Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Pla estratègic participatiu

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap video disponible en aquests moments.
GESTIÓ EMPRESARIAL

TALLER

Pla estratègic participatiu

7 feb 2011 -   IEC - Institut d'Estudis Catalans | Sala Puig i Cadafalch

 
Sessions participatives de quatre hores de durada on, juntament amb els fonaments teòrics i a partir de 20 empreses diferents, es debatran exemples de l'entorn cultural i es plantejaran casos pràctics que els participants hauran de resoldre.


OBJECTIUS
 

• Explicar què és un Pla estratègic participatiu, per a què serveix, com s’elabora i com s'implanta en qualsevol empresa o entitat, independentment del sector a què pertany, de la dimensió, de si es tracta d’una empresa de nova creació o si ja té una llarga trajectòria professional, en entorns d’expansió o de crisi econòmica.
• Proporcionar als assistents la metodologia bàsica i les eines per a la confecció del Pla estratègic de la seva empresa, analitzant exemples reals i participant de forma activa en les sessions de treball.

• Que els participants confeccionin, presentin i debatin el seu propi Pla estratègic en una versió reduïda.
 
PÚBLIC A QUI S'ADREÇA


Es recomana que la persona participant sigui el màxim executiu de la companyia o de l'empresa o bé un membre destacat de l'equip directiu.

 

Important: les empreses participants s'han de comprometre a enviar, uns dies abans de la sessió, una presentació actualitzada de la seva empresa i l'adreça web perquè els ponents puguin preparar els casos pràctics.


 
PONENTS

 
Carles Coloma. Soci i director de Search & Drive, Management Consultants. Llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials (UAB) i màster en Direcció i Administració d'Empreses (IESE). Ha estat director general en empreses de diferents sectors i mides.
 
Andrea Varga. Consultora associada de Search & Drive, Management Consultants. Llicenciada en Ciències Econòmiques i Finances (Bucarest, Romania) i màster en Direcció i Administració d'Empreses (IESE). Ha ocupat diversos llocs de responsabilitat en companyies del sector financer.



Dia 1.

• Què és un Pla estratègic. Què no és un Pla estratègic
• Quan es fa servir el Pla estratègic
• En què es diferencia el Pla estratègic participatiu de la resta de modalitats
• Esquema bàsic dels continguts del Pla estratègic
• Anàlisi de mercat - competència
• Anàlisi DAFO
• Posicionament actual i posició on es vol ser en el futur
• La missió, la visió i els valors
• Definició dels objectius amb una previsió de tres o cinc anys vista
• Definició de les polítiques necessàries per assolir els objectius que ens proposem, a tres o cinc anys vista

Dia 2.

• Continuació en la definició de les polítiques
• Estructura organitzativa necessària per assolir els objectius fixats
• Previsió de comptes de resultats amb una previsió de tres o cinc anys vista
• Necessitats d'inversió i finançament
• Exemples pràctics de Pla estratègic
• Pràctiques de com realitzar algunes fases del Pla estratègic
• Com s'implementa el Pla estratègic
• Els principals errors sorgits de confeccionar i implementar el Pla estratègic
• El Pla estratègic com a eina de gestió sostenible

 

Nota: Al final del dia 2 es seleccionaran de forma voluntària entre tots els participants, un màxim de 10 empreses que podran preparar el seu propi Pla estratègic en una versió reduïda. Les empreses seleccionades disposaran d’un assessorament individual via correu electrònic per part dels ponents per resoldre tots els dubtes i preguntes que tinguin en la confecció del seu Pla estratègic en versió reduïda.
 
Dia 3.

Cadascuna de les 10 empreses seleccionades exposaran, en un màxim de 10 minuts, a la resta dels participants el seu Pla estratègic simulant una reunió del seu Consell d’Administració o similar. Un cop realitzada cada exposició, tant la resta dels assistents com els ponents del taller, debatran el pla estratègic presentat, tant des del punt de vista de la metodologia aplicada com de la viabilitat inicial del mateix, tot aportant els seus suggeriments a cadascuna de les empreses participants.
Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?