Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Iniciació a la comunicació cultural (nivell bàsic)

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Material sessió

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Iniciació a la comunicació cultural V.O

Iniciació a la comunicació cultural V.O

Iniciació a la comunicació cultural V.O

MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

SEMINARIS

Iniciació a la comunicació cultural (nivell bàsic)

18 feb 2013 09:30-14:00   Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica

L'SDE proposa un recorregut de 3 sessions de formació en comunicació cultural destinades a professionals que s'inicien en aquest àmbit i a professionals que amb un nivell mitjà-alt d'expertesa volen explorar altres estratègies comunicatives.

 

1. Iniciació a la comunicació cultural (bàsic). 18 de febrer de 2013

2. Gestió de públics. Comunicació i comunitat (expert). 8 de juliol de 2013

3. Noves tendències en comunicació cultural (expert). 6 de novembre de 2013

 

Tradicionalment els mitjans de comunicació han estat cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística. Les relacions entre els professionals de la comunicació i de l'àmbit cultural han estat molt estretes. Això ha facilitat la interconnexió entre els professionals de la comunicació cultural que treballen des d'entitats, empreses, associacions, etc., i els periodistes que des dels mitjans han traslladat la seva visió a la societat. Actualment les coses estan canviant i les redaccions s'han vist immerses en grans reestructuracions. Tot plegat fa que sigui necessari conèixer què està passant als mitjans.

 

Sessió adreçada a gestors i gestores d'empreses i/o responsables de comunicació de l'àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats a conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural amb un nivell d’expertesa bàsic.

 

PROGRAMA

 

09:15 h -09:30 h. Inscripcions

 

09:30 h -10:45 h. Les bases de la comunicació, a càrrec de Cristina Salvador

  • Què és el posicionament? Coneixem el nostre fet diferencial?
  • Definir els missatges clau
  • Definir quin és el públic objectiu. A qui ens adrecem? Com ho fem?
  • Com hem de dissenyar la imatge de marca a partir d'un posicionament
  • Escollir i preparar els portaveus: qui són els emissors del missatge?
  • Quins materials informatius, gràfics, audiovisuals i TIC necessitem?

 

10:15 h - 10:45 h.  Exercici pràctic 1. Pla de comunicació

 

10:45 h - 11:15 h. Els públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador

  • Com són els públics de la cultura?
  • Estil de vida vs. consum cultural
  • Com segmentem una campanya de comunicació en funció del públic?

 

11:15 h - 11:30 h. Exercici pràctic 2. La segmentació de públics

 

11:30 h - 12:00 h. Pausa

 

12:00 h - 12:40 h. El pla de relacions amb mitjans, a càrrec de Cristina Salvador

 

1. Conèixer els mitjans:

  • - Com són els mitjans de comunicació?
  • - Què és notícia i què no ho és?
  • - Com s'ha de treballar el missatge perquè sigui noticiable?
  • - Les rutines periodístiques: com funcionen les redaccions?

 

2. Els canvis dels mitjans en els últims dos anys:

  • - El pas a redaccions multimèdia

 

3. La comunicació a la carta

  • - Val la mateixa nota de premsa per a tots els mitjans i suports?
  • - Ha mort la crítica? I el periodisme especialitzat?
  • - I les rodes de premsa, tenen sentit encara?
  • - El decàleg de la bona comunicació

 

12:40 h - 13:10 h. Exercici pràctic 3. Innovació en la comunicació

 

13:10 h - 14:10 h. Taula de debat amb representants dels mitjans

 

  • Maria Josep Gómez,  editora de Time Out Barcelona
  • Ignacio Orovio Monreal, cap de la seccíó de cultura de La Vanguardia
  • Laura Serra,  cap de cultura del diari ARA
  • Jordi Bordes, secció de cultura El Punt-Avui


- Com necessita el periodista rebre la informació cultural?
- Què és notícia en l'àmbit de la cultura?
- Les noves tecnologies en la comunicació cultural, redaccions multimèdia
- Quin és el futur de la comunicació cultural?

 

PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 18 anys d'experincia en comunicació corporativa, màrqueting cultural, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre temàtiques d'actualitat de comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Directora d'aPortada, consultora de comunicació estratègica i gestió d'esdeveniments.

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?