Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Noves Narratives | Gamificació

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material sessió

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
CREATIVITAT I INNOVACIÓ

TALLER

Noves Narratives | Gamificació

16 feb 2021 10:00-13:00   EN LÍNIA

L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), per mitjà del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), organitza un mòdul sobre noves narratives que vol oferir diferents dinàmiques de promoció i innovació per a les empreses culturals. El mòdul s’articula en tres sessions autònomes al voltant del relat de marca o storytelling, el contingut transmèdia i la gamificació, respectivament.

 

 

TALLER DE GAMIFICACIÓ I DISSENY DE JOC (GAME DESIGN)

Dissenya experiències lúdiques per fer viure les accions d’un grup de persones en clau de joc. Augmenta la seva vinculació i seva la motivació

 

La gamificació és una metodologia que ens permet transformar accions del nostre dia a dia en experiències lúdiques utilitzant els principis del disseny de joc (game design). D’aquesta manera, aconseguim augmentar la vinculació de l’usuari mitjançant uns reptes clars que l’ajuden a enfocar la seva atenció i a viure les seves accions naturals d’una manera diferent. Utilitzar el joc en àmbits principalment de caràcter no lúdic no vol dir fer jocs. L’objectiu de qualsevol dissenyador és detectar les necessitats de l’usuari i veure quines accions que ja duu a terme en el seu dia a dia poden ser viscudes com un joc. D’aquesta manera aconseguim modificar el marc de la seva vida quotidiana per crear més implicació i participació (engagement) i, en conseqüència, millorar el seu desenvolupament. Al capdavall, la base d’un joc és que et planteja un repte i uns objectius molt clars. Vist així, quines accions no poden ser viscudes en clau de joc? Amb la gamificació aconseguim posar l’usuari al centre de l’experiència, detectant-ne les necessitats i donant resposta al seu context real, utilitzant la diversió i el rigor com a eix principal del nostre desenvolupament. Així aconseguim fer-lo partícip d’una cosa emocionant i única.

 

OBJECTIU

 

En aquest taller de gamificaciói disseny de joc (game design) aprendràs els principis de la gamificaciói com fer-la servir per atreure, motivar i mobilitzar el teu públic objectiu (target). Com en tots els nostres continguts, posaràs en pràctica el coneixement après i te n’aniràs a casa amb un nou projecte per al teu portafolis creatiu.

 

 

OBERTURA D'INSCRIPCIONS:  dimecres 10/02 a les 10.00 h

(Aforament limitat a 25 participants. Només una persona per empresa o entitat. Es prioritzaran les sol·licituds d'empreses i de professionals del sector cultural privat)

 

CONTINGUT

 

  • Comprèn el terme gamificaciói els seus principis bàsics.
  • Detecta les necessitats dels teus usuaris i sàpigues com donar-hi resposta.
  • Utilitza els principis del disseny de joc per transformar accions quotidianes en clau de joc.
  • Diferencia entre una bona i una mala experiència.
  • Analitza diferents casos d’èxit per extreure’n els punts clau i poder-los utilitzar en un futur.
  • Analitza diferents jocs per deduir-ne les principals característiques i poder-les utilitzar en un projecte propi.
  • Diferents mecàniques, elements de joc i dinàmiques per dissenyar una experiència ludificada.

 

 

 

FORMADORS

Adrià Altarriba

 

Professor de Complot Escuela de Creatividad. Enginyer i dissenyador interactiu. De petit sempre es preguntava com es podria utilitzar el joc per aconseguir que estudiar fos més divertit. Graduat en enginyeria de nous sistemes interactius, es defineix com un dissenyador amant de la psicologia i la sociologia que creu que el joc pot ser un potenciador d’oportunitats de diversió en tots els aspectes de la vida. Actualment treballa com a dissenyador de jocs, cursa un postgrau de creativitat i pensament crític per mitjà de la filosofia i és professor de gamificació en un màster en línia.

 

 

Oriol Ripoll

 

Professor de Complot Escuela de Creatividad. Amb mirada de joc. Vaig arribar al joc per una suma d’errors. Un error en unes instruccions va fer que busqués com es jugava realment a un joc i es va obrir un món; un error en el sistema educatiu va fer que pogués dinamitzar jocs per als meus companys i un quan preparava un curs va fer que hagués de començar a inventar jocs per provocar aprenentatges. Vaig estudiar poc i vaig jugar molt. Ara ensenyo disseny de joc en el grau de videojocs a l’ENTI-UB, dirigeixo el màster sobre joc, gamificació i tecnologia aplicats a l’educació i invento projectes en què la mirada lúdica, la comunicació i l’experiència són al centre de tot a Jocs al Segon, una consultora dedicada al joc i la gamificació aplicada a projectes culturals, de comunicació i educació. No sorprendrà que em defineixi com algú inquiet, amb ganes d’aprendre en cada moment i sobre cada tema i, sobretot, que mira el món amb la mirada de joc.

 

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?