TALLER
Estratègies de màrqueting i comunicació
12 jul 2011, 14 jul 2011
10:00-14:00
IEC - Institut d'Estudis Catalans
OBJECTIUS
Aportar els principis bàsics del màrqueting i la comunicació comercial, aplicats al món de la indústria cultural i proporcionar les eines bàsiques per desenvolupar plans de màrqueting i comunicació en aquest àmbit.
Sessió adreçada a les empreses i entitats de tots els sectors culturals, especialment als professionals responsables de les àrees de màrqueting i comunicació.
FORMAT DE LES SESSIONS
Sessions participatives de 4 hores, on juntament amb els fonaments teòrics es debatran exemples del món cultural i es plantejaran casos pràctics que caldrà resoldre per part dels participants.
PONENTS
German Ramon-Cortés. Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses, és president de la companyia de comunicació Paradigma FCM dedicada a l’assessoria i creació de comunicació comercial.
Ferran Ramon-Cortés. Llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses i professor de comunicació és consultor de la companyia de comunicació Paradigma FCM.

Dia 1
Principis de màrqueting. En aquesta sessió s’exposaran els conceptes bàsics del màrqueting, i els elements del màrqueting mix, amb exemples del món cultural.
1. Definicions
2. Estructura del pla de màrqueting
3. Marc estratègic del pla:
· Definició de mercat i segmentació
· Posicionament
4. Elements de màrqueting mix:
· Estratègies de producte
· Estratègies de preu
· Polítiques de distribució
5. Investigació de mercats
Dia 2
Comunicació comercial. La sessió explora les diferents disciplines de la comunicació i planteja quines estratègies de mitjans és convenient utilitzar en cada cas.
1. Marc estratègic de la comunicació comercial
2. Disciplines de la comunicació
· Publicitat clàssica
· Altres disciplines on-line i off-line
3. Estratègies de mitjans
· Tv
· Premsa i revistes
· Exterior
· Internet
· Relacions públiques
· Materials impresos