MATERIALS DE L'ACTIVITAT
No hi ha cap document disponible en aquests moments.Digital Music 2.0. Presentació institucional (V.O)
Digital Music 2.0. Presentació institucional (V.CAT)
Digital Music 2.0. Presentación institucional (V.CAST)
Digital Music 2.0. Institutional presentation (E.V)
Digital Music 2.0. El futur de la música digital és ara (V.O)
Digital Music 2.0. El futur de la música digital és ara (V.CAT)
Digital Music 2.0. El futuro de la música digital es ahora (V.CAST)
Digital Music 2.0. The future of digital music is today (E.V)
Digital Music 2.0. Media Convergence i noves tecnologies (V.O)
Digital Music 2.0. Media Convergence i noves tecnologies (V.CAT)
Digital Music 2.0. Media Convergence y nuevas tecnologías (V.CAST)
Digital Music 2.0. Media Convergence and New Tecnhnologies (E.V)
Digital Music 2.0. Entorn legal: més enllà dels DRM (V.O)
Digital Music 2.0. Entorn legal: més enllà dels DRM (V.CAT)
Digital Music 2.0. Entorno legal: más allá de los DRM (V.CAST)
Digital Music 2.0. Legal enviroment: Beyond DRM (E.V)
Digital Music 2.0. On encaixa el músic? (V.O)
Digital Music 2.0. On encaixa el músic? (V.CAT)
Digital Music 2.0. ¿Dónde encaja el músico? (V.CAST)
Digital Music 2.0. Where does the musician fit? (E.V)
Digital Music 2.0. Noves formes per obtenir ingressos (V.O)
Digital Music 2.0. Noves formes per obtenir ingressos (V.CAT)
Digital Music 2.0. Nuevas formas para obtener ingresos (V.CAST)
Digital Music 2.0. New ways to get your reneuve (E.V)
Digital Music 2.0. Els mòbils poden salvar la indústria? (V.O)
Digital Music 2.0. Els mòbils poden salvar la indústria? (V.CAT)
Digital Music 2.0. ¿Pueden los móviles salvar la industria? (V.CAST)
Digital Music 2.0. Can mobile save the industry? (E.V)
Digital Music 2.0. Com interpretar anticipadament les tendències dels consumidors? (V.O)
Digital Music 2.0. Com interpretar anticipadament les tendències dels consumidors? (V.CAT)
Digital Music 2.0. Cómo interpretar anticipadamente las tendencias de los consumidores? (V.CAST)
Digital Music 2.0. Interpreting the consumer trends in advance (E.V)
Digital Music 2.0. Conclusions i taula rodona (V.O)
Digital Music 2.0. Conclusions i taula rodona (V.CAT)
- 30 de maig -
8:30-9:00 h. – Inscripcions
9:00-9:30 h. – Presentació institucional de les jornades Digital Music 2.0
9:30-11:30 h. – El futur de la música digital és ara. La transformació del negoci de les empreses discogràfiques
Els consumidors, els artistes i la tecnologia estan donant forma al futur de la indústria musical,
gràcies a l’èxit fenomenal d’Internet i de la música digital. Però cadascun li vol donar una forma
diferent, mentre que la indústria sembla anar sempre un pas enrere. Aquesta conferència intentarà
trobar un punt comú més enllà dels problemes actuals, centrant-se en les necessitats que tenen tots
els implicats que viuen de la música.
Destacats:
- Els experts anuncien el final de la venda tradicional de discos físics.
- Internet confereix poders al paper dels consumidors i dels artistes, ja que permet centrarse
en els gustos musicals dels consumidors i en els gèneres preferits.
- El disc físic ja no genera els ingressos que solia generar. Els ingressos provindran de la
publicitat, la fama de la celebritat, els mitjans per distribuir la música, etc.
- Les empreses discogràfiques han d’atènyer tantes plataformes com sigui possible per tal
que el seu contingut pugui assolir la gamma més àmplia possible de consumidors: els
canals de distribució s’estan multiplicant.
- El poder del format digital amplia les possibilitats musicals.
- Poden coexistir serveis de P2P, descàrregues i subscripcions legals?
- El consumidor serà l’amo de la música?
Moderadors: Ramón Castán, director, Creative Associates; Isaac Monclús, director de
programació cultural, FNAC Barcelona.
Ponents: Richard Gottehrer, fundador i president, The Orchard; Shira Perlmutter, vice presidenta
executiva, Global Legal Policy, IFPI (International Federation of the Phonographic Industry); Shelley
Taylor, directora general, All Dig Down; Horst Weidenmüller, vice president d’Impala i de VUT,
membre de la junta de Merlin, i president de !K7 Records.
11:30-12:00 h. – Pausa cafè
12:00-14:00 h. – Media Convergence i noves tecnologies. Noves eines per a la
indústria musical
Una revisió a fons de la nova tecnologia que s’utilitza per vendre i promocionar la música a Internet:
els nous llocs, dispositius i canals de dades.
Convergència dels mitjans: envers una disponibilitat i compatibilitat de servei universal.
Noves indústries satèl·lit: des de les promocions fins la cerca i recomanació, des de l’autoria fins la
compressió de dades. Creades pels sectors musicals d’Internet, aquestes indústries satèl·lit s’han
d’entendre abans de poder-les utilitzar correctament.
Destacats:
- Una part important del desenvolupament de la indústria musical digital rau en l’alt grau de
penetració de la banda ampla, en l’expansió de la tecnologia 3G i en l’expansió de la
tecnologia WiFi.
- El futur pròxim del mercat digital rau en un dispositiu mòbil, multifunció i portàtil.
- La indústria de la música tendeix a reaccionar de forma extremadament lenta envers les
innovacions tecnològiques: cal evitar aquesta tendència.
Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.
Ponents: Conrado Castillo, director adjunt, Observatori de les Telecomunicacions i per a la
Societat de la Informació; Jordi Duran, director general de tecnologies, Platinum Blue Music
Intelligence; Claire Levy, responsable de desenvolupament de negoci, Last.fm; Javier Lorente,
gerent de desenvolupament d’aplicacions i portal, direcció general de tecnologia i serveis, Telefónica
España.
14:00-16:00 h. – Pausa Dinar
16:00-18:00 h. – Entorn legal: més enllà dels DRM. Gestió dels drets d’autor en el
Web 2.0
Debat sobre la necessitat de protecció tecnològica de la música enregistrada per generar ingressos
per als propietaris dels drets.
La reducció de la pirateria rau en l’educació i la dissuasió dels usuaris, la col·laboració dels
proveïdors d’Internet i dels governs.
Destacats:
- Malgrat els DRM, la pirateria segueix sent abundant i sembla que no es pot eliminar.
- Enfront els DRM, la indústria musical es divideix en dues posicions: uns mantenen que
és necessari protegir els drets d’autor, mentre que els altres defensen que els DRM
estan obstaculitzant les vendes digitals: la indústria musical hauria de crear nous models
de venda que obrin un accés a mercats inexplorats i que millorin la flexibilitat dels
formats
Moderador: Enric Enrich, advocat, Enrich Advocats i membre de la IAEL (Internacional Association
of Entertainment Lawyers).
Ponents: Charles Caldas, president, Merlin; Agustín González, advocat, Uría y Menéndez
Abogados; Carlos Lalinde, director general i cap del departament de drets d’autor, Clipper’s Music;
Madeline Milne, directora general, eMusic Europe; Shira Perlmutter, vice presidenta executiva,
Global Legal Policy, IFPI.
18:00-18:30 h. – Pausa cafè
18:30-20:00 h. – On encaixa el músic?
Pot realment el músic evitar la major part dels obstacles del sector? Quina diferència marca
Internet? El talent pot marcar la diferència?
El model de negoci clàssic predominant és encara l’única forma d’esdevenir un artista d’èxit?
Destacats:
- Internet permet a l’artista ser independent dels segells, ja que és per sí mateix un mitjà
de promoció i distribució.
Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.
Ponents confirmats: Richard Gottehrer, fundador i president, The Orchard; Alex Murray-Leslie,
música, Chicks On Speed; Miqui Puig, músic; Oriol Roca, manager, Fourni.
Pendent confirmació: Paloma Cordón, directora, Sinnamon Records; Borja Prieto, director de
continguts, MySpace Espanya.
20:00-0:00 h. – Còctel i festa Primavera Sound
- 31 de maig -
9:00-9:30 h. - Inscripcions
9:30-11:30 h. – Noves formes per obtenir ingressos. Plataformes múltiples i nous formats. La teoria de la Long Tail
Entendre el flux de diners a Internet i maximitzar-lo: control de les finances des d’una etiqueta i un
artista PoW. Com evitar el temut B2N.
Internet i la nova economia, o com els mercats locals i les seves lleis xoquen amb un servei mundial.
Noves fonts d’ingressos: serveis que admeten publicitat. Nous models de venda en Serveis de
Música Digital: el model de subscripció enfront del model de descàrrega
Destacats:
- La teoria de la Long Tail il·lustra l’oportunitat que ha creat Internet en relació amb la
distribució i les vendes: les indústries locals poden assolir una part del mercat global.
Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.
Ponents: Kevin Arnold, president, IODA; Charles Caldas, president, Merlin; Ben Drury, director
general, 7digital; Shelley Taylor, presidenta, All Dig Down.
11:30-12:00 h. – Pausa cafè
12:00-14:00 h. – Els mòbils poden salvar la indústria? La creixent importància dels telèfons mòbils a l’hora de comprar, emmagatzemar i escoltar música.
El telèfon mòbil serà només una moda passatgera pel que fa als serveis de música?
El jardins emmurallats de les telecomunicacions funcionen? Els mòbils són només un altre canal de
dades? Per què surt tan cara una cançó si es compra a través del mòbil?
La tecnologia mòbil és vulnerable a la pirateria?
El principal motiu de l’èxit dels productes per a mòbils és la personalització per als aficionats a la
música?
Moderador: Ramón Castán, director, Creative Associates.
Ponents: Jorge Juan Aguilar, cap de continguts musicals, Telefónica Móviles España; Carles
Campdelacreu, president, Acquamedia; Rudy de Waele, estratega en serveis de pròxima
generació per a webs i mòbils; Mario Fernández, IMI Mobile; Iván Vázquez, cap de producte de
serveis de personalització, Orange España.
14:00-16:00 h. – Pausa Dinar
16:00-18:00 h. – Com interpretar anticipadament les tendències dels consumidors.
Màrqueting i promoció en la música digital
Com està canviat la comercialització de la música? Centrar-se en l’impacte comercial digital en els
hàbits dels consumidors.
Serveis de Música Digital: Què demanen realment els consumidors a un SMD? Què estan disposats
a pagar? Els consumidors entenen les possibilitats d’Internet?
Xarxes socials: els llocs socials i d’establiment de contactes realment estan influenciant la indústria
musical? Són la millor forma per acostar la música al públic? Serveis de recomanació i creació de
gustos musicals: modelar les preferències dels consumidors.
El nou i important impacte comercial del vídeo: ressorgiment creatiu o ús promocional?
Destacats:
- El futur de la música està en mans del consumidor: el màrqueting digital i la distribució
són crucials.
Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.
Ponents confirmats: Kevin Arnold, president, IODA; Ben Drury, director general, 7digital; Claire
Levy, cap de desenvolupament de negoci, Last.fm; Madeline Milne, directora general, eMusic
Europe.
Pendent confirmació: Borja Prieto, director de continguts, MySpace Espanya.
18:00-18:30 h. – Pausa cafè
18:30-20:00 h. – Conclusions i taula rodona
Moderador: Isaac Monclús, director de programació cultural, FNAC Barcelona.
Tots els ponents.
20:00 h. – Cloenda institucional