Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > III Jornades de màrqueting cultural. Connecta amb el teu públic. La participació cultural

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

III Jornades de màrqueting cultural (part 1) (versió català)

III Jornades de màrqueting cultural (part 2) (versió català)

III Jornades de màrqueting cultural (part 3) (versió català)

III Jornades de màrqueting cultural (part 4) (versió català)

III Jornades de màrqueting cultural (part 5) (versió català)

III Jornades de màrqueting cultural (part 1) (versió original)

III Jornades de màrqueting cultural (part 2) (versió original)

III Jornades de màrqueting cultural (part 3) (versió original)

III Jornades de màrqueting cultural (part 4) (versió original)

III Jornades de màrqueting cultural (part 5) (versió original)

MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

JORNADA

III Jornades de màrqueting cultural. Connecta amb el teu públic. La participació cultural

27 oct 2016, 28 oct 2016 09:00-13:15   Auditori Blanquerna Comunicació

És temps de participació cultural, però estem preparats per aprofitar-la adequadament?

 

 

El Departament de Cultura, a través del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i de l’Àrea de Públics de la Direcció General de Creació i Empreses Culturals, i amb la col·laboració de la consultoria Asimétrica, organitza les “III Jornades de Màrqueting Cultural. Connecta amb el teu públic. La participació cultural”, que tenen com a finalitat aprofundir i debatre sobre la connexió entre les organitzacions culturals i les persones.

 

Arran de l’èxit de les dues edicions anteriors, reprenem aquesta iniciativa i proposem un nou format de jornada que inclourà, a més de les ponències d’experts nacionals i internacionals, tallers pràctics (informació més avall) per a professionals en els àmbits de la comunicació, el màrqueting i els públics, dirigits pels experts participants i coordinats per TekneCultura.

 

OBJECTIUS

 

• Identificar noves formes de pensament sobre la participació i el paper del públic en les organitzacions culturals.
• Impulsar noves maneres de fer de les organitzacions culturals: que siguin més amigables amb les persones, més obertes amb l’entorn i més rellevants.
• Remarcar el paper que pot tenir la tecnologia en aquesta connexió amb el públic i amb els artistes mateixos.
• Posar en pràctica aquests coneixements de forma col·laborativa entre organitzacions culturals i no culturals.
• Veure com la participació, juntament amb un enfocament de coresponsabilitat per involucrar el públic en les organitzacions i les institucions culturals, poden tenir nous papers en tots els processos creatius i experiencials de les arts i la cultura.

 

*servei de traducció simultània.

 

#marquetingcult

 

 

09.00 - 09.15h

 

Inscripcions

 

09.15 -  09.30 h. 

 

Obertura a càrrec de Xavier Díaz, director de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC)

 

09.30 – 10.15 h.

 

 

Ponència de Michael Peter Edson, director adjunt i cap de l'Àrea Digital de
UN Live Museum for Humanity.
 “TOTHOM SIGNIFICA ‘TOTHOM’”

 

Michael P. Edson és un líder estratega i pensador a l’avantguarda de la transformació digital en el sector cultural. Ha treballat en nombrosos projectes premiats i ha participat pràcticament en tots els aspectes de la tecnologia i els nous mitjans per a museus i llibreries.
A més d’ajudar a liderar el desenvolupament de la primera web de Smithsonian, amb la seva estratègia de nous mitjans, Edson ha estat el defensor principal dels continguts oberts i dels béns culturals comuns a internet.

 

 

 

 

10.15 - 11.00 h.

 

Ponència de Mar Dixon, Open Community Lab i Museomix. Regne Unit. “SITUAR LA GENT AL CENTRE DE LA COL·LABORACIÓ”.

 

@MarDixon és especialista en xarxes socials i desenvolupament d’audiències. Creadora de projectes com MuseomixUK i MuseumCamp, es dedica a treballar en diferents sectors, que inclouen la cultura, el món digital, l’edició i la tecnologia portàtil.
Dixon és la força que impulsa algunes campanyes de Twitter que s’han convertit en trending topic al món, com ara #MuseumSelfie, #AskACurator, #MuseumWeek i #LoveTheatre.

 

 

11.00 - 11.30 h.

 

 

Pausa-cafè

 

11.30 - 12.15h.

 

Ponència de Cristina Da Milanomembre del Centre Europeu per a l’Organització i la Gestió Cultural (ECCOM). Itàlia. “EL DESENVOLUPAMENT DEL PÚBLIC: UN MARC CONCEPTUAL

 

Cristina Da Milano ha participat en diversos projectes de recerca en museus i institucions culturals de l’àmbit nacional i internacional sobre el paper de la cultura en la societat i sobre temes d’actualitat com ara la integració, l’aprenentatge al llarg de la vida i el desenvolupament del públic; és, així mateix, autora de diverses publicacions acadèmiques. A més, ha coordinat diversos projectes finançats amb fons europeus en el marc dels programes d’Aprenentatge Permanent 2007, Cultura 2007-2013 i Europa Creativa. És professora en diversos cursos de postgrau i estudis de màster.
Des del 2015 és membre de la direcció de Culture Action Europe.

12.15 - 13.00 h.

 

Ponència de Jon Barrenechea, director de màrqueting i projectes de Picturehouse Cinemas. Regne Unit. "EL CINE COM A CENTRE CULTURAL I SOCIAL DE LA COMUNITAT"

 

 

Jon Barrenechea és director de màrqueting i projectes a Picturehouse Cinemas, la cadena de cinemes independents més gran del Regne Unit. Picturehouse Cinemas té vint-i-tres cinemes a la Gran Bretanya. També és distribuïdor global de cinema i continguts alternatius de teatre, ballet i òpera al cinema. Col·labora amb el British Film Institute (BFI) en el marc del Film Audience Network, i també com a consultor i educador en temes de desenvolupament d’audiències arreu del món . Alguns dels seus projectes inclouen el Sundance Film Festival de Londres, el Brighton Film Festival i el Rich Mix

 

13.00 - 13.45 h.

 

 

Taula de debat conduïda per Raúl Ramos, director d'Asimétrica. Madrid.

 

 

Raúl Ramos és llicenciat en Dret, MBA i màster en Gestió Cultural, i té més de deu anys d’experiència en càrrecs de direcció de gestió per a organitzacions culturals. En el camp de les polítiques culturals, el 2003 va ser consultor en gestió cultural per a Jersei Arts Trust (Gran Bretanya). Amb experiència en els sectors de les arts escèniques, plàstiques i audiovisuals a escala internacional, l’any 2010 va decidir unir-se a diversos professionals i experts per posar en marxa ASIMÉTRICA, una consultora especialitzada en gestió cultural, màrqueting i desenvolupament d’audiències per a organitzacions culturals.

 

 

TALLERS ESPECÍFICS

 

Atesa l’especificitat dels tallers —impartits per especialistes en l’estudi i el tractament dels públics en el sector cultural i creatiu—, i tenint en compte el nombre de places disponibles (20 màxim), l’ICEC es reserva el dret de fer una selecció prèvia dels candidats que optin a la plaça, segons el càrrec i la responsabilitat que exerceixin dins l’empresa o l’entitat que representen.

 

Per poder assistir als tallers és imprescindible haver participat a la jornada del dia 27 d’octubre.

 

27 d'octubre

 

Taller 1-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

16.00-18.30 h Taller monogràfic amb Jon Barrenechea. (Si esteu interessats a participar-hi, ompliu el formulari aquí)

 

CONSTRUÏM UN CINEMA IDEAL

Taller eminentment pràctic, amb grups reduïts (d’entre 3 i 4 persones) i en què s’utilitzen informació i models de la ponència general, i s’integra el coneixement local i cultural de les persones participants.

L’objectiu és dissenyar el projecte d’una sala de cinema, identificar-ne l’audiència i definir la tipologia de la seva identitat, el seu programa, etc.

 

Lloc: Filmoteca de Catalunya. Plaça de Salvador Seguí, 9, 08001 Barcelona.

 

 

28 d'octubre

 

Taller 2-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

11.00-13.30 h Taller monogràfic amb Michael Peter Edson. (Si esteu interessats a participar-hi, ompliu el formulari aquí)

 

ESTRATÈGIA EN MOMENTS DE CANVI.

PENSA EN GRAN, COMENÇA A POC A POC I MOU-TE RÀPID

És notòria la dificultat de fer planificació estratègica fins i tot en les millors circumstàncies. I ho és encara més quan es tracta de desenvolupar estratègies en un entorn digital i canviant.

Aquest taller interactiu porta els participants a les profunditats de la teoria i la pràctica de «pensa en gran, comença a poc a poc i mou-te ràpid», una alternativa als processos tradicionals de planificació estratègica que posa l’èmfasi en la interacció i l’experimentació amb els usuaris per sobre dels plans estratègics escrits desenvolupats per comitès i òrgans similars.

 

Lloc: Aula Blanquerna. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna. Auditori Blanquerna Comunicació, Valldonzella, 12. Barcelona 08001. 

(Taller en anglès)

 

Taller 3-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

11.00-13.30 h Taller monogràfic amb Mar Dixon. (Si esteu interessats a participar-hi, ompliu el formulari aquí)

 

REMIX- PENSAR CONJUNTAMENT PER ACONSEGUIR EL MÀXIM DE CREATIVITAT

Aquest taller mostrarà com es poden posar en pràctica les àrees clau d’investigació qualitativa i prototipatge basades en la barreja de conceptes, idees, patrons i persones diferents en el procés: remix.

Les persones assistents veuran com poden aplicar de manera concreta noves tècniques d’investigació que impliquin la comunitat per aconseguir el màxim de creativitat en el pensament sense perdre el cap en l’intent. Al final del taller, els participants portaran el seu propi prototipatge en paper per a les seves organitzacions respectives.

 

Lloc: Aula Blanquerna. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna. Auditori Blanquerna Comunicació, Valldonzella, 12. Barcelona 08001. (Taller en anglès)

(Taller en anglès)

 

Taller 4-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

11.00-13.30 h Taller monogràfic amb Cristina da Milano. (Si esteu interessats a participar-hi, ompliu el formulari aquí)

 

COM DEFINIR OBJECTIUS I ESTRATÈGIES

Començant per un exercici d’autoavaluació i des de la definició clara de la seva missió, les organitzacions participants seran capaces d’identificar els seus objectius i estratègies (considerant com a aspectes clau l’accés, la participació i la representació), com ara conèixer els públics i els no-públics, les aliances amb diferents agents clau, l’eliminació de barreres d’accés i de participació, la formació interna, la captació de dades i la consolidació de bones pràctiques.

 

Lloc: Aula Blanquerna. Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna. Auditori Blanquerna Comunicació, Valldonzella, 12. Barcelona 08001. 

(Taller en anglès)

 

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?