MATERIALS DE L'ACTIVITAT
Material sessióSDE - Noves tendències en comunicació cultural. Introducció. 20 de novembre de 2013
SDE - Noves tendències en comunicació cultural. Casos d'èxit internacionals. 20 de novembre de 2013
SDE - Noves tendències en comunicació cultural. Taula rodona. 20 de novembre de 2013
El Departament de Cultura proposa un recorregut de 3 sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals que s'inicien en aquest àmbit i a professionals que amb un nivell mitjà-alt d'expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.
1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013.
2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013.
3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 20 de novembre de 2013.
l'objectiu d'aquesta sesssió és ajudar els responsables de comunicació de projectes i serveis culturals a obtenir la màxima difusió dels seus projectes. Repassar les claus d’una campanya d’èxit: posicionament, públic, testimonials, comunitats, boca-orella, nous recursos i eines creatives.
Sessió adreçada a caps de comunicació i gestors culturals interessats en l’àmbit de la comunicació i el màrqueting cultural amb un nivell de coneixement avançat.
PROGRAMA
10.00 h. Introducció teòrica, a càrrec de Cristina Salvador.
Tendències del 2013: analitzem les principals tendències de comunicació:
Hipersegmentació, cocreació, slow life, smart culture, màrqueting sensorial, empremta digital mòbil, el rerouting, l’intercanvi i la col·laboració, el valor de l’austeritat, les iniciatives amb causa, la cerca de la felicitat…
11.00 h. Casos d’èxit a Catalunya
12.00 h. Pausa i cafè
12.30 h. Recull de casos d’èxit internacionals
13.00 h. Taula rodona
Periodistes de diversos àmbits expliquen com sorprendre a través de la comunicació des de la cultura, què els interessa, què és notícia.
PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 18 anys d'experincia en comunicació corporativa, màrqueting cultural, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques d'actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Directora d'aPortada, consultora de comunicació estratègica i gestió d'esdeveniments.