CURS
Web i Màrqueting Digital
8 feb 2010
-
UPF - Campus de la Ciutadella - Edifici Roger de Llúria | aula informàtica 40.145
OBJECTIUS
-
Aconseguir que les pàgines web de les indústries culturals catalanes disposin de tota la informació per captar nous clients.
-
Aconseguir que les pàgines web, de forma natural i sense cost per a l'empresa, s'indexin bé als cercadors.
-
Aconseguir treure el màxim partit a les eines de promoció en línia que ens ofereix la xarxa.
-
Obtenir coneixements sobre l'aplicació del web 2.0 a la indústria cultural.
-
Aconseguir fixar objectius realistes per a la pàgina web i poder-ne fer el seguiment setmanal.
PÚBLIC OBJECTIU
-
Professionals del màrqueting o responsables de màrqueting d'empreses culturals que volen obtenir els coneixements necessaris per conceptualitzar la pàgina web de la seva empresa i conèixer les possibilitats tècniques que ofereix el mercat.
-
Administradors de webs d'empreses culturalsals quals se'ls ha encarregat la creació o modificació de la pàgina web però que necessiten coneixements de màrqueting digital per fer-ho amb les noves eines de creació de pàgines i els recursos que els facilitin la feina.
PONENTS
Monserrat Peñarroya. Sòcia fundadora i directora general de GEA - Internet Project Consulting, empresa especialitzada en la comunicació a Internet i en el màrqueting digital internacional. Compagina el seu treball com a consultora amb la docència, impartint classes en diversos màsters i postgraus a la Universitat Autònoma de Barcelona i en altres universitats. Entre les seves especialitats destaquen el màrqueting turístic, l’estratègia en negoci electrònic, la usabilitat i la digitalització de processos empresarials.
Víctor de Francisco. Llicenciat en Empresarials especialitzat en Management Internacional. Màster en Finances i màster en Internet Management per l'ITC. És professor de cursos i seminaris de màrqueting digital i de comerç internacional en més de 30 organismes, com ara cambres de comerç, patronals i universitats com la Universitat de Barcelona (UB) o l’Escola de Comerç Internacional (ESCI). Va ser el primer professional autoritzat per impartir els seminaris oficials de Google AdWords a Espanya. Director de l'empresa REEXPORTA. Think About Export, S.L

Jornada 1___________________________________________
1. La part més publicitària
-
La publicitat als cercadors (SEM-Search Engine Marketing)
-
Com crear i optimitzar una campanya de CPC a Google AdWords i altres cercadors
-
Com crear i optimitzar una campanya de CPC a Facebook, Linked-in i d'altres de la pàgina web 2.0
-
Rich Media - publicitat en altres suports en línia
2. La part més promocional
-
Els programes d'afiliació
-
Les relacions públiques en línia
-
Del butlletí al màrqueting per correu electrònic
3. La part més analítica
-
Les mètriques que cal seguir en una pàgina web i com obtenir-les
-
Com funciona Google Analytics, configuració, definició d'objectius i anàlisi de resultats
-
Com mesurar el retorn de la inversió (ROI)
Jornada 2_____________________________________
1. La part més tècnica
-
Com hauria de ser el domini de la nostra empresa
-
Quines eines de codi lliure podem fer servir per crear la nostra pàgina web
-
Quins coneixements són necessaris per crear la pàgina web
-
Com puc fer que la meva pàgina web sigui única malgrat queutilitzi un gestor de continguts estàndards
-
Quins errors d'usabilitat no haig de cometre
-
El posicionament als cercadors (SEO-Searching Engine Optimization
-
Com funcionen els cercadors. Producte: conceptes i cicle de vida
-
Com aconseguir que els agents robot visitin la nostra pàgina web
-
Com són els algoritmes d'ordenació de resultats dels cercadors
-
Com aconseguir que Google i la resta de cercadors donin importància al nostre web
-
Com aconseguir que Google i la resta de cercadors vegin sobre quins temes parlem i considerin el nostre contingut rellevant per a les cerques.
2. La part més de màrqueting
-
Quina estructura bàsica ha de tenir la meva pàgina web
-
Com la puc orientar al client i no al servei
-
Com puc saber quin és el públic objectiu
-
Com determinar quina és la meva proposta de valor
-
Com puc reflectir a la meva pàgina l'estratègia de màrqueting de la meva empresa
-
Com puc aconseguir que la gent contacti per demanar-me més informació
3. La part més innovadora
-
Com puc aplicar les eines del web 2.0 a la meva pàgina web
-
Les eines: els blocs, els llocs wiki, YouTube, les xarxes socials
-
Gestió integral de la presència en el web 2.0