TALLER
Brànding: la marca i el seu potencial en l’entorn digital
11 mar 2020 09:00-14:00 UPF. Edifici ESCI-Born
En l’era digital, envoltats de tot tipus de marques que busquen adaptar-se a una societat summament volàtil i a una audiència cada vegada més exigent, el brànding té un paper clau i cada vegada més important dins d’una empresa. El brànding no només permet construir marques sòlides, sinó també gestionar-les de manera global, i aquest és el factor clau per al seu èxit. En aquest taller ens endinsarem en el món del brànding i de les marques, entenent-ne el significat i la dimensió i veient quins són els aspectes clau per a la seva creació i gestió des del punt de vista del disseny.
A través de casos d’èxit i casos pràctics, visualitzarem de manera clara com es compon la marca, quins són els elements diferenciadors de la seva identitat i com aquesta es presenta de cara al públic generant experiències memorables.
OBJECTIUS
-
Assolir una visió global i estratègica del món de la marca.
-
Entendre com el brànding passa a ser un element clau, tant d’empreses com d’institucions, en el desenvolupament d’una estratègia potent per distingir-se de la competència.
-
Oferir les eines teòriques i pràctiques per poder detectar i definir quins són aquells elements visuals de la marca que poden potenciar-la tant des del punt de vista gràfic com de comunicació.
CONTINGUTS
-
La marca des del punt de vista visual: estratègia i gestió de marca. Visió general de què és una marca, àmbits que implica i aspectes clau per a la seva creació i gestió des del punt de vista del disseny.
-
Què és el brànding i què aporta a l’estratègia.
-
Estratègia de marca: definició de què es diu i com es diu. Posicionament, valors i personalitat. Anàlisi de què fa la competència i quina és la nostra proposta de valor.
-
Identitat de marca: sistema d’identitat de marca. Què és i què inclou (tipografia, paleta de colors, extensions gràfiques, to fotogràfic…).
-
Definició i implementació de l’estratègia gràfica. Un cop tenim clar què dir i a quins mitjans serem presents, hem de definir com dir-ho a través de la identitat i el sistema de marca per aconseguir una comunicació clara, integrada i coherent.
-
Detectar i definir quins són aquells elements visuals que poden potenciar la comunicació de marca des del punt de vista gràfic.
-
Com optimitzar els perfils: definir la tipologia de contingut i aquells elements gràfics que ajuden a diferenciar-nos segons la nostra identitat.
-
L’aspecte-i-sensació (look-and-feel) de xarxes socials: què és, quins elements el componen i recursos que ajuden a visualitzar-los (mock-ups, muntatges).
-
Exemples i anàlisi de bones pràctiques
-
Anàlisi de casos d’èxit del sector cultural.
-
Exercicis: analitzar la vostra marca, detectar i definir quins són aquells elements visuals que es poden potenciar tant des del punt de vista gràfic i com de comunicació.
ADREÇAT A
Professionals de les empreses i les entitats del sector cultural i creatiu responsables del màrqueting i responsables de la comunicació en línia.
REQUERIMENT
És imprescindible portar un ordinador portàtil o una tauleta amb connexió wifi i cable d’alimentació.
PAGAMENT
El taller és de pagament. El preu és de 15 € en total. No es retornarà l’import en cap cas.
FORMADORA
|
|
Gabriela Rivas Klein | Oink My God
Directora creativa d’Oink My God, agència de màrqueting en línia i comunicació de Barcelona especialitzada en l’àrea del brànding i el pensament de dissenyador (design thinking) i amb experiència en el desenvolupament i la gestió gràfica de marques. En els últims nou anys ha format part de projectes culturals com el Museu d’Art Contemporani de Caracas i la Fundació Telefònica a Veneçuela, així com de l’àrea d’innovació i comerç electrònic de Café Britt a Costa Rica.
|