OBJECTIUS
PÚBLIC AL QUAL ENS ADRECEM
PONENTS
• Eduard F. Vinyamata. Llicenciat en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, amb estudis de Psicologia Social a la Universitat de Harvard i a la Universitat de Nova York. Va iniciar la seva carrera professional a la productora Gestmusic Endemol. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya, Esade Business School i SAE Institute).
• Ona Vinyamata. Llicenciada en Comunicació per la Universitat Ramon Llull, forma part de la primera promoció d’Agents Global del Canvi de la Harvard Kennedy School of Executive Education. Va iniciar la seva carrera professional com ajudant de direcció de “Balseros”, pel•lícula nominada a Millor Documental a l’edició dels Oscars del 2004 i guanyadora d’un Emmy. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya, Esade Business School i SAE Institute).
• Àlex Solà. Llicenciat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona, amb estudis de televisió i cinema a la NBC News School, Universitat de Nova York i New York Film Academy. Va iniciar la seva carrera en diferents programes de Catalunya Ràdio, El Terrat, la XAL i COMRàdio i va impulsar i coordinar cine.cat. Actualment, compagina la seva dedicació a Bamboo amb la docència (Universitat Oberta de Catalunya) i col•laboracions a COMRàdio i la Fundació Escacc.
PROGRAMA
09.30h-09.45h: Recepció / inscripcions
09:45h - 10:45h: Context. Les tendències del trimestre passat. Com hem arribat a la TV social i com els tablets influeixen el consum cultural, la distribució en l’era del streaming, la socialització del màrqueting i com els diaris poden combatre “el pecat original”.
10:45h - 11:45h: Models de negoci. Sharisme vs DRM. Breu història del Digital Rights Management, el cas de MegaUpload i els avenços de la tecnologia Bittorrent. Explicació del Sharisme, casos d’èxit i possibilitats reatives i de negoci.
11:45h - 12:00h: Pausa
12:00 - 13:00h: Distribució. Transmedia Storytelling. Com relacionar-nos amb el nostre consumidor en les “quatre esferes mediàtiques”. Què és i per què és imprescinible el Transmedia Storytelling? Possibilitats en màrqueting i captació de seguidors de valor.
13:00h - 14:00h: Finançament. Crowdfunding. Plataformes de crowdfunding com Kickstarter y Lánzanos. Com plantejar-hi un projecte per aconseguir atenció i finançament. Casos d’èxit en l’àmbit de la indústria cultural.
14:00 - 15:30h: Pausa per dinar lliure
15.30h - 16:30h: Difusió. Claus per captar l’atenció a la xarxa. Com sobresortir en l’allau d’informació propi de la “cultura snack”, captar l’atenció dels internautes.
16:30h - 17:30h: Mirada de futur. 2012, l’any de l’artista emprenedor. Indicis d’aquesta tendència en cinc sectors; editorial, vídeo, ràdio i música, distribució i producció de continguts. Fòrmules existents, casos d’èxit i exemples inspiradors.