
— TV
— Expansió internacional
— One-hit wonder
La comunicació a In-Edit, molt més enllà de vendre entrades
— Com ha evolucionat en aquests anys
— Les seus: nous festivals de manera constant
— La relació amb les marques
— Portar la contrària al teu públic
Tertúlia i copa networking
Ponents:
Marc Tapias és soci i director d’En Silencio, una agència de comunicació especialitzada en cultura, espectacle i societat. En els més de deu anys d’experiència al capdavant d’En Silencio ha estat cap de premsa d’esdeveniments com In-Edit —del qual és soci i cap de comunicació—, Cruïlla Barcelona, BAM, Festival del Mil·lenni, Mercat de Música Viva de Vic, Festival Jardins de Cap Roig, SOS 4.8 o Mont-real, ciutat convidada a la Mercè, així com de Ticketea, per a accions especials de Baleària, Levi’s o Euroleague, i de concerts d’artistes com Julio Iglesias, Janet Jackson, The Beach Boys, Spandau Ballet, Kiss o Metallica, entre centenars d’altres. |
|
|
Uri Altell, emprenedor, innovador i creatiu, és fundador del festival In-Edit i president i fundador de la primera agència de coolhunting d’Espanya, Strike Group, entre altres projectes.
|