MATERIALS DE L'ACTIVITAT
Taller 1 - Creativitat (Philippe Delespesse)Repte - Idea - Mercat // Com aplicar un procés d?innovació a la teva empresa cultural? (Part1)
Repte - Idea - Mercat // Com aplicar un procés d?innovació a la teva empresa cultural? (Part2)
Repte - Idea - Mercat // Com aplicar un procés d?innovació a la teva empresa cultural? (Part3)
Repte - Idea - Mercat // Com aplicar un procés d?innovació a la teva empresa cultural? (Part4)
Repte - Idea - Mercat // Com aplicar un procés d?innovació a la teva empresa cultural? (Part5)
Descobreix les bases de la creativitat i la innovació amb tres tallers intensius sobre pensament creatiu, design thinking i prototipatge.
El Departament de Cultura, mitjançant el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), organitza aquesta jornada d’introducció al món de la innovació amb un recorregut que va del repte al mercat, a través de la idea, i que inclou tres tallers intensius per conèixer les maneres de sistematitzar la creativitat i la innovació a la teva organització cultural.
La primera parada és el repte: descobreix les tècniques adients per donar forma als teus reptes i generar idees per donar solució a aquests focus creatius. (TALLER 1)
La segona parada implica aprendre a fer aterrar les idees a partir d’una comprensió correcta del teu usuari gràcies al design thinking. (TALLER 2)
I, finalment, el destí és identificar els prototips que et permetran testar la idea amb el mercat objectiu i assegurar-ne la viabilitat i la sostenibilitat. (TALLER 3)
OBJECTIU
Dotar els assistents dels coneixements bàsics sobre el funcionament d’un procés d’innovació i les tècniques per sistematitzar la creativitat a l’empresa.
Sessió adreçada a professionals del sector cultural i creatiu interessats en la creativitat i innovació.
EINES ÚTILS
Glossari SDE - Innovació: descarrega'l aquí.
PROGRAMA
09.30 - 09.45 h Registre i inscripcions
09.45 - 10.00 h Obertura de la sessió a càrrec d'Edgar Garcia, director de l'Àrea de Desenvolupament Empresarial de l'Institut Català de les Empreses Cuturals (ICEC)
10.00 - 10.30 h Contextualització: què és la innovació aplicada a l’empresa cultural?
A càrrec de Cristina Salvador, sòcia fundadora a Portada i CultHunting
10.30 - 11.30 h Taula de debat amb directors d'innovació
Aleix Valls, director executiu (CEO) de la Fundació Mobile World Capital Barcelona
José Antonio Gago, Market Manager Product Innovation & Design Thinking d’Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya
Lorena Muñiz, responsable de comunicació interna corporativa d’Abertis
Catalina Balseiro, cap de gestió d’innovació (CIO) de SUEZ Water Spain
Moderació a càrrec de Cristina Salvador, sòcia fundadora d'a Portada i CultHunting
11:30 - 12.00 h
Cafè networking
12.00 - 14.00 h TALLER 1 - Creativitat // Quin repte vols resoldre? Quin és el teu focus creatiu?
Identificar i reformular el repte per identificar el focus creatiu. Per on començo? - DEFINIR EL REPTE I DESCOBRIR LA IDEA
A càrrec de Philippe Delespesse, soci fundador d’Inteligencia Creativa i Binnakle Innovation Games
14:00 - 15.00 h Pausa per dinar
15.00 - 17.00 h TALLER 2 - Design Thinking // Quina idea dona resposta al teu repte?
Aterrar el repte a quin és el teu públic – TESTAR LA IDEA
A càrrec d'Ana López, experta en design thinking i consultora d’innovació a Innova Partners
17.00 - 19.00 h TALLER 3 - Prototipatge // Com pots donar sortida a la teva idea i assegurar-ne l’èxit al mercat?
Test pel mapa del recorregut del client (customer journey) - ITERAR LA IDEA AL MERCAT (metodologia lean startup)
A càrrec de Josep Lluís Sánchez Brugarola, soci fundador de Protoplay
19.00 - 19.30 h Conclusions (amb els 3 ponents)
19.30 h Tancament de la jornada
FORMADORS DELS TALLERS
Philippe Delespesse @IntCreativa
Soci fundador d’Inteligencia Creativa i Binnakle Innovation Games. És llicenciat en Ciències Empresarials i té un màster en administració de negocis (MBA) per la Solvay Business School (Universitat Lliure de Brussel·les). És expert en pensament creatiu i innovació. Abans de fundar Inteligencia Creativa el 2003, va ser director del portal Movendus i responsable de màrqueting a organitzacions com Unilever i Henkel Ibérica. Ha estat president del Comitè de Creativitat i Innovació del Club de Màrqueting i és professor d’Innovació i Creativitat a l’International MBA de La Salle.
|
Ana López @creatorstreet
Dissenyadora i facilitadora creativa a Creator Street. Enginyera tècnica de disseny industrial. Màster en disseny estratègic i design thinking. Treballa a Innova partners com a dissenyadora estratègica. Contribueix a iniciatives d’innovació com Sustainability Jam. Ha viscut a Madrid, València, Holanda i ara Barcelona. Experta en investigació en experiència d’usuari, facilitadora creativa d’equips multidisciplinars, generació d’idees i prototipatge. Sent curiositat per la tecnologia i els canvis socials que comporta. |
Josep Lluís Sánchez @weprotoplay
Soci de l’empresa Protoplay i col·laborador d’Infonomia i de l’Escola d’Alta Direcció i Administració (EADA). És llicenciat en Ciències Físiques per la Universitat de Barcelona i doctor per la Universitat Nacional de Singapur. És expert en la gestió del coneixement i el canvi i fa més de 18 anys que es dedica a la conceptualització i el desenvolupament de projectes de transformació organitzacional lligada a la implantació de processos d’innovació. És comunicador i conferenciant sobre innovació i emprenedoria, formador habitual a escoles de negoci i facilitador de tallers de creativitat i innovació. |
PONENTS
Aleix Valls @aleixvalls @MWCapital
Director executiu de la Fundació Mobile World Capital Barcelona (MWCB) i responsable de 4 Years From Now (4YFN). Matemàtic i enginyer. Va començar la carrera professional en el camp de la recerca al Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). També va ser gerent de projecte a Compass Enginyeria i Sistemes fins al 2006, quan es va incorporar com a soci sènior a The Node Company, una empresa proveïdora de serveis d’innovació. Entre el 2008 i el 2010, va treballar a Loop Consultancy, on, com a gerent sènior, va assumir la responsabilitat de l’oficina de Dubai i la gestió del desenvolupament de negocis per a tota la regió de l’Àfrica del nord i l’Orient Mitjà. El juliol del 2010, va esdevenir gerent de la consultoria Accenture, on va dirigir projectes de consultoria estratègica en diferents sectors.
José Antonio Gago @Eurecat_news
Dissenyador industrial per l’Escola Massana Centre Municipal d’Art i Disseny de Barcelona, té un màster en Disseny i Estratègia de Producte per la Universitat de Girona (UdG) i un altre en innovació de negoci (Master Business Innovation) per la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Imparteix classes a centres d’educació especialitzada com IQS Executive Education i Elisava. Va ser director d’innovació i disseny a LÉKUÉ i Indo i fundador del laboratori d’innovació Ineedit Creative Innovation Lab, basat en la metodologia design thinking. Actualment és Market Manager en Innovació de Producte a Eurecat, Centre Tecnològic de Catalunya.
Lorena Muñiz @Abertis
Responsable de comunicació interna corporativa a Abertis des del 2008. Llicenciada en Història per la Universitat de Barcelona (UB), on també va cursar el postgrau de Direcció de Màrqueting. També va assistir al programa de comunicació empresarial de la Universitat Pompeu Fabra i té formació en programació neurolingüística. Té una experiència dilatada en els àmbits del màrqueting, la comunicació, el desenvolupament per als recursos humans i la comunicació interna.
Catalina Balseiro @SuezES
Cap de gestió d’innovació de SUEZ Water Spain. És llicenciada en Enginyera Química per la Universitat de Santiago de Compostela i té un màster en Enginyeria Ambiental per La Salle (Universitat Ramon Llull) i un màster en administració de negocis (MBA) per Esade.
Cristina Salvador @csalvadorb
Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 20 anys d'experiència en comunicació i màrqueting cultural, comunicació corporativa, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Fundadora d'aPortada l’any 2000 i del Culthunting el 2010, consultora de comunicació estratègica i gestió d'esdeveniments. Vicepresidenta del Cercle de Cultura i de l’Associació de Comunicació interna.