L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), mitjançant el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) organitza un mòdul formatiu per impulsar campanyes de crowdfunding per a projectes culturals, que constarà de 3 sessions en línia i un taller pràctic, en el qual 15 projectes seleccionats rebran assessorament grupal i personalitzat per crear el seu propi crowdfunding.
En aquesta darrera sessió, "Claus tecnològiques, fiscals i legals per a la creació d’un crowdfunding", ens centrarem en aspectes tècnics i en les implicacions de caràcter legal i fiscal.
El crowdfunding és una eina de finançament col·lectiu que permet tenir un ingrés puntual alhora que potencia el posicionament i la comunitat entorn dels projectes. Per a la creació d’un crowdfunding és important tenir en compte alguns aspectes tècnics en relació amb la plataforma des d’on es vol articular la captació de diners, i també consideracions pel que fa a la legalitat i la gestió de les dades de les persones que fan donatius, i amb la fiscalitat que porta implícita la donació, tant per a la persona donant com per al projecte receptor.
OBJECTIUS
CONTINGUTS
Sessió adreçada a professionals del sector cultural i creatiu amb interès per engegar un crowdfunding.
FORMADORS/ES
Aina Serra Julià @ainaserrajulia
|
|
@jaume_albaiges
Enginyer de telecomunicacions. Assessor en estratègia TIC d’organitzacions no lucratives. Impulsor de SinergiaCRM, el CRM del tercer sector. |