Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > V Jornada de Màrqueting Cultural: Engagement. La captació i el compromís amb els públics de la cultura

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Presentació Andrew McIntyre
Presentació Gitte Wille
Presentació Javier Ibacache
Presentació Jordi Herreruela

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

JORNADA

V Jornada de Màrqueting Cultural: Engagement. La captació i el compromís amb els públics de la cultura

data: 07-11-2019 | lloc: Auditori Biblioteca Facultat Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna

L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics, organitza la V edició de la Jornada de Màrqueting Cultural Engagement. La captació i el compromís amb els públics de la cultura, que té com a objectius a) entendre el públic com a element essencial del projecte cultural, b) conèixer el nostre públic, com és i què espera de nosaltres, c) aconseguir el compromís desitjat amb el públic i d) compartir coneixement i casos de bones pràctiques internacionals i nacionals.

 

I ho fem donant veu a quatre experts, tres internacionals i un nacional, que posen el públic al centre de l’estratègia dels projectes culturals. Un estudi sobre el comportament dels públics culturals realitzat a Anglaterra, que és un model de referència en segmentació rigorosa i qualitativa; el benefici social d’un projecte polític cultural potent que engloba diversos països de Sud-Amèrica; les iniciatives i accions del sud de Suècia que afavoreixen els hàbits culturals dels ciutadans; i el tractament del públic com a ens particulars i no com a massa, posicionament del festival Cruïlla, són el punt de partida des d’on sortiran cadascuna de les quatre ponències.

 

Sessió adreçada aprofessionals del sector cultural i creatiu de les arts escèniques, arts visuals, llibre, música i cinema Col·lectius com ara gestors culturals, responsables de màrqueting o comunicació, o públics d’empreses, equipaments, festivals i institucions culturals, així com artistes de qualsevol dels àmbits esmentats.

 

Programa

 

Dijous 7 de novembre                                                                                                                       

 

09.00 – 09.20 h

 

 

Registre i Inscripcions

 

09.20 - 09.30 h

 

 

 

Presentació jornada a càrrec de Miquel Curanta, director de l’Institut Català de les Empreses Culturals

 

 

09.30 - 10.20 h

 

 

 

 

 

 

 

 

Culture Segments: comprendre per què els públics participen | Andrew McIntyre

Si volem fer créixer els públics i incrementar-ne la participació, primer hem de comprendre com participen i per què. A més, ho hem de saber tant per als que ja són visitants com per als que no ho són. Només la demografia tradicional i les dades conductuals ens poden portar tan lluny. Culture Segments, el principal sistema internacional de segmentació dels públics culturals, es basa en les creences i els valors arrelats de la gent. Ens pot ajudar a crear relacions profundes i duradores amb els públics.

 

10.20 - 11.10 h

 

 

 

 

 

Creació de públics per a les arts en viu: com establir relacions i donar rellevància a l’art | Gitte Gronfeld Wille

Aquesta presentació se centra en la manera en què el govern regional del sud de Suècia treballa amb polítiques per captar públics nous, i s’hi exposen els millors exemples del sector cultural.

 

11.10 - 11.40 h

 

 

Pausa

 

11.40 - 12.30 h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Models de desenvolupament a Sud-Amèrica | Javier Ibacache

A l’Amèrica Llatina es constata, a partir del 2010, la revisió d’estratègies en institucions culturals tradicionals, el sorgiment de programes independents i àrees enfocades al desenvolupament d’audiències, la formació de públics i la mediació artística, i la posada en marxa d’iniciatives que han acompanyat l’obertura de nous equipaments de gran escala, al costat d’estudis i publicacions que compilen aquestes experiències.

La ponència “Models de desenvolupament de públics a Sud-amèrica” revisarà quatre casos corresponents a diferents contextos —el Gran Teatre Nacional de Lima (Perú), el Teatre Solís de Montevideo (Uruguai), el Teatre Nacional Cervantes de Buenos Aires (Argentina) i el Teatre Municipal d’Ovalle (Xile)— i abordarà la matriu anomenada Sistema de Desenvolupament de Públics, que busca orientar la reflexió estratègica de projectes i organitzacions enfocades en els públics. 

 

 

12.30 -  13.20 h

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Big data i business intelligence al servei de l’experiència | Jordi Herreruela

Actualment la indústria musical està immersa en una profunda transformació i el públic s’està convertint en el valor principal. Al Festival Cruïlla hem desplaçat la mirada cap a l’usuari, tot situant-lo al centre del nostre negoci.

La capacitat de gestionar un públic, de conèixer-lo, d’escoltar-lo, d’entendre’l, de poder prescriure, s’ha convertit en un dels reptes principals de la indústria de la música en directe i dels esdeveniments experiencials de tota mena. Des de Cruïlla treballem el públic de manera segmentada, individualitzada, i això implica dissenyar una tecnologia pròpia que ens permeti obtenir dades rellevants que ens facin mantenir una comunicació fluïda amb els nostres usuaris i millorar-ne, així, l’experiència.

 

13.20 – 14.30 h

 

Taula Rodona, moderada per Anna Pérez-Pagès

 

 

Ponents

 

 

 

Andrew McIntyre

Fundadors, entre altres, de l’agència d’orientació estratègica Morris Hargreaves McIntyre (MHM), que ha rebut diversos guardons. MHM és coneguda per treballar amb els museus, les galeries i les organitzacions culturals i de gestió del patrimoni més avantguardistes tant del Regne Unit com d’arreu del món per ajudar-los a guiar-se per la visió i centrar-se en el públic. El seu treball contribueix a crear unes relacions humanes genuïnes, profundes, riques, profitoses i íntimes. L’equip de l’Andreu va dissenyar Culture Segments, el primer sistema de segmentació basat en creences i valors culturals arrelats, que ara s’aplica a quinze països i s’està convertint ràpidament en l’estàndard del sector per a la segmentació dels museus.

 

 

 

 

 

Gitte Gronfeld Wille

Cap del Departament de Cultura de la regió d’Escània, al sud de Suècia.

Treballa, amb el Departament de Cultura, amb la gestió de la política cultural i les polítiques en el context del desenvolupament regional, cosa que es tradueix en la creació d’una estructura de suport sostenible per a les arts i les indústries creatives. Aquest treball es basa en una ambiciosa estratègia regional per a la cultura.

Ha treballat en el sector cultural des del 1994, com a agent cultural i també com a productora/coordinadora de festivals culturals a Dinamarca. A més, té el Màster en Dramatúrgia per a les Arts Escèniques de la Universitat D’Aarhus (Dinamarca). Treballa a Suècia des del 2012

 

 

 

Javier Ibacache

Crític i programador d’arts escèniques. Gestor cultural especialitzat en projectes de desenvolupament de públics. Periodista i llicenciat en Comunicació Social per la Universitat de Xile. Va ser impulsor del programa Escola d’Espectadors a Xile (2006-2011) i director de programació i audiències del Centre Gabriela Mistral (GAM; 2010-2016). És docent de postgrau en programes de gestió cultural i formació de públics. Des del 2018 és cap de la Unitat de Programació i Públics del Ministeri de les Cultures, les Arts i el Patrimoni, de Xile. A més, és director de l’edició per a Llatinoamèrica de la revista Conectando Audiencias i productor executiu del programa Ciencias + Artes + Audiencias.

 

 

 

 

 

Jordi Herreruela

Director del Festival Cruïlla Barcelona. Anteriorment va ser director de la Casa de la música de Mataró i coordinador de la xarxa de cases de la música de Catalunya. Va ser soci-fundador de la sala Clap y del sistema de venda d’entrades Code-tickets. A més, és Diplomat en sistemes físics per la UPC i llicenciat en telecomunicacions per la universitat De Montfort, a Leicester (UK).

 

 

 

 

 

 

Modera

 

 

 

Anna Pérez-Pagès

Llicenciada en Periodisme i Filologia Anglesa i diplomada en Arts Escèniques. Actualment dirigeix i presenta el magazine cultural “Àrtic” de betevé. Ha estat responsable d'estratègia digital a la productora de continguts online Mipiatxe i ha dirigit tallers de Comunicació Cultural i Xarxes Socials a la Universitat Pompeu Fabra i a la Biennal de Venècia.

 

 

 

 

 

TALLERS...

 

El divendres dia 8 de novembre també podreu participar, prèvia inscripció a cada un d'ells, als tallers que impartiran Javier Ibacache i Andrew McIntyre

 

 

TALLER 1: Orientacions estratègiques per a l’elaboració d’un pla de públics

 

Javier Ibacache

 

Divendres 8 de novembre, de 09.30 a 11.30 h.  Taller 1 de pagament.  Inscripcions aquí15€

 

El desenvolupament de públics s’ha convertit en un dels eixos principals en la gestió d’organitzacions culturals. Les estratègies i les accions busquen implicar les persones amb la tasca artística, formar comunitats al voltant de les propostes programàtiques i donar rellevància a la funció dels espais en els seus territoris.

El taller, amb exercicis pràctics dels participants, revisa enfocaments actualitzats i ofereix orientacions estratègiques per a l’elaboració d’un pla a partir del Sistema de Desenvolupament de Públics. Aquest model relaciona les variables del capital cultural i l’interès de les persones, i aborda de manera sinòptica les estratègies que impulsen sovint les organitzacions (creació de públics, formació de públics, ampliació de públics i fidelització de públics), identificant quatre grups amb els quals treballar (públics regulars o habituals, ocasionals, potencials i no públics).

Continguts: 

  • Dimensions de desenvolupament d’una organització cultural
  • Òptiques al voltant de la noció de públics
  • Barreres que determinen l’accés i la participació
  • Els públics d’avui
  • Classificació de públics d’acord amb l’interès i el capital cultural
  • Sistema de desenvolupament de públics
  • Orientacions estratègiques per a l’elaboració d’un pla de públics

 

 

 

 

TALLER 2: Ús de Culture Segments per captar públics

 

Andrew McIntyre

 

Divendres 8 de novembre, de 12.00 a 14.00 h.  Taller 2 de pagament. Inscripcions aquí15€ (taller en anglès sense traducció)

 

En aquesta sessió pràctica, l’Andrew compartirà exemples pràctics de com les institucions culturals d’arreu del món fan servir Culture Segments per:

 

            • configurar el seu programa

            • millorar la seva comunicació

            • aprofundir les seves relacions

 

Ens fixarem en tot: des de la política artística fins a la publicitat i la redacció creativa.

 

 

Taller 2 de pagament.

  Inscripcions aquí15€ (taller en anglès sense traducció)

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?