MATERIALS DE L'ACTIVITAT
No hi ha cap document disponible en aquests moments.Avui dia ja no n’hi ha prou amb tenir un bon joc per competir en el mercat. La realització i l’execució d’un pla de comunicació per part de les empreses de videojocs i el coneixement a fons del mercat són tasques fonamentals que haurien d’integrar-se com a part del desenvolupament del mateix joc. Quan el videojoc es transforma en producte, les normes de joc canvien.
El Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Cultura Digital de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) organitzen una jornada sobre màrqueting i comunicació per a videojocs amb l’objectiu d'oferir eines a les empreses desenvolupadores de videojocs per vendre millor el seu producte.
«El teu joc no el coneix ningú (i a mi, tampoc)» és el títol de la xerrada de José Arcas, director de Brand Solutions, que obrirà la jornada. A continuació, començaran els tallers en màrqueting i comunicació per a videojocs, impartits per Talking About Media, una empresa de serveis vinculada als videojocs independents. La taula rodona «A l’altra banda de la taula» amb David Fernández, youtuber - Dfree Critical, Víctor Matute, youtuber - Pazos64, Albert González, locutor – Portal Game Over i Bruno Sol, col·laborador de Hobby Consolas tancarà la programació.
Sessió adreçada a desenvolupadors de videojocs.
Aforament limitat. Només s’admetrà la inscripció d’un màxim de dues persones per empresa o entitat.
És imprescindible portar un ordinador portàtil o una tauleta amb dispositiu Wi-Fi i cable d'alimentació.
PROGRAMA
09.00 - 09.15 h Registre i inscripcions.
09.15 - 09.30 h Obertura de la sessió a càrrec de d'Edgar Garcia Caselles, Director de l’Àrea de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC i de Raúl García i Xavier Borrut, CEO i CTO de Talking About Media.
09.30 - 10.30 h Xerrada a càrrec de José Arcas, director de Brand Solutions de VIZZ Agency i fundador i director de producte d’Umami Games.
«El teu joc no el coneix ningú (i a mi, tampoc)»
Per què hi ha videojocs que són autentiques joies i gairebé no els coneix ningú? Per què hi ha títols que no són tan bons però ocupen les portades de les revistes de videojocs i arrasen en vendes? Saber què fa únic el teu joc i, sobretot, no entrar al mercat en solitari són les claus perquè puguis intentar guanyar-te la vida fent videojocs.
10.30 - 11.30 h TALLER 1 - Màrqueting (primera part) (1 h)
11.30 -12.00 h Cafè networking
12.00 - 14.00 h TALLER 1 - Màrqueting (segona part) (2 h)
14.00 - 15.30 h Dinar
15.30 - 17.30 h TALLER 2 - Comunicació (primera part) (2 h )
17.30 - 18.00 h Descans
18.00 - 19.00 h TALLER 2 - Comunicació (segona part) (1 h )
Ambdós tallers són a càrrec de Talking About Media. Consulteu la informació detallada aquí.
19.00 - 20.00 h «A l’altra banda de la taula»
Conèixer els actors implicats en la comunicació és clau per entendre com i quan ens hi adreçarem per donar-los a conèixer el nostre producte. Però, què esperen de nosaltres? Són els nostres canals de comunicació adients? Què es podria millorar en aquesta relació tan necessària?
Taula rodona amb:
David Fernández, youtuber - Dfree Critical
Víctor Matute, youtuber - Pazos64
Albert González, locutor - Portal Game Over
Bruno Sol, col·laborador de Hobby Consolas
Moderació a càrrec de Raúl García, CEO de Talking About Media.
FORMADORS
Raúl García @RaulFactory CEO de Talking About Media
Xavier Borrut @Theck0 CTO de Talking About Media
Talking About Media @TalkingAboutMed
Talking About Media és una empresa de serveis vinculada als videojocs independents on Next2Indies és el seu principal producte. Next2Indies són serveis de Comunicació, Màrqueting i Publicació per desenvolupadors independents de videojocs. @Next2Indies
PONENTS
José Arcas, director de Brand Solutions de VIZZ Agency i fundador i director de producte d’Umami Games @jose_arcas
José Arcas ha dedicat tota la seva carrera professional a la indústria del videojoc des que va publicar el seu primer article amb 16 anys a MeriStation.com, on posteriorment va treballar com a cap de secció. El 2007 es va incorporar a l’equip de relacions públiques de Nintendo Espanya i, posteriorment, va passar a ser el responsable de producte de Wii i Wii U i a desenvolupar els plans de màrqueting de diverses sagues de videojocs, com ara Mario Bros, Zelda o Donkey Kong. Fa anys que té molt presents els desenvolupadors indie i el 2009 va crear iDÉAME, una trobada de joves desenvolupadors de la Universitat Complutense de Madrid, per ajudar estudiants i joves talents a formar part de la indústria del videojoc. El 2014 va fundar Umami Games, una empresa dedicada al màrqueting i al negoci digital per a desenvolupadors de videojocs espanyols, i des del 2015 treballa com a director de Brand Solutions a VIZZ Agency, l’agència de representació dels youtubers de videojocs amb més audiència d’Espanya i Llatinoamèrica.
David Fernández, youtuber - Dfree Critical @F_DaVid_A
Esportista de ment i d’esperit de tota la vida. És amant dels videojocs des de sempre. Va començar com a locutor a Montcada Ràdio i a ultimONivel, on va treballar durant gairebé 5 anys. Posteriorment, durant més de 2 anys, va ser el cap de redacció de HardGame2 i, durant 3 anys, va gestionar el canal de YouTube EliteGamer, que va arribar als 140.000 subscriptors. Des de fa 5 mesos, gestiona el seu propi canal de YouTube, DFreeCritical.
Víctor Matute, youtuber - Pazos64 @Pazos_64
Va ser estudiant de Realització Multimèdia, després va formar part de l’equip d’ultimONivel i, més tard, va obrir el seu propi canal de YouTube, al qual es dedica en exclusiva i hi analitza i segueix el món dels videojocs, especialment els independents, ja que considera que, últimament, els AAA són tots força iguals.
Albert González, locutor - Portal Game Over @koopaconan
Enginyer informàtic, humorista, dibuixant de còmics independent i locutor de ràdio. Fa més de 10 anys que és part de l’equip de Game Over, el primer programa satíric sobre cultura geek en general i videojocs en particular, com a col·laborador, tècnic de so i, recentment, codirector. A més, és un dels dibuixants de webcòmics més veterans d’Espanya i, actualment, s’ocupa de fer la tira còmica periòdica d’HTZ, el referent de l’humor freak en castellà.
Bruno Sol, col·laborador de Hobby Consolas @YeOldeNemesis
Des del 1992, treballa a la premsa escrita sobre els videojocs, sector en què es va iniciar com a redactor a Hobby Consolas (actualment), Mega Sega (1993) i SuperJuegos (1995-2009), on va desenvolupar les tasques de redactor en cap des del 2001 fins al tancament de la revista el 2009. També va ser el redactor en cap de la Revista Oficial PlayStation d’Espanya (2001-2013) i, més endavant, de l’edició espanyola de GamesTM (2012-2013). Ha col·laborat com a freelance a IGN España i a RetroGamer. Des del 2014, és coordinador de continguts i editor de l’edició espanyola de RetroGamer, així com col·laborador de Hobby Consolas i Hobby Industria, el portal d’Axel Springer especialitzat en la indústria espanyola de videojocs, educació i desenvolupament independent.