JORNADA
UPDATE MEDIA - 4
17 jun 2013
09:00-15:00
Sala d'actes de l'Arts Santa Mònica
OBJECTIUS
-
Posar-se al dia de les tendències actuals i emergents que fan evolucionar Internet i saber com poden adaptar-s’hi les empreses i els professionals del sector cultural.
-
Guanyar coneixement sobre el big data i el seu impacte en les empreses culturals i en el màrqueting de continguts.
-
Entendre la importància de les segones pantalles, conèixer els moviments del mercat i inspirar l’activitat a partir de casos d’èxit i estudis.
-
Gestionar els reviews i comentaris sobre productes culturals per minimitzar pèrdues i aprofitar les bones crítiques.
SESSIÓ ADREÇADA A
-
Artistes i emprenedors en l’àmbit cultural que volen obtenir els coneixements per distribuir les seves creacions aprofitant al màxim les eines d’Internet, sense haver de sacrificar grans partides de pressupost.
-
Empreses culturals que volen adaptar el seu negoci al segle XXI de manera segura i estable, sense haver de passar per la prova-error de modes passatgeres.

9.00 - 9.45 h. 1. Revisió de tendències i novetats
Dediquem aquesta sessió a les novetats tecnològiques i les tendències emergents que hem detectat en el darrer trimestre d’interès per als professionals de les indústries culturals:
-
Monetització dels fans i el seu contingut
-
Superar el showrooming
-
Streaming i models de consum de continguts
9.45 - 10.30 h. 2. Music update
Actualitzar nous models de negoci, inversions, aplicacions i formats de consum en l’àmbit musical i en el general de les indústries culturals. Potencials aplicacions de música en sectors encara per explorar.
10.30 - 11.00 h. Pausa
11.00 - 12.00 h. 3. Big data
Què és el big data? Com afecta les empreses culturals? Dediquem la sessió a exemples d’aplicació del big data en màrqueting de continguts i a analitzar la percepció dels consumidors.
12.00 - 13.00 h. 4. Segones pantalles
Els gegants de la tecnologia estan immersos en la “batalla per la sala d’estar” potenciant productes i serveis per a les segones pantalles. Parlem d’idees inspiracionals, potencials vies de negoci i casos d’estudi.
13.00 - 13.15 h. Pausa
13.15 - 14.15 h. 5. Reviews i comentaris
El 70% dels consumidors consulta els comentaris i les valoracions abans de decidir-se a fer una compra. Gestionar aquesta influència en xarxes socials i espais web resulta imprescindible per incrementar l’afluència, la satisfacció i els resultats dels productes culturals.
14.15 - 15.00 h. 6. Previsions per al 2013
Projecció de tendències en desenvolupament que poden afectar el sector cultural en els propers dos o tres anys:
-
Continguts sense fronteres geogràfiques
-
Continguts intel•ligents i la tendència del context
-
Importància creixent de les experiències físiques
-
Start-ups que ens avancen com serà el futur
PONENTS
-
Eduard F. Vinyamata. Llicenciat en comunicació audiovisual (URL) amb estudis en psicologia social (Universitat de Harvard i NYU). Va iniciar la seva carrera professional a Gestmusic i actualment compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (UPF, UOC, ESADE, SAE Institute).
-
Àlex Solà. Llicenciat en periodisme (UAB) amb estudis en comunicació (NBC News School, New York Film Academy, NYU). Arriba a Bamboo després de passar per Catalunya Ràdio, El Terrat i COM Ràdio i compagina les seves tasques amb la docència (UOC) i la direcció de benegre.cat.