Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Cinema, festivals & públics

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material de la sessió I
Material de la sessió II
Material de la sessió III

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

JORNADA

Cinema, festivals & públics

data: 26-06-2018 | lloc: Disseny Hub Barcelona

L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), mitjançant el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i l’Àrea de Públics, organitza “Festivals, cinema & públics”, amb la col·laboració de Catalunya Film Festivals i la Barcelona Film Commission. Es tracta d’una jornada pensada pels festivals de cinema d’arreu del territori per tractar i afrontar els principals reptes i preocupacions del sector i donar pas a un tractament qualitatiu i quantitatiu dels públics que assisteixen als diferents festivals i mostres.

 

Aquesta jornada es planteja en el marc d’una nova línia de treball encetada entre l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i Catalunya Film Festivals per sistematitzar el coneixement dels públics dels festivals de cinema a través d’un protocol per mesurar, conèixer i compartir millor els públics dels festivals de cinema i audiovisual.

 

CONTINGUTS

 

Davant d’un paisatge de festivals i mostres nombrós i a l’alça, la segmentació, el treball de nínxol i la súper-especificació resulten ser les principals vies d’atracció de públic. Però, n’hi ha prou amb això? El públic és dispers, heterogeni i infidel per naturalesa, entendre’l, mesurar-lo i atraure’l resulta indispensable per a una sostenibilitat saludable del sector. Com són els nostres públics, on són, com tractar-los amb la qualitat i fidelització que exigeixen, com atraure’ls per primera vegada o com mantenir-los, són algunes de les incògnites que se’ns plantegen.

 

Pensem sovint en programació singular i creativa en comunió amb processos de comunicació i màrqueting com l’essència del tractament de públics. Però novament, se’ns plantegen interrogants, quina pedagogia hem de plantejar-nos al voltant del tractament de les dades? A què es deuen els processos de deslocalització o les hibridacions de formats per part d’alguns festivals? Responen a la recerca d’un nou públic perquè s’ha assolit un sostre d’audiència? Quines dinàmiques es poden establir per compartir públic entre els festivals?

 

Al llarg de la jornada reflexionarem, dialogarem i intentarem donar resposta a aquestes qüestions.

 

 

Sessió adreçada a festivals, mostres, cicles, iniciatives i esdeveniments cinematogràfics i audiovisuals, exhibidors, distribuïdors, programadors, gestors culturals, responsables de públics, màrqueting i comunicació, institucions i associacions professionals.

 

PROGRAMA

 

09.30 - 09.45 h       Registre d’assistents

 

09.45 - 10.00 h       Benvinguda a càrrec de Sílvia Duran, directora de l’Àrea de Públics de l’ICEC, Edgar Garcia,                                                 director de l'Àrea de Desenvolupament Empresarial de l'ICEC, i Carlos R. Ríos, de Catalunya Film                                           Festivals 

 

10.00 - 10.50 h       Keynote: Desenvolupament i creació d’audiències en festivals de cinema*, a càrrec                                                           de Jodie Wilkinson, Public Engagement Coordinator, Glasgow Film: GFT I                                                                                 Glasgow Film Festivals

 

                               *en anglès amb servei de traducció consecutiva

 

10.50 - 11.40 h       Model d’èxit de festival de gran públic. Paisatge global i accions locals, a càrrec Gemma                                                   Beltran, Responsable de premsa internacional del Festival de San Sebastián

 

 

11.40 - 12.00 h       Pausa     

 

 

12.00 - 12.30 h       El desenvolupament d'audiències en l'era digital: les dades en la gestió de públics 

                               culturals a càrrec d'Andreu Garrido, de Teknecultura

 

12.30 - 14.00 h       Un paisatge de públics: diferent programació, diferents públics?  

                               Taula rodona amb Carolina Ciuti | LOOP Barcelona; Carolina López | Animac; Albert                                                               Olivas | Temporada Alta; Cristian Pascual | IN-EDIT i Moritz Feed Dog;                                                                                     Carlos R. Ríos | D'A Film Festival i Víctor Sala | SerielizadosFest

 

Moderació de la jornada a càrrec de Marina Queraltó, experta en comunicació i màrqueting cinematogràfic

 

 #publicsfilmfest

 

PONENTS

 

 

Jodie Wilkinson

 

Coordinadora de públics al Glasgow Film Theatre, centrada en el desenvolupament d'audiències i programes d’accessibilitat dins dels marcs d'igualtat i inclusió. Una de les seves principals línies de treball és el desenvolupament d’estratègies de millors pràctiques en la inclusió i accessibilitat de persones amb problemes auditius i persones amb autisme i demència.

 

Jodie és vicepresidenta del Teatre Jove de Toonspeak i té un Certificat Internacional d'Aprenentatge Intergeneracional  per Universitat de Granada.

Gemma Beltran

 

Cap de premsa internacional del Festival de Sant Sebastián des de 1999. Va treballar al departament de premsa del Festival de Sitges de 1994 a 1998. Com a publicista ha dut el llançament de Truman, Una pistola en cada mano, V.O.S., Dieta Mediterrània, Ficció, A la ciutat, El millor de mi, entre altres. Llicenciada en Traducció i Interpretació per la UAB, Diploma de Postgrau en Gestió Cultural per la City University i Màster en Direcció de Comunicació per la UPF.

Carolina Ciuti

 

Historiadora d'art i comissaria. Actualment és Directora Artística del Festival LOOP Barcelona, on també s'encarrega del programa de conferències i del departament editorial. Entre les publicacions que ha editat destaquen I Have a Friend Who Knows Someone Who Bought a Video, Once i Before the name: a book on an itinerant performance project. El 2017 cofunda el col·lectiu artístic crib, on desenvolupa i acompanya projectes híbrids entre arts visuals, performance i teatre.

 

Carolina López

 

Llicenciada en Belles Arts  per la Universitat de Barcelona i en Cinema d’Animació, actualment dirigeix Xcèntric, el cinema del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, i Animac Lleida, Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya. Ha comissariat exposicions per al CCCB i La Casa Encendida, entre altres. Ha programat regularment per al Festival de Sitges, ArtFutura i Petites Històries del Cinema (MACBA), així com cicles de cinema per a altres festivals, museus i centres d’art.

Albert Olivas

 

Format en l’àmbit de la filologia, ha treballat en varis projectes vinculats en el periodisme i la comunicació cultural. Com a periodista ha treballat o col·laborat en mitjans com la Cadena SER, Time Out Barcelona, Diari de Girona, RAC1 o COM Ràdio. En la comunicació ha treballat per la Generalitat de Catalunya, en diverses companyies teatrals i, des de l’any 2011 a Bitò (Temporada Alta) dirigint l’àrea de comunicació i públics.

Cristian Pascual

 

Director del Festival IN-EDIT des de l’any 2007 i del Moritz Feed Dog (nascut el 2015), la seva aproximació ha estat des de la gestió cultural i cinematogràfica, emfatitzant l’ús de la tecnologia en les seves propostes culturals. És soci també de En Silencio (agència de comunicació) i el seu nou repte és un projecte de venda d’entrades per esdeveniments de tercers.

Carlos Rodríguez Ríos 

 

 

Llicenciat en Ciències de la Informació  per la UAB i amb un postgrauen Teoria i Crítica del Teatre  per l’Institut del Teatre i en Gestió i Polítiques Culturals per la UB. Actualment és director de Noucinemart (Difusora i distribuïdora cinematogràfica) i del D’A Film Festival Barcelona. Va ser promotor de la difusora cinematogràfica "100.000 retinas", del cicle de cinema CineAmbigú i codirector del Festival de Cinema Asiàtic de Barcelona – BAFF.

Víctor Sala

 

 

Llicenciat en Comunicació Audiovisual  per la UPF i Màster Universitari en Ficció de Cinema i Televisió per la URL. És cofundador de la revista online sobre sèries Serielizados. I codirigeix el Festival Internacional de Sèries de Barcelona, el Serielizados Fest, que ha portat convidats com David Simon, Dan Harmon, Tony Grisoni o Vince Gilligan. Escriu i parla sobre sèries i cinema a TimeOut Barcelona, a iCat FM, a la Xarxa de Televisions Locals i a Serielizados.

 

Andreu Garrido

 

Soci i consultor de Teknecultura, consultora especialitzada en l’anàlisi de dades i el desenvolupament d’estratègies de màrqueting per a públics culturals. Màster en Gestió Cultural per la UB. Actualment, presidint la Junta Directiva de l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya.

 

 

 

MODERADORA

 

Marina Queraltó 

 

Llicenciada en Periodisme per la UAB, postgrau en Gestió Cultural per la UOC i màster en Direcció de Comunicació per la UPF. Els últims deu anys ha estat Responsable de Comunicació i després de Marketing al Festival de Sitges. Actualment es dedica a la comunicació en el camp de la distribució cinematogràfica i és docent al Màster de Comunicació i al Màster de Cinema de la UOC.

 

Amb la col·laboració de

 

 

 

 

 

Blog de l'Àrea de Públics

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?