Has oblidat la teva clau?
Contacta
Home > Històric agenda > UPDATE MEDIA.Tendències de la indústria cultural. Models de negoci, distribució, finançament i difusió.

Històric agenda SDE/

MATERIALS DE L'ACTIVITAT

Eduard F. Vinyamata. Bamboo.
Participants per sectors

VÍDEOS DE L'ACTIVITAT

Update Media. Introducció i context.

Update Media. Models de negoci, sharisme i DRM

Update Media. Tendències de la indústria cultural. Models de negoci, distribució, finançament i difusió

DIGITAL MEDIA

SEMINARIS

UPDATE MEDIA.Tendències de la indústria cultural. Models de negoci, distribució, finançament i difusió.

23 mai 2012 09:30-17:30   Auditori Facultat Comunicació Blanquerna, Valdonzella 12. Barcelona

 

   OBJECTIUS

 

  • Conèixer el context actual de la indústria cultural sota la influència d’Internet i les noves tecnologies, així com preveure tendències de futur.
  • Conèixer els nous models de negoci, finançament, distribució i difusió de la indústria cultural en aquest context. Entendre com aplicar-los i optimitzar-los.
  • Obtenir coneixements sobre el web 3.0 i la seva aplicació a la indústria cultural.

 

PÚBLIC AL QUAL ENS ADRECEM

 

  • Artistes i emprenedors en l’àmbit cultural que volen obtenir els coneixements per distribuïr les seves creacions aprofitant el màxim les eines d’Internet, sense haver de sacrificar grans partides de pressupost.
  • Empreses culturals que volen adaptar el seu negoci al segle XXI de manera segura i estable, sense haver de passar per la prova-error de tendències emergents passatgeres

 

PONENTS

 

Eduard F. Vinyamata. Llicenciat en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, amb estudis de Psicologia Social a la Universitat de Harvard i a la Universitat de Nova York. Va iniciar la seva carrera professional a la productora Gestmusic Endemol. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya, Esade Business School i SAE Institute).


Ona Vinyamata. Llicenciada en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, forma part de la primera promoció d’Agents Global del Canvi de la Harvard Kennedy School of Executive Education. Va iniciar la seva carrera professional com ajudant de direcció de “Balseros”, pel•lícula nominada a Millor Documental a l’edició dels Oscars del 2004 i guanyadora d’un Emmy. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya, Esade Business School i SAE Institute).


Àlex Solà. Llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, amb estudis de  televisió i cinema a la NBC News School, Universitat de Nova York i New York Film Academy. Va iniciar la seva carrera en diferents programes de Catalunya Ràdio, El Terrat, la XAL i COMRàdio i va impulsar i coordinar cine.cat. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya) i col•laboracions a COMRàdio i la Fundació Escacc.

 

PROGRAMA

 

09.30h-09.45h: Recepció / inscripcions


09:45h - 10:45h: Context. Les tendències del trimestre passat. Com hem arribat a la TV social i com els tablets influeixen el consum cultural, la distribució en l’era del streaming, la socialització del màrqueting i com els diaris poden combatre “el pecat original”.


10:45h - 11:45h: Models de negoci. Sharisme vs DRM. Breu història del Digital Rights Management, el cas de MegaUpload i els avenços de la tecnologia Bittorrent. Explicació del Sharisme, casos d’èxit i possibilitats  reatives i de negoci.


11:45h - 12:00h: Pausa


12:00 - 13:00h: Distribució. Transmedia Storytelling. Com relacionar-nos amb el nostre consumidor en les “quatre esferes mediàtiques”. Què és i per què és imprescinible el Transmedia Storytelling? Possibilitats en màrqueting i captació de seguidors de valor.


13:00h - 14:00h: Finançament. Crowdfunding. Plataformes de crowdfunding com Kickstarter y Lánzanos. Com plantejar-hi un projecte per aconseguir atenció i finançament. Casos d’èxit en l’àmbit de la indústria cultural.


14:00 - 15:30h: Pausa per dinar lliure


15.30h - 16:30h: Difusió. Claus per captar l’atenció a la xarxa. Com sobresortir en l’allau d’informació propi de la “cultura snack”, captar l’atenció dels internautes.


16:30h - 17:30h: Mirada de futur. 2012, l’any de l’artista emprenedor. Indicis d’aquesta tendència en cinc sectors; editorial, vídeo, ràdio i música, distribució i producció de continguts. Fòrmules existents, casos d’èxit i exemples inspiradors.

Passatge de Banca, 1-3
08002 Barcelona
T +34 93 556 51 99
F +34 93 316 28 43
Crèdits: Programació web  |  Disseny
{text_loading}
Comprovant l'usuari...
Enviant les dades...
Has oblidat la teva clau?