MATERIALS DE L'ACTIVITAT
Presentació Cristian PalazziPÚBLICS NON-STOP. El públic 360 graus (Part1)
PÚBLICS NON-STOP. El públic 360 graus (Part2)
PÚBLICS NON-STOP. El públic 360 graus (Part3)
PÚBLICS NON-STOP. El públic 360 graus (Part4)
PÚBLICS NON-STOP. El públic 360 graus (Part5)
L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics, organitza la IV Jornada de Màrqueting Cultural “PÚBLICS NON-STOP. El públic 360 graus”,que té com a finalitat presentar experiències destacades de diferents sectors de la cultura en què el públic forma part del projecte des de la gènesi fins al final. Es trenquen els processos de treball lineals fets fins ara per donar pas a una metodologia de 360 graus, en què el públic és actiu, és a dir, col·labora i participa en les fases de creació i producció per, finalment, veure’s reconegut en el resultat.
La jornada es planteja com una oportunitat per conèixer pràctiques nacionals i internacionals que treballen els públics culturals des de l’inici, de maneres diverses i des de disciplines diferents. La importància de la comunitat per a una llibreria que treballa amb la proximitat d’agents culturals i gent del barri; l’anàlisi dels comportaments dels joves per crear un webdrama noruec d’èxit global; un espai d’arts en viu del Regne Unit que involucra els joves en tot el que fa, sota la creença del poder transformador de la creativitat artística; i la fórmula combinada d’estratègia digital, storytelling, disseny atractiu i participació del públic per esdevenir una plataforma líder en continguts culturals, componen una jornada rica en contrastos, amb processos i metodologies diverses, vàlids per aconseguir allò tan desitjat: ser rellevants per al nostre públic.
OBJECTIUS
PROGRAMA
09.30 - 09.40h
Inscripcions
09.40 - 09.45 h
Obertura a càrrec de Sílvia Duran, directora de l’Àrea de Públics i d’Edgar Garcia, director de l’Àrea de Desenvolupament Empresarial de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC).
09.45 - 10.30 h
“Roundhouse. Treballant amb gent jove”, a càrrec de Katie Elston, subdirectora de Màrqueting de Roundhouse del Regne Unit.
Roundhouse és un dels espais d’arts en viu més increïbles del món. Però no solament això: Roundhouse també és un centre d’inspiració on els joves poden créixer creativament com a individus. Donant als joves la possibilitat d’involucrar-se en les arts, a través dels nostres projectes de música, mitjans de comunicació i performance, els animem a arribar més lluny, a somiar més i a assolir més. Ho fem perquè creiem que la creativitat ens dona la llibertat, l’esperança i el poder de transformar. Roundhouse té els joves al centre de tot el que fa.
10.30 - 11.15 h
“La comunitat. La base de tot”, a càrrec de Xavier Vidal, director de la llibreria Nollegiu de Barcelona.
La llibreria Nollegiu va obrir les portes ara farà cinc anys. Des de l’inici, ens vam proposar que la literatura envaís els carrers i que els lectors trobessin un espai on sentir-se còmodes. Després de cinc anys, la llibreria s’ha traslladat de seu a un local més gran i ho ha fet acompanyada dels veïns que s’han fet seu el projecte. La comunicació ha estat imprescindible per fer entendre que el projecte és necessari i que aporta beneficis a tots els actors relacionats amb el llibre.
11.15 - 11.45 h Cafè networking
11.45 - 12.30 h
“Coneix el teu públic per ser rellevant”, a càrrec de Marianne Furevold, productora del projecte SKAM de Noruega.
Parlarem del rerefons del concepte del webdramaa través de l’experiència de SKAM. La importància de la recerca entre el públic objectiu per crear un webdrama, on aquest públic reconeix una realitat que li és propera en un format que també li és proper i natural.
12.30 - 13.15 h
“De l’audiència passiva a l’audiència activa. Casos d’èxit de PlayGround DO”, a càrrec de Cristian Palazzi, director de PlayGround DO.
En la presentació veurem una sèrie de casos pràctics portats a terme pel Departament d’Innovació i Impacte Social de PlayGround, que ens mostren la manera de passar d’un model de storytelling aplicat a les xarxes socials al storydoing, on l’audiència té un paper fonamental. Establint una gradació d’accionabilitat per a xarxes socials aprendrem com es pot passar de ser un mer espectador de notícies a un actor crucial de les històries que ens preocupen, convertint l’usuari en subjecte actiu.
En aquest sentit, el públic 360 graus serà aquell que, més enllà de l’entreteniment i la informació, pren càrrec de la seva situació a internet i l’utilitza per implicar-se en els contextos socials que li son afins i millorar-los.
13.15 - 14.00 h
Taula de debat moderada per Àlex Solà, periodista especialitzat en continguts digitals.
#marquetingcult
PONENTS
|
Katie Elston @Katieelston És subdirectora de Màrqueting a Roundhouse, on lidera les campanyes de màrqueting, equips de venda d’entrades i on treballa en la promoció de programes per a joves en tots els rols. Prèviament va treballar al Battersea Arts Center, on desenvolupava tasques de gestió i estratègies de màrqueting, comunicació i premsa i innovació digital. També va treballar a Tara Arts, una companyia de teatre petita multicultural, on a més de fer tasques de màrqueting, va introduir diverses iniciatives per atraure un públic veritablement divers.
|
|
Xavier Vidal @vier3110 Xavier Vidal avui és llibreter, però el seu ofici primigeni és el de periodista. Va ser en aquest àmbit on va desenvolupar la seva activitat durant pràcticament 25 anys, des dels inicis a la ràdio, la premsa i la televisió local al Vallès, passant per ràdios d’emissores nacionals com Onda Rambla, Catalunya Ràdio, Ràdio Barcelona-Cadena Ser, fins que va desembarcar a la comunicació institucional com a responsable de comunicació de diferents departaments del Govern de la Generalitat. L’any 2013 va canviar l’orientació de la seva vida professional i va obrir la llibreria Nollegiu al barri del Poblenou de Barcelona. |
|
Marianne Furevold @furevold Marianne Furevold és la productora de la sèrie multimèdia del drama web SKAM, que va ser una de les sèries més vistes a Noruega, Suècia, Dinamarca i Finlàndia el 2017. Ha treballat a NRK durant molts anys, principalment en programes per a nens i joves. Ha treballat en diversos projectes com a productora, guionista, script, periodista i presentadora, tant a la televisió com a la ràdio. Ha cursat estudis d’Interpretació a l’Institut d’Arts Escèniques de Liverpool (LIPA). |
|
Cristian Palazzi @c_palazzi És director de PlayGround Do, el Departament d’Innovació i Impacte Social de PlayGround. Doctor en filosofia, ha impartit classes en universitats nacionals i internacionals. És expert en bioètica i president del comitè de bioètica d’Ilunion Sociosanitari. |
|
MODERADOR
|
|
Blog de l'Àrea de Públics