MATERIALS DE L'ACTIVITAT
No hi ha cap document disponible en aquests moments.La Direcció General d’Innovació i Cultura Digital, en col·laboració amb el Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) organitza aquesta sessió on analitzarem les tendències de fons amb casos i exemples que mostren cap a on va el futur de les narratives interactives i de la intel·ligència artificial aplicada als processos i productes culturals. Des de la realitat estesa i la computació espacial als nous reptes de la generació automatitzada de text, veu, música, imatges i vídeo.
La creació digital afronta una allau de transformacions impulsades per les tecnologies immersives i la intel·ligència artificial (IA). Tenim la sensació de viure una etapa de canvi radical que afectarà les feines, les produccions, els negocis, la relació amb els públics o la mateixa creativitat.
Però, quines d’aquestes transformacions són realment rellevants? Quines poden ajudar les creadors. Quines poden acabar devaluant el treball artístic i creatiu?
Analitzarem les tendències de fons amb casos i exemples que mostren cap a on va el futur de les narratives interactives i de la intel·ligència artificial aplicada als processos i productes culturals: des de la realitat estesa i la computació espacial fins als nous reptes de la generació automatitzada de text, veu, música, imatge i vídeo.
Objectius
Programa
10.00- 11.00 h
|
Tendències de les narratives interactives, a càrrec d'Eva Domínguez
|
11.00 -12.00 h
|
Tendències de la IA aplicada a la creativitat digital, a càrrec de Joan Rosés
|
Ponents
|
Eva Domínguez Directora creativa de projectes narratius digitals i immersius. Periodista (UAB), Màster en Interactive Telecommunications (NYU) i doctora en Comunicació (URL), a la seva carrera ha combinat l'experiència professional amb la investigació de les noves maneres de narrar digitals, que va culminar amb la primera tesi doctoral sobre periodisme immersiu. A més de treballar en la posada en marxa de projectes interactius per a empreses, també va fundar una startup. El seu projecte principal era NUSHU, un servei per a nens amb realitat augmentada que va obtenir el reconeixement a la innovació de Google. Actualment dirigeix l’estudi creatiu Immersive Creatures.
|
Joan Rosés Periodista (UAB). Ha desenvolupat la major part de la seva carrera professional en l'àmbit audiovisual com a cap de producció d’informatius de TV3, director del centre de recerca i innovació de la CCMA o fundador i gerent del Clúster Audiovisual de Catalunya. És autor dels informes “L’Audiovisual Augmentat” (2023) i “AI Behind the Screen” (2024). Actualment edita l’Observatori Switch sobre tendències tecnològiques en l’audiovisual i és també l’editor de Collateral Bits, publicació digital que analitza els impactes de la tecnologia en la societat.
|
Aquesta activitat forma part de la programació de La Foneria, el futur Centre de Cultura Digital de la Generalitat de Catalunya. Mentre durin l’obres d’adequació de l’equipament, ubicat a l’antiga Foneria de Canons de La Rambla de Barcelona, el Departament de Cultura realitza actuacions i programes sobre els àmbits d’actuació clau del futur centre: l’exhibició la investigació, la incubació i el desenvolupament de projectes de cultura digital.