MATERIALS DE L'ACTIVITAT
No hi ha cap document disponible en aquests moments.Aspectes legals en publicitat. Publicitat
Aspectes legals en publicitat. Blocs i xarxes socials
Aspectes legals en publicitat. Reputació en linia
Els canals per promocionar i anunciar els continguts culturals s’han diversificat amb la consolidació de l’àmbit digital com a mitjà de comunicació global. Consegüentment, hem de tenir en compte noves casuístiques, oportunitats i aspectes legals que acompanyen la nostra nova forma de promocionar-nos en línia.
OBJECTIUS
Conèixer la casuística de les noves accions de publicitat i màrqueting en línia, les seves possibilitats i els seus aspectes legals.
9:15 h - 9:30 h Inscripcions
9:30 h - 9:40 h Benvinguda als assistents
9:40 h - 11:30 h Publicitat: comprar idees per vendre productes i serveis.
Són meves les meves idees? Llocs Web i mòbils com a mitjà de comunicació
Per a què serveix la publicitat?
De pensar en mitjans a pensar en idees.
Els dos grans models de publicitat.
I el món digital? Com hi encaixa?
De qui són les idees? Titularitat i aspectes legals.
Una imatge val més que 1 000 paraules però… ¿De qui són els continguts?
Què és i què no és la publicitat digital: alguns mites que val la pena desmentir.
Presència de marques en altres àmbits: qüestions d’esponsorització.
Publicitat en línia: webs.
Qüestions jurídiques en la publicitat en línia.
Ponents:
• Aleix Gabarre. Responsable d’estratègia de comunicació a Seisgrados (gestiona marques com: Volkswagen, Martini, Cabreiroá i Bacardi). Abans havia estat planificador de mitjans a JWT (gestionant marques com Nestlé, Listerine i Kraft). A més, col•labora com a consultor per a la UOC, amb la qual ha publicat Investigació de mercat. Una mirada integradora.
• Jordi Iglesias. Treballa a Walter Thompson i col•labora com a professor a la Universitat Ramon Llull.
• José Ramón Gil. Llicenciat en Dret i màster en Pràctica Jurídica. Soci del despatx d'advocats FGV Legal. Docent en diverses jornades i postgraus de la UB i la UPC.
11:30 h - 12:00 h Pausa per a cafè
12:00 h - 13:15 h Blocs i xarxes socials
Comunitats en les xarxes socials i blocs.
Quina n’ha estat l’evolució?
Què han suposat els blocs i les xarxes socials per a la música?
Com es pot promocionar un artista a través de Facebook, Twitter, etc.?
Com funcionen Spotify, Itunes, la xarxa social de iTunes, etc.?
Què han fet les discogràfiques per monetitzar tot aquest trànsit?
Quins són els blocs que segueix la gent?
Què contenen i què no contenen aquests blocs?
Continguts, aspectes legals i límits.
Fotografies, àmbit i límits. Drets d’imatge i dret a la pròpia intimitat.
És legal el meu bloc?
Ponents:
• Alfonso Rodríguez Molina. Soci fundador i director de desenvolupament de negoci de Siqme. Expert en creació de plataformes digitals en l’àmbit de l’oci i entreteniment.
• José Ramón Gil.
13:15 h - 14:15 h Posicionament i reputació en línia.
Les noves tecnologies com a canal de recepció de dades de clients.
SEO i SEM: el seu vincle amb la reputació en línia.
Màrqueting a través del mòbil i el correu electrònic: ús de les bases de dades.
Necessitat de dades en aquests mitjans de comunicació.
Criteris bàsics per obtenir dades.
Llocs web com a mitjà d’obtenció de dades.
Xarxes socials com a mitja d’obtenció de dades.
Altres mitjans: es pot transmetre una base de dades?
Tractament de dades personals.
Llei de serveis de la societat de la informació.
Llei orgànica de protecció de dades.
Agència de protecció de dades.
Mesures de seguretat per a la protecció de dades.
Ponents:
• Daniel Rodríguez-Arias. Responsable de l’àrea digital d’OgilvyInteractive.
• Ángeles Martínez. Llicenciada en Dret per la Universitat de Deusto i postgrau de Tecnologies de la Informació per ESADE. Responsable de l’àrea de privacitat i protecció de dades de Metricson.