Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Taller d’iniciació a Instagram

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material sessió

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
TRANSFORMACIÓ DIGITAL

TALLER

Taller d’iniciació a Instagram

data: 11-04-2018 | lloc: UPF. Edifici ESCI-Born. Aula Mango

Compartint emocions visuals

Fa poc que us heu obert un perfil a Instagram? Voleu saber com funciona una xarxa social que ja té 500 milions d’usuaris al món i en voleu conèixer tots els detalls? En aquest taller descobrireu com podeu treure profit de la xarxa de moda en el vostre dia a dia i com us hi heu de moure per donar visibilitat al vostre projecte.

 

OBJECTIUS

Conèixer les possibilitats que la xarxa social Instagram ofereix des del punt de vista tècnic i introduir-se, igualment, al protocol de relacions i la interacció que s’hi estableix, per tal de poder iniciar-hi una presència adequada.

 

METODOLOGIA

El taller serà eminentment pràctic i, durant aquesta sessió, adquirirem tots els coneixements, aplicant-los directament al perfil que gestionem.

 

Adreçat a qualsevol persona que treballi en o per a una empresa o projecte cultural i que vulgui aprendre a fer servir Instagram com a eina de promoció i d’interacció.

 

CONTINGUT

 

1. Per què hem de ser a Instagram? 

  • Repercussió a la xarxa
  • Tipologia d’usuaris.
  • Comunitats d’instagramers
  • L’estratègia: un pas previ imprescindible.

 

2. Funcionament tècnic i funcionalitats 

  • Com moure’s per l’aplicació: les diferents parts de la interfície.
  • Què cal fer per presentar de manera adequada el perfil.
  • Perfils d’usuari i perfils professionals. Estadístiques i promocions. 
  • La configuració del perfil i la gestió de diversos comptes.
  • Instagram Stories i vídeos en directe.
  • Instagram Direct. 
  • La càmera. Aprofundiment en les eines d’edició i alguns secrets.
  • La compartició dels continguts en altres xarxes socials.

 

3. Protocol de relacions i interacció

  • Relacions amb la comunitat: el to de la xarxa.
  • Com s’utilitzen les etiquetes i les mencions.
  • Com fer seguidors i com saber a qui seguir.
  • Publicitat a la xarxa. 

 

4. Perfils que ens inspiren i principis útils

 

5. Gestió d’Instagram des d’un ordinador

  • El web d’Instagram.
  • Webs d'estadístiques.

 

NOVETAT

 

Per tal d’assegurar l’aprofitament d’aquest itinerari, l’SDE posa a disposició dels usuaris el primer tutorial SDE online: Introducció a les xarxes socials, a càrrec de Montserrat Peñarroya. Aquest tutorial s'estructura en diverses càpsules formatives que introdueixen els conceptes bàsics per poder assistir als tallers presencials de l’itinerari de Comunicació a les xarxes socials (I1).

 

Abans d’assistir al Taller d'iniciació a Instagramassegura’t de visionar els següents tutorials específics:

 

Introducció a Instagram (aquí) 

 

 

Els seus continguts es donaran per assolits abans del taller presencial, de manera que tots els assistents partiran del mateix nivell de coneixement. 

 

PREINSCRIPCIÓ I PAGAMENT

 

El taller té una durada de 5 hores i és de pagament. El preu és de 15 € en total.Una vegada feta la preinscripció, rebreu un mail amb les instruccions per efectuar el pagament del taller. Fins que no s’efectuï el pagament no es formalitzarà la inscripció. No es retornarà l'import en cap cas.

 

Només s’admetrà la inscripció d’una persona per empresa o entitat. Es prioritzaran les sol·licituds d’empreses i professionals del sector cultural privat.

 

REQUISITS 

 

És imprescindible portar un ordinador portàtil o una tauleta amb dispositiu Wi-Fi i cable  d'alimentació.

 

Taller adreçat a professionals del sector cultural i creatiu, responsables de màrqueting i responsables de la comunicació online.

 

FORMADORS

 

 

 

Rosa Comes @rosacomes

Gestora cultural i tècnica en comunicació. Llicenciada en filologia catalana i postgrau
en teoria i estètica de l’art contemporani. Fa setze anys que treballa a l’administració pública,  on s'ha especialitzat en l’acció cultural a Internet. Actualment és tècnica al Departament de Comunicació Corporativa de l’Ajuntament de Tarragona, des d’on coordina la l’estratègia 3.0 de Cultura, Festes i Patrimoni. En l’àmbit privat, és cofundadora de la comunitat oficial d’InstagramersTGN, de la qual exerceix de mànager des del 2011, i, des de l’abril de 2016, a més, és mànager del perfil @igerscatalonia. Ha impartit classes de gestió cultural i Internet a la Biblioteca Pública de Tarragona, a la xarxa de centres cívics de la ciutat i a la Universitat Rovira i Virgili en màsters i postgraus relacionats amb les humanitats.

 

 

 

 

 

 

Albert Anguera @aangueraroig 

Mànager d’InstagramersTGN, d’Instagramers Catalonia i community manager.
D’ofici delineant, amb els anys ha canviat d’orientació laboral i s’ha especialitzat en la gestió de xarxes socials, especialment Instagram, a partir de la seva implicació en la comunitat oficial d’Instagramers de Tarragona i en empreses d’altres sectors. En aquest àmbit, a banda de la gestió de la xarxa, ha organitzat tot tipus d’accions participatives, com ara concursos, «instameets» o trobades, visites guiades o «instawalks», tallers fotogràfics... És creador i desenvolupador del projecte IgersMap, «el primer mapa del món creat per i per a instagramers», que s’ha implantat a Tarragona, Girona, Saragossa, Bilbao, Barcelona, Madrid, Lleida, València i les Balears. Ha impartit classes sobre Instagram a la Biblioteca Pública de Tarragona, a la xarxa de centres cívics de la ciutat i a la Diputació de Tarragona.

 

 

 

Proper taller I1

Taller de Spotify (09.05.2018)


Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?