Per què és important un pla de comunicació i quins beneficis pot aportar al meu/nostre projecte cultural?
Tenim a l’abast una infinitat de recursos comunicatius que, ben triats i utilitzats, poden ser un gran altaveu per al nostre projecte. Cal fer-ho bé, per tant és imprescindible dissenyar una bona estratègia i fer una planificació. Aquests elements són la base per crear el Pla de Comunicació, un document que ha d’esdevenir el full de ruta per encarar les accions de comunicació, alineades amb els objectius del nostre projecte i de la nostra organització. En aquest sentit, cal tenir clara l’essència del nostre projecte, a qui ens dirigim i on volem arribar.
A la sessió explicarem què ha de contenir el nostre pla de comunicació i com l’hem de fer per tal que sigui útil per assolir els objectius del nostre projecte cultural.
OBJECTIUS
Sessió adreçada a les professionals del sector cultural i creatiu que gestionin la comunicació d'un projecte/empresa.
Aquesta és la primera de quatre sessions d'un mòdul sobre què és i com fer un pla de comunicació, des d’un marc teòric general. Les altres tres sessions es faran a l’octubre en format taller pràctic, on 10 projectes seleccionats prèviament rebran un acompanyament de proximitat per crear i desenvolupar un pla de comunicació.
La convocatòria de projectes per participar es publicarà al juny i es tindrà en compte el potencial de l’entitat promotora i la seva implicació en l’elaboració d’un pla de comunicació.
PROGRAMA
• Què és un pla de comunicació
• Per què és important per al meu projecte cultural? Quins beneficis aporta?
• Anàlisi i diagnosi de comunicació
• DAFO
• Objectius
• Relat
• Públics
• Canals
• Pla d’accions
• Calendarització i KPIs
Formadora
Sílvia Llombart Monner fundadora de la cooperativa La Sembra - agència de comunicació social. |