L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), mitjançant el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE), organitza un mòdul formatiu sobre com fer un pla de comunicació per a projectes i empreses culturals.
El mòdul consta, d'una banda, d'una sessió general en línia, oberta a tothom, sobre què és i com fer un pla de comunicació des d’un marc teòric general; de l'altra, d'un taller pràctic presencial (octubre d'enguany) per a deu projectes culturals seleccionats prèviament, els quals rebran un acompanyament de proximitat per crear i desenvolupar un pla de comunicació.
Sessió general. El pla de comunicació: com ha de ser i per a què serveix (5/06/2024)
Per què és important tenir un pla de comunicació i quins beneficis pot aportar al meu, o al nostre, projecte cultural? Tenim a l'abast una infinitat de recursos comunicatius que ens poden ajudar a tenir un gran altaveu. Però per fer-ho bé, cal estratègia i planificació. Aquestes són les bases per crear el pla de comunicació. Aquest document ha d’esdevenir el full de ruta que cal seguir per encarar les accions de comunicació en línia amb els objectius de la nostra organització. La comunicació ha d’estar al servei dels objectius del projecte i, per tant, cal tenir clar quina és la nostra essència, a qui ens adrecem i on volem arribar. En aquesta sessió detallarem què ha de contenir el nostre pla de comunicació i com l’hem de fer per tal que ens sigui útil per assolir els objectius del nostre projecte cultural.
Els objectius de la sessió són els següents:
Sessió adreçada a professionals del sector cultural i creatiu que gestionin la comunicació d’un projecte/empresa.
Programa
Sílvia Llombart i Monner Twitter @sllombart / @LasembraC Instagram: @silviallombart / @lasembra Periodista i formadora. És consultora en comunicació i docent en universitats, col·legis professionals, empreses i institucions. També és sòcia fundadora de la cooperativa La Sembra - agència de comunicació social.
|
Taller presencial: Crea el teu pla de comunicació amb assessorament. Programa d’acompanyament grupal (9, 16, 23 i 30 d’octubre de 2024, Arts Santa Mònica)
Durant quatre jornades acompanyarem un grup de projectes culturals en la creació del seu pla de comunicació. Al taller es desenvoluparan els continguts i línies estratègiques d’aquest document, que ha de ser el seu full de ruta per assolir, gràcies a la comunicació, els seus objectius.
Un cop es faci la sessió general el 5 de juny, s'obrirà la convocatòria per seleccionar els deu projectes participants, tenint en compte el potencial de l’entitat promotora i la seva implicació en l’elaboració d’aquest pla.