MATERIALS DE L'ACTIVITAT
No hi ha cap document disponible en aquests moments.L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), mitjançant el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), col·labora amb el D’A Film Lab Barcelona, un programa d’impuls per al talent emergent cinematogràfic que té com a objectius facilitar el desenvolupament i la conclusió de primers, segons i tercers llargmetratges, i afavorir-ne la circulació a escala internacional.
Entre el 25 i 30 de març, a partir dels projectes seleccionats, s’acolliran a la seu de l’SGAE continguts i activitats específiques a l’entorn de quatre eixos o illes naturals: internacionalització i distribució; Audience & Marketing Days; producció catalana emergent, i trobades de coproducció.
Des de l’SDE col·laborem en les jornades de l’eix Audience & Marketing Days.
PROGRAMA Audience & Marketing Days
D’A Film Lab Barcelona, en col·laboració amb European Audiovisual Entrepreneurs (EAVE) i experts del Torino Film Lab, s’uneixen per primer cop per crear un nou espai de la indústria a Barcelona dedicat a impulsar pel·lícules independents i productors audiovisuals amb eines i estratègies de desenvolupament d’audiències, ús de dades i màrqueting cinematogràfic.
Al llarg de dos dies, els equips seleccionats participaran en tallers i xerrades focalitzades a incorporar eines tradicionals i innovadores de màrqueting cinematogràfic als seus projectes, inclòs el màrqueting digital, el treball sobre dossiers i packaging, així com trobar i fer servir les dades de manera més intel·ligent en l’estratègia d’audiències.
Gran part de la programació estarà oberta a professionals del sector audiovisual que s’hi registrin i que desitgin assistir-hi. Clica AQUÍ
L’objectiu principal és reforçar les històries i produccions independents amb les eines i el potencial per trobar audiències en un mercat internacional cada cop més competitiu.
27 de març
9:00-10.30h
|
ON ERES LLAVORS? Liderant des de la producció. Perspectives per als productors del demà, a càrrec de Valeria Richter, guionista, productora en desenvolupament creatiu i consultoria de guió.
Taller en anglès
Liderant des de la responsabilitat que ens exigeix l’emergència climàtica, els productors tenen un paper crucial al llarg del procés creatiu d’una pel·lícula.
|
15:30-16:30h
|
L’ABC del disseny d’audiències, a càrrec de Nicolò Gallio, consultor de màrqueting, comunicació i disseny d’audiències
Taller en anglès
Com arribar a la teva audiència? En una era de proliferació excessiva de la imatge, amb un boom en la demanda i producció de continguts audiovisuals, el procés d’aconseguir que les pel·lícules trobin audiències ja no passa per “ser visibles” sinó per lluitar per “no ser invisibles”. Nicolò Gallio, consultor de màrqueting i comunicació per a mitjans i indústries creatives adherit al Torino Film Lab Audience Design Programme, ens presentarà en el context del D’A Film Lab Barcelona conceptes, exercicis clau i jocs de disseny per arribar al cor de la nostra pel·lícula i començar a pensar qui són i on trobar les audiències per a la nostra història. Les eines introduïdes van des de l’anàlisi DAFO fins a empathy map canvas i business model canvas, així com plantilles per a persones i idees de viatge d’audiències. Després de la introducció al món del disseny d’audiències, els participants tindran l’oportunitat d’aplicar algunes de les eines als seus projectes. |
28 de març
11:30-13:30h
|
No per al meu projecte. Com transitar i sobreviure al creixent circuit de labs?, a càrrec d'Álvaro Vega, expert d’EAVE i CEO a Doble Sentido
Taller en castellà
“Boníssim el teu títol, et felicito.” “El teu títol no funciona, canvia’l.” I doncs? Donar resposta a situacions com aquesta és l’objectiu d’aquesta conferència, que aborda com gestionar la quantitat de feedback, sovint convertit en soroll, que reben els cineastes i els projectes audiovisuals en desenvolupament al llarg del seu pas per un circuit cada cop més llarg i més ampli de labs, tallers, residències, fòrums, trobades, etc. Com conèixer i protegir el cor de la meva pel·lícula d’ingerències externes no desitjables i, alhora, estar obert a consells i troballes possibles durant aquest circuit. La necessitat de ser protagonistes, de prendre el control i de formar un criteri sòlid sobre les opinions rebudes, sempre a favor dels nostres projectes, ja s’ha convertit en una obligació per a autors i productors. |
14:30-16:30h
|
Dona’m les dades! Com potenciar la teva estratègia d’audiències en una indústria centrada en les dades?, a càrrec de Lola Rodríguez Bernal, especialista en dades per a The Film Agency
Taller en castellà
Com treure tot el profit de la informació que hi ha allà fora i de les dades sobre audiències i tendències per treballar estratègies de màrqueting i distribució de les meves pròximes pel·lícules? El desenvolupament de les audiències en plataformes digitals encara està en auge; la digitalització i les noves tecnologies han canviat la manera com la gent consumeix pel·lícules i sèries: la indústria cinematogràfica i el seu apropament a les audiències es troben en un moment crucial de la història centenària. Capturar aquest canvi de comportament només és possible a través d’una alfabetització digital i una actualització de l’strategic thinking sobre les formes de distribució i màrqueting del sector. L’objectiu d’aquest taller és mostrar eines per facilitar la presa de decisions en el context d’una indústria cada vegada més centrada en les dades.
Lola Rodríguez, especialista en dades de The Film Agency, ens mostrarà eines que faciliten la vida als productors, així com informació disponible i útil que pot ser utilitzada per productors i especialistes en els seus processos de treball perquè les pel·lícules que estem fent avui dia treguin tot el profit dels nous canals de distribució i exhibició. |