Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > La monetització de continguts digitals

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
GESTIÓ EMPRESARIAL

SESSIÓ

La monetització de continguts digitals

17 set 2020 11:30-12:30   EN LÍNIA

L'SDE en col·laboració amb el Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) organitzen aquesta sessió formativa dins el marc de les Activitats Professionals del Mercat.

 

En els anys transcorreguts des del llançament de Napster fins al sorgiment de Twitch o TikTok, la indústria musical s’ha transformat per complet.

 

El model preponderant durant la major part del segle passat ha donat pas a un accés digital a les propostes musicals durant les dues primeres dècades del segle XXI. Actualment, l’impacte de la crisi de la COVID-19 ha provocat un nou gir, que afectarà, sens dubte, tant les demandes dels usuaris com els formats i els continguts de la indústria musical en l’entorn digital. 


Aquesta transformació vertiginosa de la indústria musical —que sembla que no s’atura— afecta els diferents rols que intervenen en la creació, la producció, la promoció, el posicionament i la monetització de la música, en una organització en què tots els sectors que formen la indústria musical estan cada vegada més relacionats entre si. 


En tot aquest context, un dels debats fonamentals és la reconstrucció del valor de la música en l’era digital, que pateix un desequilibri greu en les retribucions que rep del mercat digital davant de grans catàlegs i plataformes o serveis digitals.

 

El concepte del valor de la música del segle xx ha quedat obsolet i els models de subscripció o pagament actuals han donat lloc a un sistema que s’ha demostrat clarament insuficient davant la cancel·lació de la música en directe a conseqüència de la crisi sanitària.


En aquesta conversa, les nostres ponents volen analitzar sense complexos el tema de la monetització dels continguts musicals en el mercat digital, és a dir, com es retribueix el valor que aporta la música a qui l’escolta.

 

Aquesta aproximació es farà des de dues perspectives: d’una banda, la distribució digital (canals, necessitats tècniques, acords de monetització, identificació de continguts, dades i metadades...) i, de l’altra, la gestió de drets de propietat intel·lectual en l’entorn digital (titulars, drets, sistema de llicències, tendència i evolució). 

 

El mercat digital de la música segueix en transformació i, fins i tot, en expansió. Amb aquesta sessió volem aclarir tots els dubtes respecte a les necessitats i les oportunitats de la monetització.

 

* Obertura d'inscripcions dilluns 14/09 a les 10h

 

*El dimecres dia 16, les persones inscrites rebran les instruccions per accedir a la formació online.

 

 

 

Ponents

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eulàlia Ràfols

Nascuda a Barcelona, llicenciada en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra i postgraduada en Gestió Cultural per la Universitat Oberta de Catalunya i en Gestió del Negoci Global de la Música per la UPF Barcelona School of Management. Amb més de deu anys d’experiència en el sector musical, actualment és codirectora d’Ibèria de Label Management & Content Acquisition a The Orchard, el principal distribuïdor digital del món. Durant aquests anys ha tingut l’oportunitat de treballar amb centenars de segells discogràfics del territori, i els ha acompanyat en la transició digital i els ha assessorat en estratègies de posicionament i monetització dels seus catàlegs en les diferents plataformes digitals.

 

    

 

Eva Faustino

Advocada en exercici, especialista en propietat intel·lectual. Directora gerent de l’Associació de Productors i Editors Fonogràfics i Videogràfics Catalans (APECAT). Col·legiada per l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona. Llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona, màster en Mediació Civil i Mercantil pel Campus ICAB i postgraduada en Transformació Digital de les Organitzacions per la UPF Barcelona School of Management. Col·labora en publicacions sobre dret de propietat intel·lectual i és docent en diversos màsters i postgraus del sector cultural.

 

 

 

En col·laboració

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?