Tradicionalment els mitjans de comunicació han estat cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística. Les relacions entre els professionals de la comunicació i de l'àmbit cultural han estat molt estretes. Això ha facilitat la interconnexió entre els professionals de la comunicació cultural que treballen des d'entitats, empreses, associacions, etc., i els periodistes que des dels mitjans han traslladat la seva visió a la societat. Actualment les coses estan canviant i les redaccions s'han vist immerses en grans reestructuracions. Tot plegat fa que sigui necessari conèixer què està passant als mitjans.
Sessió adreçada a gestors i gestores d'empreses i/o responsables de comunicació de l'àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats a conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural amb unnivell d’expertesa bàsic.
09.45 h. Inscripcions
10.00h - 10.45 h. Les bases de la comunicació, a càrrec de Cristina Salvador.
10.45 h - 11.00 h. Exercici pràctic 1. La idea creativa
11.00 h - 11.40 h. Els públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador.
11.40 h - 12.00 h. Pausa
12.00 h - 12.40 h. El pla de relacions amb mitjans, a càrrec de Cristina Salvador
1. Conèixer els mitjans.
2. Els canvis dels mitjans en els últims dos anys.
3. La comunicació a la carta.
12.40 h - 13.00 h. Exercici pràctic 2. El pla de comunicació
13.00 h - 14.00 h. Taula de debat amb representants dels mitjans
-Com necessita el periodista rebre la informació cultural?
-Què és notícia en l'àmbit de la cultura?
-Les noves tecnologies en la comunicació, redaccions multimèdia
-Quin és el futur de la comunicació cultural?
PONENT
Cristina Salvador Branera. Llicenciada en periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en relacions internacionals al CIDOB. Té 20 anys d'experiència en comunicació i màrqueting cultural, comunicació corporativa, responsabilitat social, comunicació interna i de crisi. És conferenciant habitual sobre comunicació i professora convidada a diversos màsters i postgraus. Fundadora d'aPortada l’any 2000, consultora de comunicació estratègica i gestió d'esdeveniments. Vicepresidenta del Cercle de Cultura i de l’Associació de Comunicació interna.