L’objectiu d’aquesta sessió és familiaritzar els assistents amb els conceptes econòmics i financers de gestió i aplicació dels costos empresarials i de nous projectes, que afecten la seva activitat, tant si es tracta d'una societat com d'un autònom.
Metodologia
La formació és eminentment pràctica, dinàmica, participativa i d'aplicació immediata al lloc de treball.
El diàleg, la interacció, la participació activa, la recuperació de l'experiència com a font de coneixement, la reflexió dels participants i la recerca en l'aplicació dels coneixements adquirits, són elements rellevants per a la formació.
Programa
• Què són els costos?
• El concepte de costos, quina utilitat tenen i per a què serveixen.
• Diferència entre costos i compte, resultats, balanç i tresoreria.
• Tipus de costos disponibles: fixos, variables, semifixos, directes, indirectes, entre d’altres.
• Sistemes de càlcul: cost directe (direct cost), cost complet (full cost) i costos per activitats (ABC).
• Què és el punt mort o llindar de rendibilitat?
• Tipus de marges: marge brut, marge de contribució, marge sobre la venda i marge sobre el cost.
• Assignació de costos fixos i indirectes als projectes.
• Aplicació i seguiment de costos als projectes.
• Exercicis i casos empresarials.
Formador
Salvi Hernández Barjola. Soci director de Sigma Consulting – Arekia, postgraduat en direcció de tecnologies per UB, MBA per EAE-UPC, Creació d’empreses per ESADE, Programa de direcció general (PDG) per IESE. Expert en assessoria i consultoria empresarials en l'àrea financera, en gestió de persones, en sistemes d’informació i transformació digital, en gestió de projectes i processos. Docent i conferenciant en diverses universitats, escoles de negocis i empreses. |