L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), per mitjà del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), organitza un mòdul sobre noves narratives que vol oferir diferents dinàmiques de promoció i innovació per a les empreses culturals. El mòdul s’articula en tres sessions autònomes al voltant del relat de marca o storytelling, el contingut transmèdia i la gamificació, respectivament.
TALLER DE STORYTELLING
La clau per desenvolupar una bona comunicació és saber explicar històries rellevants
Explicar històries o storytelling és, ni més ni menys, el que passa des del principi dels temps: l’intercanvi d’històries que atorguen sentit als relats que donen forma al món com el coneixem. La publicitat que només s’alimenta de publicitat està morint irremeiablement. Ha de beure d’altres fonts que l’ajudin a eixamplar les seves mirades, i aquestes fonts no són altres que tot el bagatge d’històries que ens hem anat explicant al llarg del temps. Hem d’aprendre a comprendre’n i a conèixer-ne el funcionament. Només així podrem entendre en què consisteix això de generar continguts rellevants per als formats més diversos.
OBJECTIU
En aquest taller aprendràs les noves formes del relat, cosa que et permetrà crear continguts atractius que s’adaptin a qualsevol tipus de format.
CONTINGUT
Descobrir la història darrere del concepte i comprendre’l com a punt d’arribada i no de partida.
Entendre que el cervell organitza l’entorn en forma de relat.
Arribar a apel·lar a la veritat emocional perquè l’audiència es cregui el que li expliquem.
Construir la història de la idea a l’acció o de l’acció a la idea.
Arribar a apel·lar a la veritat emocional perquè l’audiència es cregui el que li expliquem.
(És important qiue els participants hagin vist la pel·lícula Match Point de Woody Allen abans del taller)
FORMADOR
Javier Argüello
Professor de Complot Escuela de Creatividad, escriptor i expert en storytelling |