Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Com pots millorar el teu dossier de patrocini

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Com millorar el teu dossier de patrocini
Les claus del patrocini i del mecenatge

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Com pots millorar el teu dossier de patrocini (Part1) Enric Rius

Com pots millorar el teu dossier de patrocini (Part2) Silvia Bueso

Com pots millorar el teu dossier de patrocini (Part3) Antoni Roviras

COMPARTEIX

GESTIÓ EMPRESARIAL

TALLER

Com pots millorar el teu dossier de patrocini

data: 23-10-2017 | lloc: Sala d'actes del Museu Dr. Melcior Colet

L’SDE i la Subdirecció General de Promoció Cultural del Departament de Cultura organitzen aquest taller per ajudar-te a dissenyar millor el teu dossier de patrocini, que no només és imprescindible com a carta de presentació del teu projecte, sinó que és una eina estratègica clau per seduir les empreses i atreure el seu interès.

 

El dossier de patrocini ha de tenir un contingut atractiu, que defineixi bé la causa del projecte, en destaqui els elements diferenciadors i, sobretot, reivindiqui l’impacte en l’entorn i els beneficis associats. Després d’una introducció sobre aspectes jurídics relatius al mecenatge, es treballaran els aspectes relacionats amb el dossier de patrocini en format de taller.

 

OBJECTIUS

 

  •           Fer una introducció a la realitat del patrocini i el mecenatge a les empreses catalanes del sector cultural i a les claus de la fiscalitat del patrocini i el mecenatge cultural.
  •           Conèixer els aspectes més rellevants del patrocini i el mecenatge cultural per millorar el dossier de patrocini.

 

Taller adreçat a professionals del sector cultural i creatiu d'equipaments culturals que cerquen finançament privat i que hagin començat a dissenyar el seu dossier de patrocini.

 

REQUISITS MÍNIMS

 

1. Ser un equipament cultural. 

 

2. Projecte amb interès cultural.

 

3. Tenir un dossier de patrocini (independentment de l’estat de desenvolupament en què es trobi).

 

INSCRIPCIÓ

Per inscriure’t al taller, has d’emplenar el formulari següent i fer-nos arribar el dossier de patrocini del projecte a l’adreça electrònica sde.icec@gencat.cat  

 

Atesa l’especificitat del taller i el nombre de places disponibles, l’ICEC farà una selecció prèvia segons el dossier que s’hagi presentat.

 

Data límit de presentació del dossier de patrocini: 2 d'octubre 

 

PROGRAMA

 

8.45 - 09.00 h             Registre i inscripcions.

 

09.00 - 09.10 h           Obertura de la sessió a càrrec d’Edgar Garcia, director de l’Àrea de Desenvolupament       Empresarial de l’ICEC

 

9.10 - 10.10 h             «Tens la forma jurídica adequada per accedir al mecenatge?»

 

A càrrec d’Enric Rius, soci director, economista i assessor fiscal de Rius Consultors Associats, SLP.

 

  • Què és el mecenatge? Quines opcions dona la llei?
  • Avantatges fiscals del mecenatge
  • Com ens podem organitzar jurídicament?
  • Com encaixem la forma jurídica amb el mecenatge?

 

10.10 - 11.10 h          «Com s’elabora un dossier de patrocini que sedueixi les empreses?»

 

A càrrec de Silvia Bueso, conferenciant, coach i fundraiser experta en l’«art de demanar».

 

  • Definir els objectius que vols assolir amb el dossier de patrocini
  • Identificar els públics que vols seduir
  • Definir l’impacte del teu projecte
  • Destacar els valors que et diferencien i els beneficis del teu projecte
  • Crear el teu eslògan amb impacte
  • Escriure la teva història per deixar petjada
  • Escollir les paraules que descriuen el projecte
  • Posar veu als teus beneficiaris com a protagonistes
  • Definir una estratègia de patrocini i elaborar diferents models de                   contraprestacions

 

11.10 - 11.30 h          Pausa per al cafè i networking.

 

11.30 - 12.00 h        El sentit del patrocini en equipaments de música i d’arts escèniques. L’experiència de                                                              l’Auditori Teatre Espai Ter de Torroella de Montgrí, a  càrrec d’Antoni Roviras, director de                                                            l’Auditori Teatre Espai Ter.

 

La reputació d’un equipament públic cultural va lligada, cada vegada més, a la seva capacitat d’esdevenir un espai sostenible. Incrementar els ingressos i reduir la despesa s’ha convertit en una màxima difícil de dur a terme però cada vegada més exigida pels responsables públics. En aquest context, el patrocini esdevé una eina que hauria de permetre incrementar els recursos provinents dels ingressos propis i els ajuts públics.

 

El patrocini pot esdevenir també una oportunitat per ordenar, exposar i projectar una aliança del nostre equipament cap al sector de l’empresa. Fer un document de patrocini ens obliga a pensar aspectes com ara: què pot fer atractiu el nostre centre al patrocinador?, quina és la singularitat que pot fer decantar un possible patrocinador?

 

En aquesta ponència, parlarem des d’un punt de vista pràctic de:

1. Quin és el sentit o quins són els avantatges del patrocini en un equipament públic de la mida de l’Espai Ter.

2. Quines són les estratègies de patrocini a partir de la nostra experiència.

3. Quins són els resultats actuals de les línies de patrocini.

 

12.00 - 14.00 h       Part pràctica

 

Veurem els bons exemples dels dossiers rebuts i et lliurarem un feedback per escrit dels punts forts i els punts febles de les teves propostes. Hi haurà una dinàmica pràctica, per grups, amb ronda de feedback i millores entre els participants.

 

A càrrec de Silvia Bueso, conferenciant, coach i fundraiser experta en l’«art de demanar».

 

 

FORMADORS

 

Enric Rius

 

Economista amb 35 anys d’experiència en l’àmbit de l’assessorament tributari i especialista en els àmbits del mecenatge i les entitats sense ànim de lucre. Soci director de Rius Consultors Associats, SLP, i responsable de l’àrea fiscal de la CECOT.

 

Silvia Bueso @silviabueso

 

Conferenciant, coach i fundraiser experta en l’«art de demanar». Ha consolidat la seva passió per demanar actuant com a captadora de fons a les fundacions ESADE i EADA. La captació de fons (fundraising) és una passió antiga que exerceix des dels 16 anys, quan va captar fons per a l’institut als Estats Units. És autora del blog El arte de pedir.

 

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?