MATERIALS DE L'ACTIVITAT
No hi ha cap document disponible en aquests moments.
L'SDE, en col·laboració amb els Serveis Territorials de Cultura i Mitjans de Comunicació, organitza la tercera edició del seminari de comunicació i mitjans de comunicació amb l'interès clar d'apropar aquests continguts a les empreses i entitats culturals que operen al territori.
OBJECTIUS
Tradicionalment, els mitjans de comunicació han estat cabdals per a la difusió i coneixement de qualsevol expressió artística. Les relacions entre els professionals de la comunicació i de l'àmbit cultural han estat molt estretes. Això ha facilitat la interconnexió entre els professionals de la comunicació cultural que treballen des d'entitats, empreses, associacions, etc. i els periodistes que des dels mitjans han traslladat la seva visió a
Sessió adreçada a gestors/es d'empreses i/o responsables de comunicació de l'àmbit cultural i a tots aquells professionals interessats en conèixer les rutines periodístiques i les noves tendències en la comunicació cultural.
09:00 h Presentació a càrrec del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC)
09:10 h Les bases de la comunicació a càrrec de Cristina Salvador, directora d'A Portada
1. Què és el posicionament? Coneixem el nostre fet diferencial?
2. Definir els missatges clau del projecte/espectacle/artista
3. Definir quin és el públic objectiu. A qui ens adrecem? Com ho fem?
4. Com dissenyar la imatge de marca a partir d'un posicionament
5. Escollir i preparar els portaveus: qui són els emissors del missatge?
6. Quins materials informatius, gràfics, audiovisuals i TIC necessitem?
7. Coordinar la relació amb els mitjans de comunicació
10:20 h Exercici pràctic 1
10:40 h El Club TR3SC, a càrrec de Miquel Curanta, director del Club
Els serveis del club TR3SC, la seva presència al territori i propostes de col·laboració bidireccional.
El Club TR3SC compta ja amb més de 30.000 socis i és una iniciativa del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya i de
11:00 h Pausa cafè
11:30 h El pla de relacions amb mitjans i mitjans de proximitat, a càrrec de Cristina Salvador
Conèixer els mitjans:
1. Com són els mitjans de comunicació?
2. Mitjans nacionals i mitjans de proximitat
3. Què és notícia i què no ho és?
4. Com s'ha de treballar el missatge perquè sigui noticiable?
5. Les rutines periodístiques: com funcionen les redaccions?
6. La comunicació al món local
Els canvis dels mitjans en els últims dos anys:
7. El pas a redaccions multimèdia
8. Val la mateixa nota de premsa per a tots els mitjans i suports?
9. Ha mort la crítica? I el periodisme especialitzat?
10. I les rodes de premsa, tenen sentit encara?
11. Diferències entre mitjans nacionals i mitjans de proximitat
12:00 h Exercici pràctic 2
12:30 h El Baròmetre de la comunicació i la cultura, a càrrec de Marc Alemany, director de Comunicació de FUNDACC
El Baròmetre de la Comunicació i la Cultura és l'estudi de mesura i anàlisi de les audiències i consums culturals del mercat de parla catalana, impulsat per FUNDACC. Realitzat a partir de més de 30.000 entrevistes personals i,amb precisió estadística comarcal, el Baròmetre aporta al sector de la comunicació i la cultura dades d'important valor estratègic sobre les audiències dels mitjans de comunicació (diaris, suplements, revistes, ràdio, televisió, medi exterior) i dels consums culturals (llibres, cinema, música, espectacles, exposicions, Internet i telefonia) en aquests territoris.
13:00 h Taula debat amb els caps de cultura dels diaris locals i comarcals
- Com necessita el periodista rebre la informació cultural?
- Què és notícia en l'àmbit de la cultura?
- Les noves tecnologies a la comunicació cultural, redaccions multimèdia
- Quin és el futur de la comunicació cultural?
- Diferències de la comunicació de proximitat i la comunicació nacional
14:00 h Fi de la sessió