Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Agenda > Taller pràctic: SEO (I i II)
TRANSFORMACIÓ DIGITAL
TALLER:

Taller pràctic: SEO (I i II)

9 set, 16 set 10:00-13:00   EN LÍNIA   tancada

 

Defineix la teva estratègia de paraules i conceptes clau, auditant el teu propi web amb les tècniques del SEO

 

L’optimització web als cercadors o posicionament orgànic (SEO, de l’anglès search engine optimization) és un conjunt d’accions orientades a millorar la posició dels webs a la llista de resultats de Google, Baidú, Yandex o altres cercadors d’internet.

 

Molta gent pensa que el SEO consisteix a posar paraules clau als títols del web, a disposar d’URL amigables amb paraules clau, a establir un contingut enriquit pels cercadors i també pels usuaris, etc. És cert, però això només són tres variables de més de 200. La tècnica del SEO consisteix a complir tantes variables com ens permetin els nostres recursos tècnics, humans i financers.

 

IMPORTANT! Aquest taller té una durada de 6 hores i està dividit en dues parts de 3 hores cada una.

 

CONTINGUTS Part I

  • Introducció als cinc cercadors més importants del món: Google, Baidú, Yandex, Yahoo i Bing. L’estratègia per països: la tendència local del SEO global i la importància d’una bona selecció i organització de noms de dominis i idiomes.
  • Anàlisi competitiva (benchmark SEO) de l’entorn d’internet en funció de la zona, la regió o el país de destinació. Metodologia de recerques avançades.
  • Com fer una selecció bona i eficient de paraules clau per idiomes i països. Tècniques per descobrir les paraules clau més rellevants per al nostre negoci. Metodologia i eines de descobriment de paraules clau.
  • Conclusions i establiment d’objectius de l’estratègia SEO.
  • Com mantenir el SEO local o internacional al llarg del temps. Planificació i metodologia.

 

CONTINGUTS Part II

  • Passos necessaris per arribar a posicionar-se: les aranyes (spiders) i la indexació. Punts bàsics conceptuals i tecnològics, i eines d’indexació bàsiques que ajuden en aquesta tasca.
  • Les tècniques de SEO amb els fragments enriquits.
  • La importància de la rellevància dels continguts: la densitat i la prominència. Com redactar continguts pensant en el SEO. Aplicació de l’estratègia de paraules clau per idiomes i països.
  • L’autoritat i els rànquings: entendre el funcionament dels algoritmes dels cercadors i què els diferencia.
  • Analítica web per controlar el posicionament. Creació d’un tauler de control de SEO d’aplicació immediata.

 

Taller adreçat a professionals i empreses del sector cultural i creatiu.


Metodologia

Exposició del contingut amb exemples, casos pràctics i interacció amb els assistents. S’utilitzarà el mètode del cas, i es faran servir aplicacions pràctiques reals.

 

Dinàmica prevista:El taller és una experiència participativa i col·laborativa que demana la implicació activa de totes les persones que hi participen.Es porta a terme, necessàriament, amb la càmera oberta i micròfon actiu.

 

Requisits mínims

És millor fer servir un ordinador, més que no pas una tauleta o un mòbil. Recomanem que els assistents disposin de dues pantalles o estiguin connectats a la classe virtual amb el mòbil per tenir lliure l’ordinador per poder fer la pràctica real. Es recomana també llegir aquesta guia abans del taller:

Versió en PDF
Versió web

 

FORMADOR

 

 

 

Víctor de Francisco | Reexporta

 

Va ser el primer professional autoritzat per Google a impartir els seminaris oficials d’AdWords a Espanya (2007-Google AdWords Seminar Leader), i n’és professional autoritzat des de l’any 2005. És llicenciat en Ciències Empresarials i està especialitzat en gestió internacional. Té un màster en finances i un màster en gestió d’internet per l’Institut Català de Tecnologia (ICT). És professor de cursos i seminaris de comerç i màrqueting internacional relacionats amb el món d’internet a més de 30 organismes, com ara cambres de comerç, patronals i universitats, com ara la Universitat de Barcelona (UB) o l’Escola Superior de Comerç Internacional la Universitat Pompeu Fabra (ESCI-UPF).

 

 

 

 

 

TALLER

Taller pràctic: SEO (I i II)


PART I: Desenvoluparem una estratègia de posicionament orgànic SEO als cercadors, analitzarem la competència i farem anàlisi de paraules clau des del punt de vista d’una empresa cultural que vol fer accions locals i/o internacionals. PART II: Ens centrarem en l’anàlisi tècnic del web per descobrir punts de millora de SEO on page, intentant implementar-los in situ. Aplicarem l’estratègia de continguts amb tècniques de densitat i rellevància. Crearem un tauler de control de SEO i establirem com mantenir-lo al llarg del temps.

HORARI

09-09-2021, 16-09-2021. 10:00h-13:00 hores

ESPAI

EN LÍNIA

AFORAMENT

25 places

OBSERVACIONS

Aquesta activitat s'impartirà a través de la plataforma gratuïta ZOOM. Les persones inscrites rebran l'enllaç amb la invitació per correu electrònic el dia abans.

En les activitats en línia es considerarà com a "assistides" a totes aquelles persones que hagin accedit a l'espai en els primers 30 minuts de la formació i que s’hagin identificat, dins la sessió, amb les seves dades d’usuari SDE. Les persones que s'incorporin més tard es comptabilitzaran com a "no assistides" i no se'ls generarà el justificant d’assistència corresponent.


Procés d'inscripció pendent d'obertura.



Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?