L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics, organitza aquesta sessió que aprofundirà en el tractament dels públics de la cultura a partir d'un pla desenvolupament de públics, com a mètode, i des de la mirada del màrqueting relacional.
Aquesta és la primera jornada d’un mòdul de formació específic en desenvolupament de públics culturals, en què els públics es posen al centre de l’estratègia, i el coneixement de com són, què volen o com es comporten s’obté a partir del màrqueting, el tractament de dades, la comunicació, la difusió i els mitjans. El mòdul en desenvolupament de públics culturals pretén proporcionar eines útils i pràctiques als professionals del sector cultural.
El projectes de difusió cultural, d’un teatre a un festival, passant per una llibreria, un cinema o una companyia de dansa, necessiten relacionar-se amb una comunitat. Aquesta pot ser més gran o més petita, i la relació més o menys intensa, i de més o menys impacte, en funció dels objectius del projecte. Els projectes culturals han de conèixer els seus públics i, sovint, aprendre a evolucionar amb ells.
Objectius
Sessió adreçada a responsables de públics, màrqueting i de comunicació de les empreses, els equipaments, els festivals i les institucions culturals de tots els àmbits (arts escèniques, música, sector editorial, arts visuals, sector audiovisual i de vídeojocs).
Programa (Inscripcions a les 9.45h)
|
Albert Olivas Format en l’àmbit de la filologia, ha treballat en varis projectes vinculats en el periodisme i la comunicació cultural. Com a periodista ha treballat o col·laborat en mitjans com la Cadena SER, Time Out Barcelona, Diari de Girona, RAC1 o COM Ràdio. En la comunicació ha treballat per la Generalitat de Catalunya, en diverses companyies teatrals i, des de l’any 2011 a Bitò (Temporada Alta) dirigint l’àrea de comunicació i públics.
|
|
|
Anabel Rodríguez Pedagoga i mestra de formació comença la seva activitat laboral en el camp de l’educació social per després dedicar-se a la gestió cultural a l’administració pública: gestió d’equipaments, associacionisme cultural, sensibilització musical. Des de l’any 2008 es centra en la gestió cultural del Teatre Cal Bolet i l’Auditori Municipal. Actualment s’ocupa de la direcció de continguts, nous públics i direcció artística de música del Teatre Cal Bolet i de l’Auditori Municipal. |
Formadors
|
Ferran López CEO i fundador de TekneCultura i TekneData . Ponent, assessor i formador en diversos cursos al respecte per la Diputació de Barcelona, la Generalitat de Catalunya o l'Ajuntament de Girona. Assessor de màrqueting i anàlisi de dades per a Gran Teatre del Liceu, Teatre Victòria, Teatre Poliorama, Festival Temporada Alta, Teatre Nacional de Catalunya o Auditorio de Zaragoza, entre d'altres. Assessor de màrqueting en el desenvolupament de l'aplicació CRM sobre plataforma Salesforce per al sistema de ticketing Codetickets.
|
|
|
Andreu Garrido Soci i consultor en Teknecultura, empresa especialitzada en l'anàlisi de dades i desenvolupament d'estratègies de màrqueting 'Data-driven decision', un enfocament innovador per al sector cultural i gràcies al qual seguim aprenent dia a dia. Ha participat en l'Estudi de Públics del Teatre Lliure (2015), el Disseny i Implementació d'un sistema d'indicadors integral per a la Fira de Tàrrega o l'Institut Ramon Llull, a la Implementació d'un nou model de màrqueting, patrocini i mecenatge per al Teatre principal de Palma, o l'Elaboració del Mapa dels estudis de públics culturals a Catalunya. |