El Departament de Cultura, de la mà de l'SDE, col·labora enguany amb el 2016Cultures, una trobada internacional de professionals de la cultura organitzada per l’Obra Social ”la Caixa” i la Fundació Contemporània.
2016Cultures, amb el lema de “Cultura és canvi. Inspira’t en el futur”, orbitarà al voltant de la cultura en temps de canvi: canvis en els formats i en els processos creatius, irrupció de tecnologies i nous camps de creació, canvis en els suports i en els canals per donar a conèixer la cultura, canvis en la percepció i en la participació dels públics i, com a conseqüència de tot plegat, canvis en el paper i en les eines professionals dels gestors culturals.
PROGRAMA
El programa consta de més de 50 activitats en diferents formats. ZOOM posarà el focus en l’estat de l’art de vuit sectors concrets: museus, música, videojocs, arts escèniques, patrimoni, sector editorial, sector audiovisual i biblioteques. SCREEN presenta una selecció d’inspiracions en format audiovisual; KEYNOTES aplega comunicadors destacats de la cultura; RESET ens reinicia i inspira per reinventar els nostres projectes, la manera de fer les coses i d’explicar les nostres idees; UN CAFÈ AMB... és una ocasió de trobada directa amb professionals destacats; BABEL proposa debats cara a cara: quines polítiques culturals? Cultura pública o privada? Cultura local o global? GERUNDI reflexiona sobre tres moments en el procés cultural: pensant, comunicant, educant; FLASH presenta una selecció de 10 projectes culturals per canviar la societat; CULTURE-BLOGGING concentra els bloguers més actius en un taller intens; ART IN PROGRESS proposa un projecte artístic participatiu, i VISITES PROFESSIONALS ens acosta a alguns dels focus culturals més actuals de Barcelona.
PONENTS
Entre d’altres, hi intervindran Pepe Serra, director del Museu Nacional d’Art de Catalunya; Carles Capdevila, director i fundador del diari ARA; Francesc Casadesús, director del Mercat de les Flors; Ignasi Miró, director de l’Àrea de Cultura de la Fundació Bancària ”la Caixa”; Javier Celaya, soci-fundador de Dosdoce.com; Alberto Fesser, president de la Fundació Contemporània i soci de La Fábrica; Xavier Fina, fundador i director d’ICC Consultors; Tomás F. Flores, director de Radio 3; Jofre Font, periodista cultural de TV3; Alberto Guijarro, director i fundador del festival Primavera Sound; Isona Passola, presidenta de l’Acadèmia del Cinema Català; Marisol López, directora de l’Àrea Digital de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC); Daniel Martínez, president del Grup Focus; Toni Puntí, periodista cultural de TV3; Genís Roca, soci-president de RocaSalvatella; Leticia Rodríguez, directora de Mitjans Socials de Moritz Barcelona; Conxa Rodà, directora d’Estratègia i Innovació del Museu Nacional d’Art de Catalunya, i Gemma Sendra, vicepresidenta del Consell Nacional de la Cultura i les Arts.
Consulta aquí tots els detalls del programa.
ADREÇADA A
Perfils professionals vinculats a les institucions culturals públiques i a organitzacions culturals privades, professionals autònoms, emprenedors culturals, comunicadors de la cultura o estudiants de gestió cultural en tots els camps, des de les arts plàstiques fins a l’àmbit literari i editorial, les arts escèniques, la música, el cinema i l’audiovisual, els mitjans de comunicació cultural, el patrimoni, els espais culturals, les biblioteques o els videojocs.
HORARI I ESPAI
La jornada tindrà lloc al CaixaForum Barcelona els propers 21 i 22 d’abril.
Dijous 21: De 9.00h a 14.00 hores i de 16.30h a 20.00 hores.
Divendres 22: De 9.30h a 14.30 hores.
*Les visites professionals tindran lloc el divendres 22 a partir de les 16.00 hores.
INSCRIPCIONS
Gràcies a aquesta col·laboració, l’SDE t’ofereix un 40% de descompte sobre el preu de les entrades del 2016Cultures. Per inscriure’t, omple el formulari, selecciona el tipus d’inscripció on indica SDE i aplica el codi SDE16.
Una iniciativa de:

|