Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Digital Music 2.0

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Digital Music 2.0. Presentació institucional (V.O)

Digital Music 2.0. Presentació institucional (V.CAT)

Digital Music 2.0. Presentación institucional (V.CAST)

Digital Music 2.0. Institutional presentation (E.V)

Digital Music 2.0. El futur de la música digital és ara (V.O)

Digital Music 2.0. El futur de la música digital és ara (V.CAT)

Digital Music 2.0. El futuro de la música digital es ahora (V.CAST)

Digital Music 2.0. The future of digital music is today (E.V)

Digital Music 2.0. Media Convergence i noves tecnologies (V.O)

Digital Music 2.0. Media Convergence i noves tecnologies (V.CAT)

Digital Music 2.0. Media Convergence y nuevas tecnologías (V.CAST)

Digital Music 2.0. Media Convergence and New Tecnhnologies (E.V)

Digital Music 2.0. Entorn legal: més enllà dels DRM (V.O)

Digital Music 2.0. Entorn legal: més enllà dels DRM (V.CAT)

Digital Music 2.0. Entorno legal: más allá de los DRM (V.CAST)

Digital Music 2.0. Legal enviroment: Beyond DRM (E.V)

Digital Music 2.0. On encaixa el músic? (V.O)

Digital Music 2.0. On encaixa el músic? (V.CAT)

Digital Music 2.0. ¿Dónde encaja el músico? (V.CAST)

Digital Music 2.0. Where does the musician fit? (E.V)

Digital Music 2.0. Noves formes per obtenir ingressos (V.O)

Digital Music 2.0. Noves formes per obtenir ingressos (V.CAT)

Digital Music 2.0. Nuevas formas para obtener ingresos (V.CAST)

Digital Music 2.0. New ways to get your reneuve (E.V)

Digital Music 2.0. Els mòbils poden salvar la indústria? (V.O)

Digital Music 2.0. Els mòbils poden salvar la indústria? (V.CAT)

Digital Music 2.0. ¿Pueden los móviles salvar la industria? (V.CAST)

Digital Music 2.0. Can mobile save the industry? (E.V)

Digital Music 2.0. Com interpretar anticipadament les tendències dels consumidors? (V.O)

Digital Music 2.0. Com interpretar anticipadament les tendències dels consumidors? (V.CAT)

Digital Music 2.0. Cómo interpretar anticipadamente las tendencias de los consumidores? (V.CAST)

Digital Music 2.0. Interpreting the consumer trends in advance (E.V)

Digital Music 2.0. Conclusions i taula rodona (V.O)

Digital Music 2.0. Conclusions i taula rodona (V.CAT)

DIGITAL MUSIC 2.0

JORNADA

Digital Music 2.0

30 mai 2007, 31 mai 2007 --:-----:--   auditori wintherthur

 

 

 

- 30 de maig -

 

8:30-9:00 h. – Inscripcions

 

9:00-9:30 h. – Presentació institucional de les jornades Digital Music 2.0

 

9:30-11:30 h. – El futur de la música digital és ara. La transformació del negoci de les empreses discogràfiques

 

Els consumidors, els artistes i la tecnologia estan donant forma al futur de la indústria musical,

gràcies a l’èxit fenomenal d’Internet i de la música digital. Però cadascun li vol donar una forma

diferent, mentre que la indústria sembla anar sempre un pas enrere. Aquesta conferència intentarà

trobar un punt comú més enllà dels problemes actuals, centrant-se en les necessitats que tenen tots

els implicats que viuen de la música.

Destacats:

- Els experts anuncien el final de la venda tradicional de discos físics.

- Internet confereix poders al paper dels consumidors i dels artistes, ja que permet centrarse

en els gustos musicals dels consumidors i en els gèneres preferits.

- El disc físic ja no genera els ingressos que solia generar. Els ingressos provindran de la

publicitat, la fama de la celebritat, els mitjans per distribuir la música, etc.

- Les empreses discogràfiques han d’atènyer tantes plataformes com sigui possible per tal

que el seu contingut pugui assolir la gamma més àmplia possible de consumidors: els

canals de distribució s’estan multiplicant.

- El poder del format digital amplia les possibilitats musicals.

- Poden coexistir serveis de P2P, descàrregues i subscripcions legals?

- El consumidor serà l’amo de la música?

 

Moderadors: Ramón Castán, director, Creative Associates; Isaac Monclús, director de

programació cultural, FNAC Barcelona.

 

Ponents: Richard Gottehrer, fundador i president, The Orchard; Shira Perlmutter, vice presidenta

executiva, Global Legal Policy, IFPI (International Federation of the Phonographic Industry); Shelley

Taylor, directora general, All Dig Down; Horst Weidenmüller, vice president d’Impala i de VUT,

membre de la junta de Merlin, i president de !K7 Records.

 

11:30-12:00 h. – Pausa cafè

 

12:00-14:00 h. – Media Convergence i noves tecnologies. Noves eines per a la

indústria musical

 

Una revisió a fons de la nova tecnologia que s’utilitza per vendre i promocionar la música a Internet:

els nous llocs, dispositius i canals de dades.

Convergència dels mitjans: envers una disponibilitat i compatibilitat de servei universal.

Noves indústries satèl·lit: des de les promocions fins la cerca i recomanació, des de l’autoria fins la

compressió de dades. Creades pels sectors musicals d’Internet, aquestes indústries satèl·lit s’han

d’entendre abans de poder-les utilitzar correctament.

Destacats:

- Una part important del desenvolupament de la indústria musical digital rau en l’alt grau de

penetració de la banda ampla, en l’expansió de la tecnologia 3G i en l’expansió de la

tecnologia WiFi.

- El futur pròxim del mercat digital rau en un dispositiu mòbil, multifunció i portàtil.

- La indústria de la música tendeix a reaccionar de forma extremadament lenta envers les

innovacions tecnològiques: cal evitar aquesta tendència.

 

Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.

 

Ponents: Conrado Castillo, director adjunt, Observatori de les Telecomunicacions i per a la

Societat de la Informació; Jordi Duran, director general de tecnologies, Platinum Blue Music

Intelligence; Claire Levy, responsable de desenvolupament de negoci, Last.fm; Javier Lorente,

gerent de desenvolupament d’aplicacions i portal, direcció general de tecnologia i serveis, Telefónica

España.

 

14:00-16:00 h. – Pausa Dinar

 

16:00-18:00 h. – Entorn legal: més enllà dels DRM. Gestió dels drets d’autor en el

Web 2.0

Debat sobre la necessitat de protecció tecnològica de la música enregistrada per generar ingressos

per als propietaris dels drets.

La reducció de la pirateria rau en l’educació i la dissuasió dels usuaris, la col·laboració dels

proveïdors d’Internet i dels governs.

Destacats:

- Malgrat els DRM, la pirateria segueix sent abundant i sembla que no es pot eliminar.

- Enfront els DRM, la indústria musical es divideix en dues posicions: uns mantenen que

és necessari protegir els drets d’autor, mentre que els altres defensen que els DRM

estan obstaculitzant les vendes digitals: la indústria musical hauria de crear nous models

de venda que obrin un accés a mercats inexplorats i que millorin la flexibilitat dels

formats

 

Moderador: Enric Enrich, advocat, Enrich Advocats i membre de la IAEL (Internacional Association

of Entertainment Lawyers).

 

Ponents: Charles Caldas, president, Merlin; Agustín González, advocat, Uría y Menéndez

Abogados; Carlos Lalinde, director general i cap del departament de drets d’autor, Clipper’s Music;

Madeline Milne, directora general, eMusic Europe; Shira Perlmutter, vice presidenta executiva,

Global Legal Policy, IFPI.

 

18:00-18:30 h. – Pausa cafè

 

18:30-20:00 h. – On encaixa el músic?

Pot realment el músic evitar la major part dels obstacles del sector? Quina diferència marca

Internet? El talent pot marcar la diferència?

El model de negoci clàssic predominant és encara l’única forma d’esdevenir un artista d’èxit?

Destacats:

- Internet permet a l’artista ser independent dels segells, ja que és per sí mateix un mitjà

de promoció i distribució.

 

Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.

 

Ponents confirmats: Richard Gottehrer, fundador i president, The Orchard; Alex Murray-Leslie,

música, Chicks On Speed; Miqui Puig, músic; Oriol Roca, manager, Fourni.

 

Pendent confirmació: Paloma Cordón, directora, Sinnamon Records; Borja Prieto, director de

continguts, MySpace Espanya.

 

20:00-0:00 h. – Còctel i festa Primavera Sound

 

 

 

- 31 de maig -

 

9:00-9:30 h. - Inscripcions

 

9:30-11:30 h. – Noves formes per obtenir ingressos. Plataformes múltiples i nous formats. La teoria de la Long Tail

 

Entendre el flux de diners a Internet i maximitzar-lo: control de les finances des d’una etiqueta i un

artista PoW. Com evitar el temut B2N.

Internet i la nova economia, o com els mercats locals i les seves lleis xoquen amb un servei mundial.

Noves fonts d’ingressos: serveis que admeten publicitat. Nous models de venda en Serveis de

Música Digital: el model de subscripció enfront del model de descàrrega

Destacats:

- La teoria de la Long Tail il·lustra l’oportunitat que ha creat Internet en relació amb la

distribució i les vendes: les indústries locals poden assolir una part del mercat global.

 

Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.

 

Ponents: Kevin Arnold, president, IODA; Charles Caldas, president, Merlin; Ben Drury, director

general, 7digital; Shelley Taylor, presidenta, All Dig Down.

 

11:30-12:00 h. – Pausa cafè

 

12:00-14:00 h. – Els mòbils poden salvar la indústria? La creixent importància dels telèfons mòbils a l’hora de comprar, emmagatzemar i escoltar música.

 

El telèfon mòbil serà només una moda passatgera pel que fa als serveis de música?

El jardins emmurallats de les telecomunicacions funcionen? Els mòbils són només un altre canal de

dades? Per què surt tan cara una cançó si es compra a través del mòbil?

La tecnologia mòbil és vulnerable a la pirateria?

El principal motiu de l’èxit dels productes per a mòbils és la personalització per als aficionats a la

música?

 

Moderador: Ramón Castán, director, Creative Associates.

 

Ponents: Jorge Juan Aguilar, cap de continguts musicals, Telefónica Móviles España; Carles

Campdelacreu, president, Acquamedia; Rudy de Waele, estratega en serveis de pròxima

generació per a webs i mòbils; Mario Fernández, IMI Mobile; Iván Vázquez, cap de producte de

serveis de personalització, Orange España.

 

14:00-16:00 h. – Pausa Dinar

 

16:00-18:00 h. – Com interpretar anticipadament les tendències dels consumidors.

Màrqueting i promoció en la música digital

 

Com està canviat la comercialització de la música? Centrar-se en l’impacte comercial digital en els

hàbits dels consumidors.

Serveis de Música Digital: Què demanen realment els consumidors a un SMD? Què estan disposats

a pagar? Els consumidors entenen les possibilitats d’Internet?

Xarxes socials: els llocs socials i d’establiment de contactes realment estan influenciant la indústria

musical? Són la millor forma per acostar la música al públic? Serveis de recomanació i creació de

gustos musicals: modelar les preferències dels consumidors.

El nou i important impacte comercial del vídeo: ressorgiment creatiu o ús promocional?

Destacats:

- El futur de la música està en mans del consumidor: el màrqueting digital i la distribució

són crucials.

 

Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.

 

Ponents confirmats: Kevin Arnold, president, IODA; Ben Drury, director general, 7digital; Claire

Levy, cap de desenvolupament de negoci, Last.fm; Madeline Milne, directora general, eMusic

Europe.

 

Pendent confirmació: Borja Prieto, director de continguts, MySpace Espanya.

 

18:00-18:30 h. – Pausa cafè

 

18:30-20:00 h. – Conclusions i taula rodona

 

Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.

Tots els ponents.

 

20:00 h. – Cloenda institucional

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?