Emprendre cultura. Programa formatiu per a qui comença al sector cultural | Cultura Digital

FORMACIÓ EN LÍNIA 48 PERSONES INSCRITES
DADES DE LA FORMACIÓ
  • Comença: 11/11/2024 - 10:00h
    Finalitza: 11/11/2024 - 13:00h

Espai: Formació en línia
Durada: 3 HORES
Temàtica: IMPULS
Material: 1
Nivell: Bàsic
Persones inscrites: 48
A càrrec de: David Jaumandreu

PERSONES INSCRITES

Tens algun dubte o pregunta? Escriu-nos sde.icec@gencat.cat

INTRODUCCIÓ

L’Institut Català d’Empreses Culturals (ICEC), a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), i en el marc del Programa d’Emprenedoria, organitza un programa de sis sessions formatives per a emprenedors i emprenedores dels diferents sectors culturals (llibre, arts escèniques, audiovisual, arts visuals, música i videojocs), que combina aspectes teòrics amb exemples reals de projectes d’emprenedoria que s’han consolidat.

DESCRIPCIÓ

Per a emprendre en els diferents sectors culturals i creatius, i encertar en la proposta, cal conèixer bé les particularitats que els caracteritzen. En aquest sentit, cal conèixer bé el funcionament del sector, entendre la cadena de valor, reconèixer els agents i validar els models de negoci per tal que la proposta sigui viable i sostenible.

En aquesta formació, a partir d’un primer marc teòric, es tractaran alguns d’aquests aspectes clau per entendre el funcionament dels sectors culturals (arts escèniques, llibre, arts visuals, audiovisuals, música i cultura digital), però també presentarem, des d’una perspectiva pràctica i compartida, consells i orientacions útils en aquesta fase de professionalització, a partir d’experiències en primera persona.

Aquest programa s’adreça a totes aquelles persones que, o bé encara no han fet un pas en la professionalització de les activitats creatives, o bé estan en un procés de consolidació d’un projecte d’emprenedoria cultural.

Cada sessió està preparada i impartida per experts i expertes de cada sector cultural, i  s’estructuren en tres parts: 

  • Dades: coordenades del sector i principals agents
  • La cadena de valor i els principals models de negoci
  • Cas pràctic: compartim experiències i aprenentatges

 

| Cultura Didital

Projecte convidat: Lince Works és un petit estudi indie de videojocs creat pels seus socis fundadors amb la il·lusió de desenvolupar i llançar al mercat un joc d’acció i sigil en tercera persona en què el personatge principal té l’habilitat de controlar les ombres: Aragami. Gràcies a l’èxit d’Aragami, l’estudi va créixer fins a arribar als vint desenvolupadors i va rebre una inversió per desenvolupar i llançar al mercat Aragami 2. Uns anys després, degut a diverses complicacions de caire econòmic, l’estudi es va veure obligat a cessar el desenvolupament i posar fi a nou anys d’aventura. 

                          

Pere Rius

Provinent del sector de la comunicació, va entrar en la indústria a finals de l’any 2013, com a membre de l’equip inicial de Lince Works. Després de fer els primers passos com a artista 3D, rigger i animador, de seguida va assumir el rol de productor, fet que va suposar un gir significatiu en la seva carrera. Més tard, va responsabilitzar-se de la part de negoci de l’estudi com a cap d’operacions i productor executiu. Quan va tancar l’estudi, en Pere va canviar l’entorn indie per les grans productores i distribuïdores de videojocs AAA, sota el rol de productor en un dels nous jocs d’IO Interactive (creadors de Hitman): Project Fantasy.

 

 

 

 

 

 

 

 

COMPARTEIX-HO A:

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Correo