SEMINARIS
Com rastrejar competidors,proveïdors i clients a la xarxa
3 mar 2011
16:00-18:30
Centre d'art Santa Mónica
L'excés d'informació que genera Internet suposa, per a l'empresa que opera en mercats internacionals, un esforç addicional en temps i capacitat per reconèixer i capturar la informació bona del seu sector, i transformar-la en coneixement i avantatge respecte de la competència.
OBJECTIUS
Mostrar la metodologia i procediment a utilitzar, per seguir la informació de mercats i sectors, amb la finalitat de conèixer què estan fent els nostres competidors internacionals i, fins i tot, de la nostra pròpia empresa, sense moure'ns de l'oficina, i aprendre a configurar un panell de control amb aquesta informació.
SESSIÓ ADREÇADA A:
Professionals del màrqueting i responsables del projecte Internet que volen obtenir els coneixements necessaris per a cercar i controlar la informació competitiva a Internet, sense tenir-ne necessàriament coneixements tècnics.
PONENT
Víctor de Francisco. Llicenciat en Empresarials especialitzat en Management Internacional. Màster en Finances i màster en Internet Management a l'ICT. És professor de cursos i seminaris de màrqueting digital i de comerç internacional a més de 30 organismes: cambres de comerç, patronals i universitats com ara la Universitat de Barcelona (UB) o l’Escola de Comerç Internacional (ESCI). Va ser el primer professional autoritzat a impartir els seminaris oficials de Google AdWords a Espanya, i dirigeix l’empresa REEXPORTA. Think About Export, S.L

1) Metodologia de recerca d'informació estratègica a Internet
-
Entendre com funciona la tecnologia dels cercadors.
-
Procediment de recerca i seguiment d'informació de països objectiu, competidors i fins i tot de la pròpia empresa.
-
Exemples pràctics d'aplicació.
2) Creació, configuració i aplicació d'un sistema automatitzat d'informació
-
Definició dels punts clau a controlar des del punt de vista d'una empresa de la indústria cultural: competidors per països, autors, marques, productes i serveis, licitacions internacionals, notícies, premsa, i més.
-
Anàlisi de les eines d'automatització de la informació i selecció de la més adequada.
-
Configuració d'un sistema automatitzat d'aplicació immediata.