L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), per mitjà del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i l’Àrea del Llibre, presenta aquesta sessió per donar a conèixer la nova línia de subvencions per a l'edició d'audiollibres en llengua catalana o occitana. S’explicaran els conceptes bàsics per a produir un audiollibre i quin és el context actual a Catalunya, i parlarem amb diferents agents de la cadena de valor de l'audiollibre per entendre aquest fenòmen en auge.
El sector editorial viu des de fa uns anys l’eclosió de l’audiollibre, un format digital que, sense ser nou, està rebent un impuls extraordinari a causa de la confluència de diferents aspectes relacionats amb el mercat, l’evolució tecnològica, els hàbits de consum i els interessos dels lectors. És una finestra que permet a les editorials explorar noves possibilitats de connectar amb els seus lectors i amb nous lectors, i que es regeix per unes pautes que cal conèixer per orientar-se bé a l’hora d’emprendre un projecte d'àudio.
Sessió adreçada a professionals i empreses del sector editorial (editors i agents literaris).
Consulta la Guia per a la producció d'audiollibres
PROGRAMA
10.00 - 10.10h
Obertura a càrrec de Miquel Curanta, director de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC)
10.10 - 10:45h
Guia per a la producció d’audiollibres I Contextualització
Introducció al món dels audiollibres: què son, quins són els agents que intervenen en la seva cadena de valor, i quins els elements a considerar quan es vol posar en marxa la seva producció: marc legal, textos, producció, proveïdors, costos, distribució i comercialització.
A càrrec d'Eva Güell, consultora de desenvolupament de negoci digital, especialitzada en el sector editorial.
10.45 - 12.15h
L’experiència de produir un audiollibre
Conversarem amb professionals que, a partir de la seva experiència, ens permetran aprofundir en les diferents fases del procés de contractació, producció i comercialització d’un audiollibre i en les decisions que haurà d’anar prenent un editor al llarg d’aquest camí. També parlarem sobre el context del mercat en el que competim per tenir possibilitat de recuperar els costos de producció i retribuir les autores o autors.
Moderació a càrrec d'Eva Güell, consultora de desenvolupament de negoci digital, especialitzada en el sector editorial.
12.15 - 12.45h
Presentació de la línia de subvencions per a l'edició d’audiollibres en llengua catalana o occitana a càrrec de Joaquim Bejarano, director de l’Àrea de Llibre de l’Institut Català de les Empreses Culturals.
12.45 - 13.00h
Torn de preguntes
*Aquí trobareu la informació sobre la línia de subvencions per a l'edició d'audiollibres en llengua catalana o occitana.
MODERADORA
Eva Güell és consultora de desenvolupament de negoci i màrqueting digital. Llicenciada en Filologia Romànica (UB), i Master en Edició (BSM-UPF), en Direcció i Administració d’Empreses (IL3-UB), i en Negoci Digital (ISDI). Ha estat responsable digital a la Divisió Editorial del Grup Planeta i a Anagrama, i liderat departaments i projectes de màrqueting a diverses editorials i distribuïdores. És professora del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management i ha col·laborat amb el Gremi d’Editors de Catalunya i la UOC. |
PROFESSIONALS CONVIDADES
Carmen Corral és llicenciada en Filosofia, advocada, mediadora i auditora tecnològica de l’ICAB (Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona). És docent del Màster d'Edició (UAB), del programa “Creamedia” (Barcelona Activa) i del Certificat de Professionalitat "Assistència a l'Edició" (CIFO, L'Hospitalet). Amb àmplia experiència dins del sector editorial, actualment té un despatx professional propi especialitzat en dret digital (propietat intel·lectual, industrial, protecció de dades, seguretat i tecnologia, entre altres matèries). |
Irene Fortes ha estat vinculada des de l’any 2001 al sector editorial. Destaca la seva feina a l’àrea digital de l’editorial Penguin Random House amb els llançaments de nous projectes des del juliol de 2010. Actualment és responsable de producció d’audiollibres a PRH. Va començar a produir audiollibres l’any 2013 i ha estat pionera en el desenvolupament del projecte, encarregant-se del catàleg d’aquest producte a nivell mundial, posant èmfasi als mercats d’Espanya, Estats Units i Llatinoamèrica. |
Laura Guilera és llicenciada en filologia hispànica i italiana per la UB al 1999 i diplomada en Edició per la UPF Barcelona School of Management al 2000. Fins el 2009 va treballar com a correctora autònoma per diversos segells editorials i des del 2009 treballa a Grupo Planeta. Va portar la producció dels ebooks fins el 2013. Des d'aleshores és la responsable del catàleg digital i des de 2017 ho és també del catàleg d'audiollibres, participant molt activament en la confecció del mateix i en la coordinació de la seva producció. |
Iola Ledesma és llicenciada en Filologia Catalana. Des de 1982 i fins al 1990 entra al món laboral treballant el l’àmbit editorial. Des del 1987 es dedica a l’adaptació de guions per al doblatge i a l’assessorament lingüístic, sempre en l’àmbit oral. L’any 2010 assumeix la direcció de l’Escola catalana de doblatge, SL i des del 2014 col·labora amb Miut en la producció d’audiollibres. |