L'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics, i en col·laboració amb la Sub-direcció General de Promoció Cultural, organitzen aquesta sessió que tractarà de com es troba el desenvolupament d'audiències passats els mesos més durs de la pandèmia, ara que sembla que l’activitat cultural recupera el seu pols, cabudes i públics.
Volem fer una breu mirada enrere i avaluar-ne l’impacte. Comentarem diversos estudis centrats en les arts escèniques per tenir una idea de la magnitud de la tragèdia, així com de la resposta tant del sector com dels públics.
Volem fer una mirada al present, reflexionar sobre possibles canvis en els patrons de consum de cultura en viu que comencem a observar en aquests mesos de recuperació i que convindrà monitorar i tenir en compte.
Volem fer una mirada al futur i presentar una metodologia de desenvolupament d’audiències basada en dades amb la qual es poden dissenyar i planificar les estratègies de continguts que ens han de permetre connectar i fer créixer la comunitat, en un entorn que és digital i en què la competència pel temps lliure i l’atenció dels nostres usuaris és més dura i complexa que mai.
Volem acabar amb un gran exemple i de quilòmetre zero, Temporada Alta, que ens explicarà com la seva estratègia de desenvolupament d’audiències ha anat evolucionant de la segmentació a la personalització i l’automatització per continuar sent rellevants per a una audiència cada vegada més exigent.
P RO G R A M A
10.00 h | La pandèmia en xifres culturals
Els públics culturals post-COVID
El desenvolupament d’audiències en la recuperació
12.00 h | Un exemple a l’avantguarda: Temporada Alta, de la segmentació a la personalització
12.30 h | Final de la sessió
E X P E R T S
Ferran López, CEO de Teknecultura Responsable del desenvolupament del programari d’intel·ligència empresarial (business intelligence) especialitzat per a la cultura, Teknedata. És ponent i formador sobre dades i públics i entre els cursos impartits podem destacar el curs Anàlisi de Dades per a la Gestió Cultural de la Universitat de Barcelona. És assessor de màrqueting i anàlisi de dades per al Gran Teatre del Liceu, el Teatre Poliorama, el festival Temporada Alta o el Grup Focus, entre d’altres, i autor del Manual per al desenvolupament d’audiències des de la proximitat (Diputació de Barcelona, 2020). |
|
Gerard Ramon, consultor a Teknecultura Màster oficial en Gestió Cultural per la Universitat de Barcelona i llicenciatura en Antropologia Social i Cultural per la Universitat de Barcelona. Ha treballat en diferents empreses en projectes vinculats al sector cultural en tasques de consultoria, planificació i producció. Del 2015-2019 ha estat tècnic coordinador de les xarxes de museus de Catalunya al Servei de Museus i Protecció de Bens Mobles de la Generalitat de Catalunya. Anteriorment va coordinar diferents projectes de planificació estratègica com el Llibre Blanc de la Cultura al Penedès i va fer producció i secretaria tècnica al Cercle de Cultura
|
|
Albert Olivas, cap de Comunicació i Públics del festival Temporada Alta
|
|