ATENCIÓ, LA FORMACIÓ ÉS DE 9.00h A 14.00h!
TweetDeck, Hootsuite i altres aplicacions complementàries
Twitter ha esdevingut una eina imprescindible tant per a la comunicació corporativa com per a l’ús personal. La xarxa social més immediata i ràpida és utilitzada diàriament per milions de persones i d’empreses com a font d’informació i com a via de promoció dels seus productes i serveis.
Al curs presentarem diferents aplicacions que ens ajudaran a gestionar de manera més eficaç tot aquest immens flux de dades i a planificar per emetre missatges des de diferents comptes de Twitter, actualitzar diversos perfils d’aquesta xarxa social i seguir l’actualitat relacionada amb una o diverses paraules clau.
En aquest curs s’oferirà una visió de TweetDeck i de Hootsuite, les dues eines de referència per gestionar de manera professional un o més comptes de Twitter.
OBJECTIUS
Fer visible a TweetDeck i a Hootsuite la informació que considerem més important per a la nostra gestió diària dels comptes corporatius o personals.
Configurar i gestionar més d’un compte per mitjà de TweetDeck i de Hootsuite.
Monitorar tuits mitjançant paraules clau de marques, serveis o activitats rellevants per a l’usuari.
Programar tuits.
Oferir un catàleg general de bones pràctiques per a Twitter, elements multimèdia i altres claus que no poden faltar en la gestió professional d’aquesta xarxa.
Oferir un panorama d’eines complementàries nascudes al voltant de Twitter i que poden obrir la porta a nous usos de la xarxa social (projecció de tuits, redacció de continguts sobre la base de diversos tuits...).
REQUISITS
És imprescindible portar un ordinador portàtil o una tauleta amb dispositiu Wi-Fi i cable d'alimentació.
Taller adreçat a professionals del sector cultural i creatiu, responsables de màrqueting i responsables de la comunicació online.
Places limitades segons ordre d'inscripció. Només s’admetrà la inscripció d’una persona per empresa o entitat. Es prioritzaran les sol·licituds d’empreses i professionals del sector cultural privat.
CONTINGUT
1. Eines per a la gestió de la informació a Twitter
TweetDeck i Hootsuite: diferències bàsiques, elements del quadre de comandament (dashboard) (columnes bàsiques: pàgina inicial, notificacions, missatges i activitat) i funcionalitats: gestió d’un o de diversos comptes, programació de tuits (scheduled), ús de les columnes (mencions, usuaris, llistes, col·leccions, tema del moment) i inserció dels continguts al web.
2. Aplicacions i serveis complementaris
Estadístiques de Twitter i tema del moment (trending topic): TweetReach i Trendinalia.
Redacció de continguts sobre la base de sèries de tuits: Storify.
Visualització de les interaccions entre usuaris.
Projecció de tuits.
3. Exercicis pràctics
FORMADOR
|
Jaume Pla @jaume_pla Periodista digital especialitzat en internet i noves tecnologies. Les seves activitats giren entorn de la creació i la coordinació de continguts, tant en xarxes socials com en mitjans en línia. Ha creat, gestionat, coordinat i mantingut noves aplicacions, serveis i continguts de diversa mena, tots relacionats amb el món de la xarxa. També ha treballat a laMalla.cat i en el desenvolupament de projectes als Serveis Interactius de TV3 i Catalunya Ràdio. Ha tractat diversos àmbits: blogs, estratègia de presència a les xarxes socials, comunicació externa —notes de premsa—, SEO, ginys (widgets) i la conceptualització de nous portals. Cal destacar-ne també l’activitat docent a institucions com la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) o Barcelona Activa |