Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Com millorar el teu dossier de patrocini

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material sessió

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
GESTIÓ EMPRESARIAL

TALLER

Com millorar el teu dossier de patrocini

25 abr 2017 09:00-14:00   Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica

El Departament de Cultura i el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC),amb la col·laboracióde la Fundació Catalunya Cultura, organitzen aquest taller per ajudar-te a dissenyar millor el teu dossier de patrocini, que no només és imprescindible com a carta de presentació del teu projecte, sinó que és una eina estratègica clau per seduir les empreses i atreure el seu interès.  

 

El dossier de patrocini ha de tenir un contingut atractiu, que defineixi bé la causa del projecte, en destaqui els elements diferenciadors i, sobretot, reivindiqui l’impacte en l’entorn i els beneficis associats. Després d’una introducció sobre aspectes jurídics relatius al mecenatge, es treballaran els aspectes relacionats amb el dossier de patrocini en format de taller.   

 

OBJECTIUS

 

  • Fer una introducció a la realitat del patrocini i el mecenatge a les empreses catalanes del sector cultural i les claus de la fiscalitat del patrocini i el mecenatge cultural.

 

  • Conèixer els aspectes més rellevants del patrocini i el mecenatge cultural per millorar el dossier de patrocini.

 

METODOLOGIA

 

Després de la sessió introductòria sobre temes jurídics, la part de taller d’elaboració d’un dossier de patrocini es dividirà en les parts següents:

 

•       La primera hora es dedicarà a compartir els aspectes bàsics de la teoria i se’n posaran diversos exemples.

 

•       Les dues hores següents seran de caràcter pràctic. Pel que fa a la metodologia, s’utilitzarà una plantilla, que ajudarà els assistents a estructurar i organitzar el contingut del seu dossier.

 

En finalitzar el taller, tots els assistents que hagin millorat el seu dossier de patrocini i hi estiguin interessats, tindran l’oportunitat de participar en una sessió de seguiment prevista per al 25 de maig, on podran compartir l’evolució del seu dossier i resoldre els dubtes que els hagin sorgit.    

 

REQUISITS MÍNIMS

 

1.    Projecte amb interès cultural

2.    Tenir un dossier de patrocini (independentment de l’estat de desenvolupament en què es trobi) 

 

Taller adreçat a professionals del sector cultural i creatiu que cerquen finançament privat i que hagin començat a dissenyar el seu dossier de patrocini.

 

INSCRIPCIÓ

Per validar la inscripció al taller, haureu d’omplir també el següent formulari i fer-nos arribar el dossier de patrocini del projecte a l’adreça de correu sde.icec@gencat.cat.

 

Atesa l’especificitat del taller i el nombre de places disponibles, l’ICEC farà una selecció prèvia, segons el dossier que s'hagi presentat. 

 

Data límit de presentació del dossier de patrocini: 19 d'abril. //  INSCRIPCIONS TANCADES

 

Aforament limitat. 

 

PROGRAMA

 

09.00 - 09.15 h        Registre i inscripcions

 

09.15 - 09.30 h        Obertura de la sessió, a càrrec d’Edgar Garcia, director de l’Àrea de Desenvolupament Empresarial de l’ICEC i Gemma Sendra, directora de la Fundació Catalunya Cultura.

 

9.30 -  10.30 h         “Tens la forma jurídica adequada per accedir al mecenatge?”

 

A càrrec d’Enric Rius, soci director, economista i assessor fiscal de Rius Consultors Associats, SLP.

 

                                    Què és el mecenatge. Quines opcions dona la Llei?

                                    Avantatges fiscals del mecenatge

                                    Com ens podem organitzar jurídicament?

                                    Com encaixem la forma jurídica amb el mecenatge?

 

10.30 -  11.00 h      Pausa

 

11.00 -  14.00 h      “Com elaborar un dossier de patrocini que sedueixi a les empreses”

 

A càrrec de Silvia Bueso, conferenciant, coach i fundraiser experta en l’«art de demanar».

 

                                  Definir els objectius que vols assolir amb el dossier de patrocini.

                                  Identificar el/s públic/s que vols seduir.

                                  Definir l’impacte del teu projecte.

                                  Destacar els valors que et diferencien i els beneficis del teu projecte.

                                  Crear el teu eslògan amb impacte.

                                  Escriure la teva història per deixar petjada.

                                  Escollir les paraules que descriuen el projecte.

                                  Posar-li veu als teus beneficiaris com a protagonistes.

                                  Definir una estratègia de patrocini i elaborar diferents models de contraprestacions.

 

 

 

FORMADORS

 

Enric Rius

 

Economista amb 35 anys d’experiència en l’àmbit de l’assessorament tributari i especialista en els àmbits del mecenatge i les entitats sense ànim de lucre. Soci director de Rius Consultors Associats, SLP, i responsable de l’àrea fiscal de la Cecot. 

 

Silvia Bueso @silviabueso

 

Conferenciant, coach i fundraiser experta en l’art de demanar. Ha consolidat la seva passió per demanar actuant com a captadora de fons a les fundacions ESADE i EADA. La captació de fons (fundraising) és una passió antiga que exerceix des dels 16 anys, quan va captar fons per a l’institut als Estats Units. És autora del blog l’«Art de Demanar». 

 

 

Amb la col·laboració de la

 

 

@fcatcultura

#fundaciocc

 

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?