Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Digital Music 2.0 - Sònar

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Digital Music 2.0 - Evolució dels hàbits de consum musicals (V.CAT)

Digital Music 2.0 - Les eines de màrqueting en línia (V.O)

Digital Music 2.0 - Les eines de màrqueting en línia (V.CAT)

Digital Music 2.0 - Com incrementar i diversificar les fonts d'ingressos (V.O)

Digital Music 2.0 - Com incrementar i diversificar les fonts d'ingressos (V.CAT)

Digital Music 2.0 - Explotació de la marca musical (V.O)

Digital Music 2.0 - Les eines de màrqueting en línia (V.CAT)

Digital Music 2.0 - Evolució dels hàbits de consum musical (V.O)

DIGITAL MUSIC 2.0

JORNADA

Digital Music 2.0 - Sònar

18 jun 2009 -   CCCB | Mirador

 

 

 

La segona activitat formativa que es durà a terme sota la marca Digital Music 2.0 aquest any 2009 inclourà unes taules amb dos ponents amb perfils complementaris que analitzaran i exposaran temes al voltant del comportament del consumidor de música i les estratègies per incrementar els ingressos de les companyies.

Aquestes jornades adreçades al sector musical se celebraran a Barcelona en col·laboració amb SÓNAR els dies 18 i 19 de juny de 2009.

Aquestes jornades pretenen esdevenir molt pràctiques, per això l’aforament és limitat (50 places).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROGRAMA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dijous 18 de juny

 

 

 

 

 

16:00-16:15h
Recepció d’assistents

16:15-16:30h
Presentació institucional
Antoni Lladó, director de l’Institut Català de les Indústries Culturals i
Enric Palau, codirector d’Advanced Music / SÓNAR.

16:30-18:00h
Evolució dels hàbits de consum musicals
La sessió comptarà amb la participació de Jon Slade, director d’Elastic Artists i expert coneixedor del rol de l’artista en aquest nou escenari.

De la possessió a l’accés. De la fidelitat a la curiositat. De l’àlbum a la cançó.
De
l’enregistrament al directe. Del format als continguts. Els hàbits de consum evolucionen i afecten la manera com les propostes musicals són demandades.
La relació entre indústria i consumidors / usuaris deriva cap a serveis integrals en xarxa cada cop més complexos on la tecnologia musical, la personalització dels productes i la canalització de l’oferta a través del web social es converteixen en elements imprescindibles.

18:00-18:30h
Pausa cafè

18:30-20:30h
Les eines del màrqueting en línia
La sessió comptarà amb la participació de Juan Paz, cap de recerca de MusicAlly, i Serena Wilson, de la companyia anglesa de màrqueting digital Nile On.

L’eclosió del web social i la consolidació d’Internet com a mitjà principal per a la recerca i descobriment de continguts musicals obliguen a la revisió dels dissenys dels plans de màrqueting i comunicació. Amb l’objectiu d’incrementar l’efectivitat de les accions i el retorn dels recursos invertits, es fa imprescindible incorporar les eines de màrqueting en línia a totes aquelles estratègies que, partint de la detecció de públics objectius i nínxols de mercat, permetin apel·lar al perfil psicològic del consumidor i establir amb ell una relació cada cop més personalitzada.

 

 

 

 

 

 

Divendres 19 de juny

 

 

 

 

 

10:15-12:00h
Com incrementar i diversificar les fonts d’ingressos
La sessió comptarà amb la presència de Mark Jones, fundador del segell britànic Wall of Sound; i amb Niels Traeden, provinent de Live Nation Dinamarca i del Festival de Roskilde.

La música en directe ha pres el relleu de la música gravada en la dinamització del mercat i les audiències, no obstant això, aquest model de negoci mostra símptomes d’esgotament i precisa de noves estratègies que permetin als seus agents protagonistes diversificar i incrementar les fonts d’ingressos mitjançant la revisió de la seva cadena de valor. L’oferta de productes i serveis amb més valor afegit (com ara els continguts
prèmium) persegueixen establir un vincle emocional més intens amb l’espectador que permeti fidelitzar-lo i monetitzar aquesta relació més enllà del propi esdeveniment.

12:00-12:30h
Pausa cafè

12:30-14:30h
Explotació de la marca musical
La sessió comptarà amb la participació de Ben Turner, director de Graphite Media i
manager de Rob da Bank i Jack Horner, fundador i director creatiu de l’agència de màrqueting musical Frukt Music.

La relació entre marca i música és una via de dos sentits. La marca com a representació d’un producte o servei aliè a la indústria de la música reforça el seu missatge mitjançant l’associació amb la marca musical. Així mateix, la marca pròpia de l’artista, el festival o el segell, permeten, un cop consolidats en el seu nínxol de mercat, ser explotats més enllà del sector i explorar vies d’associació amb altres indústries que generin fonts de finançament alternatives. Quins són els límits d’aquestes associacions, la seva conveniència i viabilitat.

Moderador: David Loscos, director executiu Tenzing Media

 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?