+ Digital
L'SDE conceptualitza els continguts de +Digital a partir de la proposta formativa dels itineraris. És un format que estructura i connecta els continguts amb l’objectiu d’oferir una programació més integrada. S’ha fet un esforç de calendarització per tal de facilitar la planificació als usuaris SDE i s’han introduït noves formadores, per ampliar, actualitzar i enriquir els continguts SDE.
Aquests itineraris, que porten el títol genèric de +Digital, són:
- Intel·ligència artificial per a les empreses culturals
- Comunicació, transmèdia, storytelling i xarxes socials
- Web 3.0 i participació digital
- Posicionament, publicitat i analítiques
Els itineraris segueixen una cronologia i són recorreguts recomanats, sense caràcter obligatori. El format de les sessions combina les formacions més genèriques i els tallers amb contingut més pràctic.
09-04-2024 / Sessió:
L’estratègia de comunicació d’un projecte cultural és un dels principals eixos vertebradors de l’organització. Aquesta estratègia marcarà on som, quins objectius tenim, com hem de fer servir la comunicació per arribar a aquests objectius, i com planifiquem tot això al llarg del temps, alhora que mesurem l’efectivitat de tota aquesta estratègia.
[+]
16-04-2024 / Sessió:
Sovint tenim un projecte entre mans i necessitem que el nostre entorn se’l cregui i se’l faci seu. Com ho podem aconseguir? Treballant en el relat. En aquest curs, treballarem a fons com fer atractiu el relat d’un projecte mitjançant l’storytelling i veurem quins paràmetres hem de tenir en compte per dur-lo a terme.
[+]
30-04-2024 / Sessió:
Notion és el programari de moda en l’àrea de gestió de projectes. La seva flexibilitat, la seva potència i la seva facilitat d’ús converteixen aquesta eina de productivitat i organització professional i personal en el nostre “segon cervell”. Disposaràs de tota la informació en un mateix lloc i podràs recuperar-la i presentar-la de formes molt diferents, boniques, inspiradores i flexibles.
[+]
07-05-2024 / Sessió:
Actualment tenim diversos canals de comunicació i tots demanen diferents formats i llenguatges. En aquest curs, aprendrem a tenir-los actualitzats optimitzant els esforços i sense haver de dedicar una gran quantitat d’hores a elaborar continguts en formats diferents. Descobrirem que podem donar diverses vides als mateixos continguts canviant-ne el format, i posarem sobre la taula un seguit d’eines digitals que ens faran la vida molt més fàcil en aquest viatge en el llenguatge transmèdia.
[+]
14-05-2024 / Sessió:
Les xarxes socials són plataformes on hi ha molt soroll. Com podem fer que les nostres
xarxes siguin efectives i aconsegueixin els nostres objectius evitant generar soroll?
En aquesta formació, ens endinsarem en el concepte d’informació útil, necessària i que dona
conversió, i assenyalarem els tipus de comunicació que ens generen feina però que no ens
donen cap resultat.
[+]
28-05-2024 / Sessió:
Encarregar-se de les xarxes socials de qualsevol projecte (és a dir, fer les tasques de community manager) és una feinada important i normalment poc agraïda. En aquest curs posarem sobre la taula 10 aprenentatges vertebradors que qualsevol community manager ha de tenir en compte perquè la seva feina arribi a bon port.
[+]
04-06-2024 / Sessió:
En aquest taller ensenyarem a crear perfils de xarxes socials que siguin atractius des del punt de vista visual i que aconsegueixin fer destacar la nostra marca. Durant el curs, veurem quins elements s’han de tenir en compte per poder dissenyar un look & feel que tingui la capacitat de transmetre la imatge de marca de forma coherent i atractiva.
[+]
11-06-2024 / Sessió:
Vols aprendre a activar la funció shoppable en els diferents tipus de publicacions del teu perfil d’Instagram? En aquesta formació aprendràs a mostrar els teus productes o serveis a Instagram per vendre’ls a través de l’aplicació de manera senzilla i atractiva.
[+]
18-06-2024 / Sessió:
Aquest curs té l’objectiu de facilitar a les empreses del sector cultural la creació d’una estratègia enfocada en els continguts audiovisuals i a iniciar-les dins de la producció de continguts que ajudin a millorar els objectius plantejats.
[+]
01-10-2024 / Sessió:
Ens trobem en un moment de canvi que arriba juntament amb la tecnologia i la descentralització: l’anomenada Web3, l’internet de la propietat digital. En aquesta formació, farem una introducció als conceptes principals de la tecnologia blockchain i explicarem casos reals relacionats amb el sector cultural. Anticipa’t als canvis que venen!
[+]
08-10-2024 / Sessió:
El futur de les xarxes socials implica la descentralització i la propietat digital. En aquesta formació, veurem algunes d’aquestes xarxes, com ara Lens Protocol, i descobrirem com podem monetitzar el contingut que compartim.
[+]
15-10-2024 / Sessió:
El futur de les xarxes socials passa per les comunitats digitals, entorns més privats i segurs lliures d’algorismes i publicitat. En aquests nous entorns, Discord és l’eina que es posiciona per gestionar comunitats digitals. En aquesta formació aprendrem les eines clau per començar a gestionar una comunitat amb Discord.
[+]
22-10-2024 / Sessió:
En aquest taller, aprendrem a segmentar correctament una campanya publicitària en línia en canals com Instagram Ads o Facebook Ads. Només amb una segmentació adequada aconseguirem rendibilitzar les nostres campanyes en línia. Per això, és molt important que les marques aprenguin a segmentar correctament per esprémer al màxim les seves inversions publicitàries.
[+]
29-10-2024 / Sessió:
Aprèn a dominar Google Analytics 4 (GA4) en aquest curs en línia de dues hores i mitja. Des de la configuració inicial fins a la interpretació avançada de dades, exploraràs les funcions clau per mesurar l’èxit en línia. Aprèn a analitzar audiències, monitorar conversions i personalitzar informes. Amb exemples pràctics i una sessió de preguntes i respostes, aquest curs t’ajudarà a optimitzar l’ús que fas de Google Analytics 4 i a prendre decisions basades en dades.
[+]
05-11-2024 / Sessió:
En aquest seminari en línia s’establiran les bases per a la creació d’una estratègia de posicionament orgànic SEO als cercadors des del punt de vista d’una empresa cultural que vol fer accions locals o internacionals. Farem servir les eines d’intel·ligència artificial (IA) per millorar la productivitat.
[+]
12-11-2024 / Sessió:
Quin profit pot extreure una empresa del sector cultural de les campanyes publicitàries a Google Ads? En aquest seminari en línia, donarem resposta a aquesta pregunta i descobrirem els diferents tipus de campanyes que ofereix Google. Així mateix, farem servir eines d’intel·ligència artificial (IA) per maximitzar el cost/oportunitat.
[+]