Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Claus tecnològiques, fiscals i legals per a la creació d’un crowdfunding

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Presentació Jaume

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
GESTIÓ EMPRESARIAL

SESSIÓ

Claus tecnològiques, fiscals i legals per a la creació d’un crowdfunding

16 jun 2022 10:00-12:00   EN LÍNIA

L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), mitjançant el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) organitza un mòdul formatiu per impulsar campanyes de crowdfunding per a projectes culturals, que constarà de 3 sessions en línia i un taller pràctic, en el qual 15 projectes seleccionats rebran assessorament grupal i personalitzat per crear el seu propi crowdfunding.

 

En aquesta darrera sessió, "Claus tecnològiques, fiscals i legals per a la creació d’un crowdfunding", ens centrarem en aspectes tècnics i en les implicacions de caràcter legal i fiscal. 

 

El crowdfunding és una eina de finançament col·lectiu que permet tenir un ingrés puntual alhora que potencia el posicionament i la comunitat entorn dels projectes. Per a la creació d’un crowdfunding és important tenir en compte alguns aspectes tècnics en relació amb la plataforma des d’on es vol articular la captació de diners, i també consideracions pel que fa a la legalitat i la gestió de les dades de les persones que fan donatius, i amb la fiscalitat que porta implícita la donació, tant per a la persona donant com per al projecte receptor.

 

OBJECTIUS

 

  • Empoderar els impulsors dels projectes culturals perquè puguin decidir si el crowdfunding és una opció adequada a les seves necessitats.
  • Donar resposta a dubtes tècnics (tecnològics, legals i fiscals) vinculats a la creació d’un crowdfunding.


CONTINGUTS 

 

  • Presentació de les principals plataformes de crowdfunding existents.
  • Punts forts i febles de cadascuna d’aquestes plataformes. Comparativa.
  • Les dades dels “donants” més enllà de la gestió de la campanya. Fidelització.
  • De qui són les dades? Del projecte o de la plataforma? Negociació.
  • Com gestionar les dades dels “donants” a mitjà i a llarg termini.
  • Aspectes legals de la recollida de dades. El consentiment.
  • Deduccions fiscals per als “donants”. El paper de la plataforma.
  • Impacte fiscal del crowdfunding sobre els creadors dels projectes.


Sessió adreçada a professionals del sector cultural i creatiu amb interès per engegar un crowdfunding.  

 

FORMADORS/ES

 

Aina Serra Julià 

@ainaserrajulia 


Economista i periodista, màster en Direcció de Comunicació. Consultora en comunicació i captació de fons, especialitzada en l’àmbit social. Sòcia fundadora de la cooperativa La Sembra, agència de comunicació social. 


Jaume Albaigès 

@jaume_albaiges

 

Enginyer de telecomunicacions. Assessor en estratègia TIC d’organitzacions no lucratives. Impulsor de SinergiaCRM, el CRM del tercer sector. 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?