Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Noves tendències en comunicació cultural

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material sessió

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

SDE - Noves tendències en comunicació cultural. Introducció. 20 de novembre de 2013

SDE - Noves tendències en comunicació cultural. Casos d'èxit internacionals. 20 de novembre de 2013

SDE - Noves tendències en comunicació cultural. Taula rodona. 20 de novembre de 2013

MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

SEMINARIS

Noves tendències en comunicació cultural

20 nov 2013 10:00-14:00   Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica

 

El Departament de Cultura proposa un recorregut de 3 sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals que s'inicien en aquest àmbit  i a professionals que amb un nivell mitjà-alt d'expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.

 

1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013.

2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013.

3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 20 de novembre de 2013.

 

l'objectiu d'aquesta sesssió és ajudar els responsables de comunicació de projectes i serveis culturals a obtenir la màxima difusió dels seus projectes. Repassar les claus d’una campanya d’èxit: posicionament, públic, testimonials, comunitats, boca-orella, nous recursos i eines creatives.


Sessió adreçada a caps de comunicació i gestors culturals interessats en l’àmbit de la comunicació i el màrqueting cultural amb un nivell de coneixement avançat.

 

PROGRAMA

 

10.00 h. Introducció teòrica, a càrrec de Cristina Salvador.

 

 

  • Com es pot traslladar la creativitat artística a la comunicació. La idea creativa.
  • Tingues clar el teu posicionament.
  • Quins són els teus públics? La clau de l’èxit és la segmentació.
  • Fes que parlin de tu… Testimonials, boca-orella.
  • Èxits i fracassos en les campanyes virals.
  • Accions de carrer i màrqueting de guerrilla que poden sorprendre.
  • Accions low cost: si no tens pressupost, aguditza l’enginy.
  • Nous recursos: ludificació, mobile first, realitat augmentada, etc.
  • La importància d’apropar-se a les comunitats: viquipedistes, fotobloggers, instagrammers… Saps qui són i com trobar-los?

 

Tendències del 2013: analitzem les principals tendències de comunicació:
Hipersegmentació, cocreació, slow life, smart culture, màrqueting sensorial, empremta digital mòbil, el rerouting, l’intercanvi i la col·laboració, el valor de l’austeritat, les iniciatives amb causa, la cerca de la felicitat…


11.00 h. Casos d’èxit a Catalunya


12.00 h. Pausa i cafè


12.30 h. Recull de casos d’èxit internacionals


13.00 h. Taula rodona
Periodistes de diversos àmbits expliquen com sorprendre a través de la comunicació des de la cultura, què els interessa, què és notícia.

 

  • Germà Capdevila, de la revista Esguard
  • Jordi Bordes, de Recomana.cat
  • Pere Rosales, de Inusual

 

PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 18 anys d'experincia en comunicació corporativa, màrqueting cultural, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques d'actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Directora d'aPortada, consultora de comunicació estratègica i gestió d'esdeveniments.
 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?