MATERIALS DE L'ACTIVITAT
Presentació Montse PeñarroyaJORNADES DE FORMACIÓ PER ALS PROGRAMADORS LOCALS. Estratègies de gestió en la programació
JORNADES DE FORMACIÓ PER ALS PROGRAMADORS LOCALS. Estratègies de gestió en la programació
JORNADES DE FORMACIÓ PER ALS PROGRAMADORS LOCALS. Estratègies de gestió en la programació
JORNADES DE FORMACIÓ PER ALS PROGRAMADORS LOCALS. Estratègies de gestió en la programació
JORNADES DE FORMACIÓ PER ALS PROGRAMADORS LOCALS. Estratègies de gestió en la programació (Part2)
JORNADES DE FORMACIÓ PER ALS PROGRAMADORS LOCALS. Estratègies de gestió en la programació (Part1)
OBJECTIU
Aprofundir en la gestió de la comunicació, fent especial èmfasi en les estratègies de comunicació cultural que ofereixen recursos i tècniques per fer més efectiva la comunicació amb els usuaris i el públic.
La finalitat d’aquesta jornada és aconseguir una gestió més eficient dels espais escènics i musicals públics, que encaixi amb la dinàmica municipal i amb les necessitats del públic final al qual s’adrecen
SESSIÓ ADREÇADAals programadors locals dels espais musicals i escènics públics.
09.45 - 10.00 h. |
REGISTRE D'INSCRIPCIONS |
10.00 - 14.00 h.
|
ESTRATÈGIES DE COMUNICACIÓ DINS L’ÒRBITA DIGITAL. ELS PROCESSOS BÀSICS DE MÀRQUETING DIGITAL., a càrrec Montserrat Peñarroya, directora de l'Institut d'Investigació 3iSIC, institut internacional per a la investigació de la Societat de la Informació i el Coneixement. |
|
Ha estat sòcia fundadora i directora general de l'empresa Comercio Digital, S.A. que pertany al Grup Intercom (creadors d'Infojobs, Softonic, eMagister, etc.). També ha estat CEO de Noticias.com i sòcia fundadora de diverses empreses relacionades amb Internet. És professora de Marketing Digital i d'eBusiness en Màsters i Postgraus de diverses universitats: UAB (Escola de Postgrau i Escola Universitària de Turisme i Hosteleria), UPF - ESCI, Universitat de Barcelona i també imparteix classes a la Universitat Politècnica de València, la Universitat de Girona, La Salle, La Cambra de Comerç de Barcelona ACC1Ó, ICEC - SDE i l'Agència Catalana de Turisme, entre altres. |
|
Internet està en plena transformació. Les xarxes socials, com Facebook, comencen a patir l'abandonament dels seus usuaris, mentre que altres eines estan guanyant la cursa de l'audiència. En aquesta sessió veurem com la web s'està transformat de la 2.0 a la 3.0, com estan evolucionant les tècniques bàsiques del màrqueting digital com el SEO, l'email màrqueting, la publicitat i els mitjans socials. Veurem també casos concrets de promoció d'esdeveniments a través d'eines com WhatsApp.
|
16.00 - 18.00 h.
|
CONNECTAR AMB LES COMUNITATS: BASE DE L’ESTRATÈGIA DE COMUNICACIÓ DELS EQUIPAMENTS PÚBLICS, a càrrec de Pepe Zapata, soci i consultor a Teknecultura, especialista en màrqueting i comunicació par a projectes culturals. |
|
Des del 2009 ha estat director de màrqueting i comunicació del Mercat de les Flors. Anteriorment ha desenvolupat funcions com a coordinador del centre de recerca en alimentació i gastronomia Fundació Alícia –liderat pel xef Ferran Adrià–, com a gestor cultural a la Universitat Pompeu Fabra, i com a tècnic comercial a l'Ajuntament del Prat de Llobregat. Ha estat secretari de l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya. És conferenciant i docent habitual en diversos programes de màster i postgrau vinculats a la gestió cultural i a la gestió i administració d’empreses. Filòleg de formació, és màster en Gestió Cultural i MBA, postgrau en Community Manager i Social Media. Sempre ha estat vinculat a les arts escèniques, com a actor professional, productor i traductor.
|
|
La comunicació té un paper estratègic en tota organització cultural, amb l'objectiu d'alinear la seva visió estratègica amb tots els elements de màrqueting, imatge i difusió, gestió de públics... necessaris per comunicar. La complexitat de la gestió de la comunicació esdevé encara més evident si tenim en compte que el paradigma comunicatiu ha canviat radicalment des del moment en què hem passat de la comunicació unidireccional a la conversa global en què estem immersos amb els nous canals de comunicació digital i les xarxes socials. Al llarg del taller prestarem una atenció especial a la gestió de públics i de comunitats, els interlocutors principals de tot procés comunicatiu, i analitzarem estratègies i tàctiques de creació de nous públics i de fidelització dels existents, a partir de tècniques d'anàlisi i de segmentació.
|