JORNADA
Internacionalitzar-se, una aposta de futur
17 nov 2011
09:15-19:00
Esci
El Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i Catalan Arts de l’Institut Català de les indústries Culturals (ICIC) proposen una actualització del concepte internacionalitzar-se amb l’aportació de noves eines per garantir-ne l’objectiu, i també una reflexió sobre un dels mercats emergents amb més ressò, Brasil, que caldrà tenir en consideració a l’hora de plantejar les polítiques de creixement de les empreses culturals i dels seus serveis i/o productes.
Amb la finalitat de presentar quin és el panorama general del fet de la internacionalització però també amb la voluntat de treballar els continguts des de la perspectiva de l’experiència i la reflexió compartida, la jornada s’estructurarà en tres línies ben definides.
-
Dues sessions (matí i tarda) en què es tractaran temàtiques d’interès general.
-
Tallers de treball (speaker’s corner) en què es tractaran temàtiques complementàries de les sessions plenàries, en format de continguts sintètics i participatius.
-
Mitjançant sis taules de consultoria simultània, els directors de les oficines de l’ICIC als diferents països i els tècnics de Barcelona oferiran el seu assessorament a projectes concrets d’internacionalització.
HORARI I ESPAI
SESSIÓ FORMATIVA
Dijous 17 de novembre de 2011, de 9:15 h a 19:00 h
Escola Superior de Comerç Internacional (ESCI) UPF. Aula Soler i Palau. Passeig Pujades, núm.1 de Barcelona
SESSIÓ DE CONSULTORIA
Divendres 18 de novembre de 2011, de les 10:00 h a 18:00 h
c. Mestre Nicolau núm. 23 de Barcelona
Aquest dia s'establirà una agenda d'entrevistes amb els tècnics de Barcelona i els/les directors/es de les oficines internacionals de l'ICIC a Berlín, Brussel·les, Londres, Milà i París. Si vols concretar una cita, caldrà que ho indiquis en el formulari d'inscripció a les jornades.

PROGRAMA DIJOUS DIA 17
9:15 h – 9:30 h. Obertura de la sessió a càrrec del Sr. Fèlix Riera, director de l’Institut Català de les Indústries Culturals
9:30 h – 11:30 h. Sessió plenària. Com preparar un pla d'internacionalització, a càrrec del Sr. Jordi Mundet, soci fundador de la consultora Coforma
-
Què és un pla d'internacionalització?
-
Per què cal planificar?
-
Estructura i continguts d'un pla d'internacionalització
-
Anàlisi del país. Quines oportunitats tenim?
-
Anàlisi de les capacitats. Determinar les capacitats i les limitacions pròpies
11:40 h–14:15 h. Tallers (en el formulari d'inscripció hauràs de seleccionar a quins tallers vols participar i ens quines franges horàries)
20 places disponibles per rigorós ordre d'inscripció. Una sola persona per empresa o entitat
l'SDE es reserva el dret de redistribuir les sol·licituds de les franges horàries dels tallers en funció de la demanda
-
Taller 1. (11:40 h–12:20 h / 12:40 h–13:20 h / 13:30 h–14:15 h)
How to present a cultural business in one minute (or less) a càrrec de la Sra. Núria Bagés, consultora senior a Synergy Network
-
Taller 2. (11:40 h–12:20 h / 12:40 h–13:20 h / 13:30 h–14:15 h)
Estic preparat per internacionalitzar-me?, a càrrec de la Sra. Laura Espiau, tècnica d'internacionalizació empresarial a Barcelona Activa
-
Taller 3. (11:40 h–12:20 h / 12:40 h–13:20 h / 13:30 h–14:15 h)
Com aprofitar el networking, a càrrec de la Sra. Rosaura Alastruey, directora de la consultora ProyectosTIC
-
Taller 4. (11:40 h–12:20 h / 12:40 h–13:20 h / 13:30 h–14:15 h)
La negociació internacional, a càrrec del Sra. Jordi Mundet, soci fundador de la consultora Coforma
14:15 h –16:00 h. Pausa dinar (lliure)
16:00 h – 19:00 h. Sessió plenària. Oportunitats per a les empreses catalanes a Brasil: aliances estratègiques per a la creació de valor, a càrrec del Sr. Joxean Fernández, advocat i economista ha col·laborat en projectes de suport a les indústries culturals i creatives d'Argentina, Brasil, Paraguai i Uruguai.
-
Brasil, mercat emergent o emergit.
-
Reptes i oportunitats de les empreses culturals a Brasil.
-
Posicionament de Catalunya i les empreses catalanes a Brasil.
-
Claus d'èxit:
-
Capacitat per "entendre" el país, el sector, el negoci.
-
Capacitat d'adaptació.
-
Definició del model de negoci.
-
Desenvolupament de mercats versus construcció de mercats.
-
Identificació d'un soci estratègic.
-
Temps i recusos.
-
Pla d'acció.