Proposta de formació que se centra en el procés d’identificació de l’impacte social de les empreses culturals com una oportunitat de comunicació, de captació de finançament i de generació d'aliances. L’enfocament d’impacte social ajuda a estructurar els projectes, focalitzar l’estratègia i incorporar la mirada dels diferents grups d’interès..
A partir del mètode learning by doing la formació es plateja en dues fases:
*Tot i que no és obligatori assistir als tres tallers, es recomana realitzar tot l'itinerari per tal de fer el seguiment dels diferents estadis del propi projecte.
Sessió adreçada a tècnics/ques i gestors/res culturals, emprenedors/res culturals que tenen com a tasca la formulació i desenvolupament de projectes culturals que volen aprendre com orientat el projecte per generar un impacte en la societat, i que també volen incloure l’impacte dels seus projectes en les seves memòries d’activitat, convocatòries de subvencions o recerca de finançadors.
|
15 de març 11 d'abril 25 d'abril 9 de maig |
L’impacte en el marc de l’activitat cultural Identificació del repte i l'impacte Marc del projecte Les activitats. Els grups d'interès i la participació |
Les activitats. Els grups d'interès i la participació |
Capacitat d’identificar l’impacte per empaquetar tot l’ecosistema del projecte, generant aliances de valor i transformadores del territori. La mirada de les dades en un món on el que no es registra no existeix. Una aproximació des de la simplicitat.
(Cal que porteu l'ordinador portàtil personal)
Programa
• Identificació d’indicadors d’activitat i d’impacte
• Taulell de control d’indicadors
• Variables, instruments de mesura
• Definició del mapa d’impacte
• Matriu d’impacte
• Instruments de mesura
• Planificació i preparació de la recollida de dades
Formadora
Isa Custodio (Barcelona, 1971) és psicòloga i especialista en Impacte Social i Teoria del Canvi. Ha cursat també el Postgrau Lideratge i Innovació Social a ESADE Business School. Porta més de 20 anys acompanyant entitats i organitzacions en la identificació de l’impacte dels seus projectes, i ajudant a les empreses i entitats a identificar indicadors i quadres de comandament per a la gestió dels objectius, especialment en el sector cultural i social. També acompanya a les organitzacions a posar la mirada d’impacte a l’eix estratègic i a desenvolupar processos, activitat i projectes orientades a la visió i missió de l’entitat. Col·labora habitualment amb la Fundació Catalunya Cultura, així com amb nombroses iniciatives culturals, socials, educatives d’arreu de l’estat espanyol. |