Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Comunicació i Mitjans

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Ser notícia, és casualitat o estratègia? Part 1 de 3.

Ser notícia, és casualitat o estratègia? Part 2 de 3.

Ser notícia, és casualitat o estratègia? Part 3 de 3.

MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

TALLER

Comunicació i Mitjans

10 jul 2009 -   Bonnemaison | La Cuina

 

 

 Objectius del curs

 

  • Tradicionalment els mitjans de comunicació han estat cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística. Les relacions entre els professionals de la comunicació i de l’àmbit cultural han estat molt estretes. Això ha facilitat la interconnexió entre els professionals de la comunicació cultural que treballen des d’entitats, empreses, associacions, etc. i els periodistes que des dels mitjans han traslladat la seva visió a la societat. Actualment les coses estan canviant i  les redaccions s’han vist immerses en grans reestructuracions. Tot plegat fa que sigui necessari conèixer què està passant als mitjans. Com volen que ens adrecem a ells? Quins són els aspectes imprescindibles per a una bona estratègia de comunicació? I per a la creació de la nostra marca?

 

Públic objectiu de la sessió

 

  • Representants d'empreses i entitats de tots els sectors culturals i, més especialment, els professionals responsables de les àrees de premsa, comunicació i publicitat. 
  •  Gestor/es d’empreses de l’àmbit cultural i tots aquells professionals interessats/ades a conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural.

 

 

 

 

 

Programa

9:30-11:15h. Conferència: Conèixer els mitjans per a una bona gestió de la comunicació cultural. A càrrec de Cristina Salvador, Directora d'A  Portada Comunicació.


1. Conèixer els mitjans

  • Com són els mitjans de comunicació?
  • Què és notícia i què no ho és?
  • Com s'ha de treballar el missatge perquè sigui "noticiable"?
  • Les rutines periodístiques: com funcionen les redaccions?

2. Els canvis dels mitjans en els últims dos anys

  • El pas a redaccions multimèdia
  • Val la mateixa nota de premsa per a tots els mitjans i suports?
  • Ha mort la crítica? I el periodisme especialitzat?
  • I les rodes de premsa, encara tenen sentit?

3. Com gestionar un pla de comunicació cultural

  • El missatge
  • L'estratègia
  • Els diferents canals de difusió
  • Casos d'èxit

4. La innovació en la gestió de la comunicació

  • Anàlisi de les eines de comunicació amb els mitjans
  • Com innovar en la presentació de la informació periodísitica
  • Idees per canviar l'enfocament de la comunicació i fer-la atractiva
  • Formats de presentacions: de la roda de premsa a l'acte a mida.

11:15 - 11:45h. Exercicis pràctics

 

11:45 - 12:15h. Pausa cafè

12:15 - 13:00h. Treball d'un cas pràctic en grups

13:00 - 14:00h. Taula rodona amb periodistes en actiu

  • Toni Puntí. Ànima, TV3
  • Jordi Bordes. El Punt
  • Montse Soto. Ràdio 4
  • Albert Miret. Teatralnet

 

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?