Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > Ser notícia casualitat o estratègia? (Barcelona)

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

No hi ha cap document disponible en aquests moments.

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Ser notícia és casualitat o estratègia?

MÀRQUETING I COMUNICACIÓ

SEMINARIS

Ser notícia casualitat o estratègia? (Barcelona)

24 nov 2010 -   UPF - Campus de la Comunicació-Poblenou | Auditori

 

L'SDE, en col·laboració amb els Serveis Territorials de Cultura i Mitjans de Comunicació, organitza la tercera edició del seminari de comunicació i mitjans de comunicació amb l'interès clar d'apropar aquests continguts a les empreses i entitats culturals que operen al territori.


OBJECTIUS

 

Tradicionalment, els mitjans de comunicació han estat cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística. Les relacions entre els professionals de la comunicació i de l'àmbit cultural han estat molt estretes. Això ha facilitat la interconnexió entre els professionals de la comunicació cultural que treballen des d'entitats, empreses, associacions, etc. i els periodistes que des dels mitjans han traslladat la seva visió a la societat. Actualment les coses estan canviant i les redaccions s'han vist immerses en grans reestructuracions. Tot plegat fa que sigui necessari conèixer què està passant als mitjans. Com volen que ens hi adrecem? Quins són els aspectes imprescindibles per a una bona estratègia de comunicació? I per a la creació de la nostra marca?

 

Sessió adreçada a gestors/es d'empreses i/o responsables de comunicació de l'àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats en conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural.


PROGRAMA

09:15 h. Inscripcions

09:30 h. Les bases de la comunicació, a càrrec de Cristina Salvador, directora d'A Portada

1. Què és el posicionament? Coneixem el nostre fet diferencial?
2. Definir els missatges clau
3. Definir quin és el públic objectiu. A qui ens adrecem? Com ho fem?
4. Com dissenyar la imatge de marca a partir d'un posicionament
5. Escollir i preparar els portaveus: qui són els emissors del missatge?
6. Quins materials informatius, gràfics, audiovisuals i TIC necessitem?


10:15 h.  Exercici pràctic 1 - Pla de comunicació

10:30 h. Els públics de la cultura, a càrrec de Cristina Salvador

1. Com són els públics de la cultura?
2. Estil de vida vs. consum cultural
3. Com segmentem una campanya de comunicació en funció del públic?



11:00 h. Exercici pràctic 2 - La segmentació de públics

11:15. Pausa cafè

11:45. El pla de relacions amb mitjans, a càrrec de Cristina Salvador

Conèixer els mitjans:
- Com són els mitjans de comunicació?
- Què és notícia i què no ho és?
- Com s'ha de treballar el missatge perquè sigui noticiable?
- Les rutines periodístiques: com funcionen les redaccions?

Els canvis dels mitjans en els últims dos anys:
- El pas a redaccions multimèdia

La comunicació a la carta
- Val la mateixa nota de premsa per a tots els mitjans i suports?
- Ha mort la crítica? I el periodisme especialitzat?
- I les rodes de premsa, tenen sentit encara?
- El decàleg de la bona comunicació


12:15 h. Exercici pràctic 3 - Innovació en la comunicació

12:45 h. El Baròmetre de la comunicació i la cultura, a càrrec de Marc Alemany, director de Comunicació de FUNDACC

El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és l'estudi de mesura i anàlisi de les audiències i consums culturals del mercat de parla catalana, impulsat per FUNDACC. Realitzat a partir de més de 30.000 entrevistes personals i,amb precisió estadística comarcal, el Baròmetre aporta al sector de la comunicació i la cultura dades d'important valor estratègic sobre les audiències dels mitjans de comunicació (diaris, suplements, revistes, ràdio, televisió, medi exterior) i dels consums culturals (llibres, cinema, música, espectacles, exposicions, Internet i telefonia) en aquests territoris.


13:15 h. Taula debat amb representants dels mitjans

Andreu Gomila, cap de cultura del diari ARA i director de Time Out
Toni Puntí, presentador del programa Ànima de TV3
Jordi Casino López, cap de redacció dels informatius d'El matí de COM Ràdio
Lluís Gendrau, director editorial del Grup Enderrock
 
- Com necessita el periodista rebre la informació cultural?
- Què és notícia en l'àmbit de la cultura?
- Les noves tecnologies a la comunicació cultural, redaccions multimèdia
- Quin és el futur de la comunicació cultural?


14:15 h. Fi de la sessió
 

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?